Gå till innehåll

Pingvinen klonkar med modriggen i ryggen


Drunken_Penguin

Recommended Posts

Kul jävla liv. €87 back på 600 händer. Inte en enda jävla hand jag har får stå. På de sista 100 händerna hade jag 9 all in-situationer. I 5 av dem hade jag 60% eller bättre, som högst 72%. Jag fick vinna 1. En favorit var när en kille först synar min raise pre med :Ah::5h::2h::9c:, och sen pushar över mig när floppen landar :Th::3h::7c:. Obv fick mitt tvåpar inte stå längre än till turn som var :6h:.

 

Jag har ingen aning om vad det ska krävas för att plussa på poker när det ser ut så. Jag ligger fortfarande plus för juli med rakebacken, men jag har ingen jävla lust att spela längre när jag vet precis hur det slutar när jag sätter mig ner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 453
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltid trist när det går back :-? Och förstår verkligen hur du känner/menar/tycker.

Men i 5 händer där man leder med 60-72% låter det inte helt konstigt om man förlorar 4 av dom rätt ofta.

 

Försök att inte fokusera på resultatet och pengarna i sig.

Spelade du rätt i alla händer - var nöjd och tänk "det är poker". För det är poker du har valt att spela, och det ÄR poker.

 

Kunde du spelat nån av händerna bättre - lär dig av det och gör det bättre nästa gång.

 

Blir man halvt bedrövad och less på resultatet sitter det ofta i till nästa gång, och saker känns tyngre och tyngre tills turen eller variansen hamnar på din sida.

Lär man sig att se det på ett annat sätt är det mycket lättare att hålla allt positivt uppe, och det negativa berör en inte så mycket, vilket är bra både för humör och spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid trist när det går back :-? Och förstår verkligen hur du känner/menar/tycker.

Men i 5 händer där man leder med 60-72% låter det inte helt konstigt om man förlorar 4 av dom rätt ofta.

 

Försök att inte fokusera på resultatet och pengarna i sig.

Spelade du rätt i alla händer - var nöjd och tänk "det är poker". För det är poker du har valt att spela, och det ÄR poker.

 

Kunde du spelat nån av händerna bättre - lär dig av det och gör det bättre nästa gång.

 

Blir man halvt bedrövad och less på resultatet sitter det ofta i till nästa gång, och saker känns tyngre och tyngre tills turen eller variansen hamnar på din sida.

Lär man sig att se det på ett annat sätt är det mycket lättare att hålla allt positivt uppe, och det negativa berör en inte så mycket, vilket är bra både för humör och spel.

 

Sjukt bra post, och jag håller med om allt du skriver. Det är bara lite jobbigt när man fjärde gången man stegat/setat en färgdragsbräda får push emot sig, vet att killen sitter på färgdrag (helst med 3 färgkort) och att han träffar i fyra fall av fem typ. :-P

 

Försöker skaka av mig det så mycket det går, men när man springer så sjukt dåligt som jag gjorde samtidigt som man ser folk 3-beta med AJ92 och floppa QT8 som tack så börjar man nästan tro på riggen. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 400 händer PLO4 nyss för att slicka mina sår. Sessionen började i vanlig ordning:

 

$4.00 USD PL Omaha - Sunday, July 19, 11:52:22 ET 2009

Table Ikata (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Fi1 ( $12.60 USD )

Seat 2: Fi2 ( $2.00 USD )

Seat 3: Hero ( $4.00 USD )

Seat 4: Fi3 ( $10.89 USD )

Seat 5: Fi4 ( $4.33 USD )

Seat 6: Fi5 ( $3.48 USD )

Seat 7: Fi6 ( $3.72 USD )

Seat 8: Fi7 ( $7.49 USD )

Fi3 posts small blind [$0.02 USD].

Fi4 posts big blind [$0.04 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :4h::8s::5h::6c: ]

Fi5 folds

Fi6 folds

Fi7 calls [$0.04 USD]

Fi1 raises [$0.18 USD]

Hero calls [$0.18 USD]

Fi3 folds

Fi4 calls [$0.14 USD]

Fi7 raises [$0.28 USD] <---sjukt bra värdeminraise.

