Gå till innehåll

Korp i Göteborg?


DjLuppy

Recommended Posts

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lol, rolig dygnsrytm. Gillar min 9.00-00.00 mer. :-)

 

Nyss fått in en session på 1,5h, rätt så skönt. Planerar även att ha en vit helg så ska försöka få in 2-3 sessioner till ikväll. Spewade bort två inköp rätt tidigt men skärpte till mig och slutade till slut $600 upp.

 

 

Hur vill vi fortsätta här? Hur ska vi spela resterande gator? FI är en ganska duktig reg.

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

SB ($949.50)

Hero (BB) ($392.20)

UTG ($708.60)

MP ($165.75)

Button ($394.60)

 

Preflop: Hero is BB with 2heart.gif, 3heart.gif

1 fold, MP calls $4, 1 fold, SB calls $2, Hero checks

 

Flop: ($12) 2club.gif, Kheart.gif, 10heart.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $10, 1 fold, SB raises to $33

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

In med degen med 23s skaz (typ). Jag vill nog 3betta flop iaf, vet inte varför.

 

/Grymm analys

 

Ska iväg på fest snart, har haft en riktig misärvecka. Har varit sjuk sen i söndags, har mått riktigt pissigt. Mår dock lite bättre nu, ska bli skönt att komma igång med grinden på söndag. Tyvärr har mitt HEM kraschat, hann dock exportera hela databasen precis innan så förhoppningsvis löse det sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat tre sessioner till idag. Alla tre gick skit och slutar på $2400 back. Gjorde en del spewmoves som jag hade kunnat undvika men är överlag nöjd med mitt spel. Hade dock glömt bort swingsen från Ongame. Har swingat helt galet de senaste dagarna, antingen 2-3k upp eller 2-3k ner. Fanns säkert en del intressanta händer från sessionerna, men är för trött för att gå igenom dem nu.. Kanske slänger upp något imorgon istället.

 

Back för månaden nu igen iaf. Får kriga på nu sista veckan så att jag kan vända detta till ett plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började dagen att backa €7-800 på prima och sprang verkligen iskallt där. Degade in en liten rulle på SvS som jag ska försöka bygga på, slutade nattgrinden där på ca 2,7k sek.

 

Månaden ser annars rätt okej ut. Tror jag ligger runt €6,5k upp, det mest från turrar. Slutade 4a i en liten FTP turre för $3,4k och sedan lyckades jag vinna en Ongame turnering för $4,8k. Har gått ganska segt detta år, så får hoppas det blir någon sorts vändning nu, hade varit sjukt gött!

 

I höst hoppas jag det blir en del liveturneringar. Hade varit riktigt skoj faktiskt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag vilket betyder MTTs. Började regga kl 19 efter jag blivit lite försenad pga fotbollsmatch vi hade idag. Vinst 5-2 och vi har nu 17st raka utan förlust i div 4. Ser bra ut, och hoppas verkligen vi tar steget upp iår!

 

Schemat idag:

 

19.00

- Stars 20k GT ($5.5)

- Stars 5k GT ($22)

 

20.00

- Stars 30k GT ($11)

- FTP 34k GT ($26)

- Ongame 20k rebuy ($5.5)

- Prima 100k rebuy (€55)

 

20.15

- Stars 20k GT 1R1A ($22)

 

20.20

- Ongame 15k GT ($11)

 

21.00

- FTP 21k GT KO ($26)

- Stars 200k GT ($55)

- Stars 12k GT Turbo ($5.5)

- Ongame 100k 1r ($108)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev ett rätt långt inlägg som försvann, orkar inte skriva igen. Varit sjuk idag så har knappt grindat. Fick in en timma CG, slutade $500 upp. Spelade några små sattar ikväll och lyckades klonka till mig ett paket till EMOP Malta. Ge gärna tips på hotell och billiga flyg. Flyger från Sthlm.