Fi1 calls [$0.14 USD]

Hero calls [$0.14 USD]

Fi4 calls [$0.14 USD]

** Dealing Flop ** [ :5d:, :2s:, :5s: ]

Fi4 checks

Fi7 bets [$1.30 USD] <---klart att AAxxcrap leder i en fyrvägspott

Fi1 calls [$1.30 USD]

Hero raises [$3.68 USD]

Fi4 folds

Fi7 calls [$2.38 USD] <---instacall, klart att AAxxcrap leder i en fyrvägspott

Fi1 folds

** Dealing Turn ** [ :Ad: ]

** Dealing River ** [ :4c: ]

Fi7 shows [:Ah::Jc::As::7d: ]

Hero shows [:4h::8s::5h::6c: ]

Fi7 wins $9.51 USD from main pot

 

 

 

Tio minuter senare.

 

$4.00 USD PL Omaha - Sunday, July 19, 12:04:49 ET 2009

Table Ishiwaki (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Fi1 ( $4.87 USD )

Seat 2: Fi2 ( $4.62 USD )

Seat 3: Fi3 ( $0.00 USD )

Seat 4: Hero ( $4.00 USD )

Seat 5: Fi4 ( $11.59 USD )

Seat 6: Fi5 ( $4.15 USD )

Fi5 posts small blind [$0.02 USD].

Fi1 posts big blind [$0.04 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :6c::9s::Th::7s: ]

Fi2 calls [$0.04 USD]

Hero raises [$0.18 USD]

Fi4 calls [$0.18 USD]

Fi5 folds

Fi1 folds

Fi2 calls [$0.14 USD]

** Dealing Flop ** [ :8d::5h::7h: ]

Fi2 checks

Hero bets [$0.60 USD]

Fi4 raises [$1.20 USD] <---JA! jag har nötfärgdraget (med 3 färgkort)! bäst att minraisa för DET är bra!

Fi2 folds

Hero raises [$3.22 USD]

Fi4 calls [$2.62 USD]

** Dealing Turn ** [ :Jh: ]

** Dealing River ** [ :8c: ]

Hero shows [:6c::9s::Th::7s: ]

Fi4 shows [:Ah::Qh::4h::Ts: ]

Fi4 wins $7.84 USD from main pot

 

 

 

Senare, en klassiker:

 

$4.00 USD PL Omaha - Sunday, July 19, 12:10:24 ET 2009

Table Abashiri (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Fi1 ( $1.95 USD )

Seat 2: Fi2 ( $5.41 USD )

Seat 3: Fi3 ( $4.00 USD )

Seat 4: Fi4 ( $6.30 USD )

Seat 5: Hero ( $16.49 USD )

Seat 6: Fi5 ( $4.00 USD )

Fi5 posts small blind [$0.02 USD].

Fi1 posts big blind [$0.04 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :2h::Tc::Kd::Kc: ]

Fi2 folds

Fi3 calls [$0.04 USD]

Fi4 raises [$0.14 USD]

Hero calls [$0.14 USD]

Fi5 calls [$0.12 USD]

Fi1 raises [$0.70 USD]

Fi3 calls [$0.70 USD]

Fi4 folds

Hero calls [$0.60 USD]

Fi5 folds

** Dealing Flop ** [ :4d::6s::Ks: ] <---floppar topset på FD-bräda, redan här vet jag att jag inte vinner potten.

Fi1 bets [$1.21 USD]

Fi3 calls [$1.21 USD]

Hero raises [$7.34 USD]

Fi3 calls [$2.05 USD]

Hero wins $4.08 USD

** Dealing Turn ** [ :3s: ]

** Dealing River ** [ :Qh: ]

Fi3 shows [:2s::Ts::Kh::9s: ] <---T-högt FD är ju skitbra i en 3-vägspott för stack.

Hero shows [:2h::Tc::Kd::Kc: ]

Fi3 wins $3.90 USD from main pot

Fi1 shows [:7h::5c::4s::Ah: ]

Fi3 wins $5.83 USD from main pot

 

Som grädde på moset satte både Fi3 och Fi1 sina drag på turn, och aldrig får man kåka.

 

 

 

Avslutade sessionen ändå upp €20, trots €20 under Ev (bla bla bla). Tar med en skön hand från slutet på sessionen som jag faktiskt fick vinna. Fi2 är en halvokej reg på PLO4/PLO10. Möter honom minst varannan session jag spelar och är inte det minsta rädd för att ha honom vid bordet eller lira HU mot honom. Fi3 är ett übermongo, det var han som synade med T-högt färgdrag i KKxx-handen där jag settade.

 

Angående handen så gillar jag inte att lägga in mycket pengar pre med dåliga AAxx om det inte är en stor del av stacken, därav min syn i första skedet. När jag sen får chansen att 4-beta så är det givet att stacken ska sättas på spel förr eller senare.

 

$4.00 USD PL Omaha - Sunday, July 19, 12:42:02 ET 2009

Table Ishiwaki (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Fi1 ( $5.23 USD )

Seat 3: Fi2 ( $4.00 USD )

Seat 4: Hero ( $12.85 USD )

Seat 5: Fi3 ( $2.96 USD )

Hero posts small blind [$0.02 USD].

Fi3 posts big blind [$0.04 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Ac::Qs::Ah::5d: ]

Fi2 raises [$0.14 USD]

Hero calls [$0.12 USD]

Fi3 raises [$0.52 USD]

Fi2 calls [$0.42 USD]

Hero raises [$2.10 USD]

Fi3 raises [$2.40 USD]

Fi2 raises [$3.44 USD]

Hero calls [$1.76 USD]

** Dealing Flop ** [ :9s::Jh::2c: ]

** Dealing Turn ** [ :2s: ]

** Dealing River ** [ :5h: ]

Hero shows [:Ac::Qs::Ah::5d: ]

Fi2 shows [:Ks::Td::Kc::4c: ]

Hero wins $1.98 USD from main pot

Fi3 shows [:3d::Ad::Kd::7s: ] <---sjukt bra hand att 3-beta och 5-betsshova

Hero wins $8.48 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Kobran... Det var länge sen jag tittade in här.

Tråkigt att läsa om backet , men som John säger är det en del av spelet och din strävan ska vara att spela rätt och diciplinerat. Klarar man det ska man vara nöjd även om man backar. Då kommer dom underbara +++++dagarna rätt som det är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Kobran... Det var länge sen jag tittade in här.

Tråkigt att läsa om backet , men som John säger är det en del av spelet och din strävan ska vara att spela rätt och diciplinerat. Klarar man det ska man vara nöjd även om man backar. Då kommer dom underbara +++++dagarna rätt som det är...

 

Tjo!

 

Du har givetvis helt rätt, som vanligt. :-D

 

Jag försöker jobba med min disciplin, och inte tilta för mycket när jag blir arselknullad gång på gång. Jag anstränger mig för att inte låta det gå till huvet, men efter 10 inköp back mot riksmongon blir man frustrerad. Särskilt när man känner att man kan slå i alla fall PLO50/PLO100 så är det irriterande när man gång på gång får bakslag i rullen så man inte kan klättra.

 

Dagboken är ju lite till för att whina av mig också, så jag tycker att jag får det, lite. ;-) Men fortsätt att påpeka sånt här. Jag behöver hjälpen typ. :-D

 

Totalt €50 back i juli på spelet so far, mer än så plus om man räknar rakeback dock. Nu ska jag hårdgrinda PLO4 tills rullen är på €500. Lär ju ta ett tag, men jag orkar inte med €100-backen med min rullestorlek...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där blev man fyroutad för stack för första gången idag.

 

Floppar J-färg på AQ2 när jag är aggressor pre. Pottar hela vägen, fi synar ner med Q2xx och träffar Q på river (edit: med €0.60 bakom, inte riktigt så jag orkar folda det i en €3-pott).

 

Två minuter senare. Får in allt pre med AKK8ss mot AK63ds och AJJ3ss. De floppar en trea och får A på river. Kul skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens donation. Fi1 är överaggro och betar det mesta typ. Jag kan förstå beten på floppen, men jag fattar verkligen inte var synen kommer ifrån. Inte mig emot dock...

 

$4.00 USD PL Omaha - Monday, July 20, 09:53:48 ET 2009

Table Ikata (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 2: Hero ( $12.11 USD )

Seat 4: Fi1 ( $3.20 USD )

Seat 7: Fi2 ( $4.67 USD )

Fi2 posts small blind [$0.02 USD].

Hero posts big blind [$0.04 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :As::4h::Ah::Ks: ]

Fi1 raises [$0.14 USD]

Fi2 calls [$0.12 USD]

Hero raises [$0.52 USD]

Fi1 calls [$0.42 USD]

Fi2 calls [$0.42 USD]

** Dealing Flop ** [ :4d::7s::7c: ]

Fi2 checks

Hero checks

Fi1 bets [$1.26 USD]

Fi2 folds

Hero raises [$5.46 USD]

Fi1 calls [$1.38 USD]

Hero wins $2.82 USD

** Dealing Turn ** [ :4s: ]

** Dealing River ** [ :8h: ]

Hero shows [:As::4h::Ah::Ks: ]

Fi1 shows [:Th::6s::Kc::2h: ]

Hero wins $6.66 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ändrar mig, även om jag med 95% sannolikhet har honom slagen på river så var den här roligare.

 

$4.00 USD PL Omaha - Monday, July 20, 10:02:45 ET 2009

Table Abashiri (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 3: Hero ( $8.29 USD )

Seat 4: Fi1 ( $5.41 USD )

Seat 6: Fi2 ( $3.29 USD )

Fi1 posts small blind [$0.02 USD].

Fi2 posts big blind [$0.04 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Qc::9d::4s::Qs: ]

Hero raises [$0.14 USD]

Fi1 calls [$0.12 USD]

Fi2 calls [$0.10 USD]

** Dealing Flop ** [ :Jd::4h::Qd: ]

Fi1 checks

Fi2 checks

Hero bets [$0.42 USD]

Fi1 folds

Fi2 calls [$0.42 USD]

** Dealing Turn ** [ :7c: ]

Fi2 checks

Hero bets [$1.26 USD]

Fi2 calls [$1.26 USD]

** Dealing River ** [ :5c: ]

Fi2 folds

Hero wins $3.60 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt bra post, och jag håller med om allt du skriver. Det är bara lite jobbigt när man fjärde gången man stegat/setat en färgdragsbräda får push emot sig, vet att killen sitter på färgdrag (helst med 3 färgkort) och att han träffar i fyra fall av fem typ. :-P

 

Försöker skaka av mig det så mycket det går, men när man springer så sjukt dåligt som jag gjorde samtidigt som man ser folk 3-beta med AJ92 och floppa QT8 som tack så börjar man nästan tro på riggen. :-D

Jo man har upplevt det själv också. Det är därför jag inte spelar omaha med med än 1/2000 av rullen :mrgreen:

Har inte spelat många händer omaha, men det verkar nästan som sämsta handen jämt vinner?:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo man har upplevt det själv också. Det är därför jag inte spelar omaha med med än 1/2000 av rullen :mrgreen:

Har inte spelat många händer omaha, men det verkar nästan som sämsta handen jämt vinner?:rolleyes:

 

Problemet är väl att det blir sjukt många marginella all in-situationer. Är man då dålig på att flippa backar man som röv typ. :-P

 

Men ligger ju plus för dagen nu, så kanske inte ska spela mer idag. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm i omaha synar man väl ofta bara floppen med t ex top-set om det ligger många drag på brädan, och betar hårt på turn om t ex färgen inte sitter, så man slipper dessa sjuka flips?

 

Har inte så stor aning om vad jag pratar om, men hörde nåt strategiprat om det i en podcast :-P

 

Efter att ha förlorat tre raka set mot färgdrag (två av dem med 3 färgkort på hand) som repottat mot mig har jag börjat anamma det en del faktiskt. Däremot skulle jag aldrig säga att det är fel att gå all in med topset såvida det inte redan ligger en stege eller färg på bordet.

 

Folk på PLO10 förstår dock inte konceptet med dragfloppar vs draglösa floppar. Som senast i handen där jag höjde pre med A988ss och fick omslag av SB, tog syn och fick floppen K82 rainbow. Han betade ut, jag pushade och han instasynade 70BB med AAxx. Det sista A:et kom på turn, och jag skrev "lol" i chatten som jag brukar när folk gör idiotgrejer och vinner. Då började han tjöta med mig, varpå jag skrev att synen han gjorde var kass. Då försvarade han sig med "I always call when there are no draws on the board". Man ska ju inte klaga när han ger bort en 95%-are för stack, men en sån jävla hjärndöd kommentar gör att man förstår varför han spelar PLO10.

 

Jag personligen skyller på motrigg och dålig ekonomi. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

W00t! Nu kommer turen.

 

Pottar upp pre med 88xx med två ruter. Flop KJ8 med två ruter. Pottar, får en syn, BB pottar om, jag trycker. Han visar JJxx. Dohh! Turn Q, river sköööna Ad och jag tar hem 250BB-potten.

 

Nu är ju infon knapphändig här MEN , pottar du upp pre med 88xx ?? Lite mer selektiv bör du nog vara i urvalet av goda starthänder om du vill lyckas klättra. Men det var väl bara ett enstaka misstag som vi alla gör ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju infon knapphändig här MEN , pottar du upp pre med 88xx ?? Lite mer selektiv bör du nog vara i urvalet av goda starthänder om du vill lyckas klättra. Men det var väl bara ett enstaka misstag som vi alla gör ;-)

 

Infon var väääldigt knapphändig. :-D

 

Det var trehandat, mot två ganska veka Fi och jag satt på knappen. Hade lite stegmöjligheter med handen också, och räknade med att kunna få se fyra kort "gratis" om jag ville. Det är inte som att jag pottar upp alla 88xx jag får i alla situationer.

 

Sen ska väl det sägas att ett av mina problem ÄR att jag spelar för många händer. Det är jag medveten om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat av båda Fi, verkligen...

 

$4.00 USD PL Omaha - Monday, July 20, 05:20:49 ET 2009

Table Etomo (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Hero ( $4.52 USD )

Seat 2: Fi1 ( $2.56 USD )

Seat 3: Fi2 ( $4.13 USD )

Seat 4: Fi3 ( $9.18 USD )

Seat 5: Fi4 ( $3.38 USD )

Seat 6: Fi5 ( $5.59 USD )

Fi1 posts small blind [$0.02 USD].

Fi2 posts big blind [$0.04 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Qc::7s::Qs::6c: ]

Fi3 calls [$0.04 USD]

Fi4 folds

Fi5 folds

Hero raises [$0.18 USD]

Fi1 calls [$0.16 USD]

Fi2 calls [$0.14 USD]

Fi3 raises [$0.28 USD]

Hero calls [$0.14 USD]

Fi1 calls [$0.14 USD]

Fi2 calls [$0.14 USD]

** Dealing Flop ** [ :Jh:, :5c:, :Qd: ]

Fi1 bets [$0.26 USD]

Fi2 folds

Fi3 calls [$0.26 USD]

Hero raises [$1.16 USD]

Fi1 raises [$1.98 USD]

Fi3 calls [$1.98 USD]

Hero raises [$3.04 USD]

Fi3 calls [$1.96 USD]

** Dealing Turn ** [ 8h ]

** Dealing River ** [ Kh ]

Fi3 shows [:Th:, :9d::7c::Tc: ]

Hero shows [:Qc:, :7s::Qs::6c: ]

Fi3 wins $3.77 USD from main pot

Fi1 shows [:5s:, :3d::3h::Qh: ]

Fi1 wins $7.60 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...