 

Imorgon återgår jag till normal grind. Ska köra tillbaka till Umeå igen. Ska bli riktigt skönt att få grinda på stationära igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorgon återgår jag till normal grind. Ska köra tillbaka till Umeå igen. Ska bli riktigt skönt att få grinda på stationära igen.

 

Gratz wp!

 

gg wp alla

 

semiplaner på att dra till Nottingham och London 2-11 oktober för att lira o turista.

 

I nottingham är det deras vanliga måndas-turre 300f, i london EPT med några 500-1000f turrar.

 

sen kan man ju alltid spana lite på durrrs challange osv..

 

Jag är på!

 

---

 

Äntligen kommit ner till Lund, känns hur bra som helst. Har börjat spela från min stationära igen och det funkade bra plussade några €k. Har inte ngn koll då mitt HEM inte funkar riktigt än. Ska egentligen börja skolan igen om några dagar men det kommer nog inte bli av. Ska åka till Stockholm den 31:e för att träffa några killar med Prostaker så missar nog uppropet.

 

Spelade inga turrar alls idag, kändes rätt gött att bara fokusera på cashgamet och slippa misären som alltid dyker upp i lagom tid till varje söndag. Imorgon ska jag dra till Apple store och kolla på lite smått och gott till min grindhörna, kommer behöva byta ut VMWare tror jag, windows verkar inte funka på 2 skärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gg wp alla

 

semiplaner på att dra till Nottingham och London 2-11 oktober för att lira o turista.

 

I nottingham är det deras vanliga måndas-turre 300f, i london EPT med några 500-1000f turrar.

 

sen kan man ju alltid spana lite på durrrs challange osv..

 

Hm.. Sjukt sugen på att följa, men datumen passar inte så bra. Ska se NHL-premiären antingen 2 eller 3 oktober. Iofs kan man kanske åka senare. Vilket datum är vilken turre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade rätt bra idag, enda felet var att jag spelade alldeles för länge när jag blev trött. Hade jag bara klivit i tid hade jag varit 100k upp idag, nu är jag ministuck istället. Tilt.

 

Imorgon ska jag lira 5k turren på CC i Malmö, börjar 14.00 så ska gå och lägga mig nu. Laters!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog som sagt tillbaka till Umeå igår, blev knappt någon poker alls. Var och hälsade på några polare som nyligen flyttat hit för att plugga. Fick in en kvällssession i varje fall som slutade $800 upp.

 

Klev upp rätt tidigt idag för att spela golf. Helt slut efteråt, tror det var min andra 18hålsrunda iår. Gick inte särskilt bra heller.. Nyss avslutat dagens första session. Spelade rätt bra, men sprang tyvärr inget vidare. Slutar denna session $2200 ner. Var mest massa coolers så har inga speciella händer att lägga upp.

 

Ska laga middag nu, sen ev. på det igen. Blir nog B2B/Boss-grind då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bustade efter 2h i 5k turren, hände absolut ingenting. Träffade toppar efter 2h och fick in det mot set. Spelade 50/50 rätt länge där jag spelade bra i ca 3h sen spelade jag ganska värdelöst, plussade dock ca 14k tack vare lite setups och sånt. Reggade main event idag också, tror inte det är EV+ för mig att lira turren men jag känner mig ganska sugen och sen är det ganska mkt soft folk som ska ner och spela så det känns ok att ta ett skott. Känns rätt bra att det är rätt djupstackat också. Tror inte mitt live-MTT game är jättebra bra om jag ska vara ärlig men kan väll se det som läropengar. Sen verkade det vara ett par som hade nollkoll med idag så får väll se till att samla på mig mkt marker när det är djupstackat.

GOGOGO!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara en kort session igår, knep ett inköp så landade dagen på $1800 ner. Hade livesweat med JGrande idag, kunde såklart inte slå fel så rushade in $2700 över 500 händer.

 

Ska fixa mig någon middag nu, sen blir det minst en session till. Ska försöka lägga upp några händer också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

bumpar denna lite. Söndag och dags för lite turneringar. Skulle regga Cake men hittar ingenting där? Här är schemat för ikv iaf, lägger ev in någon fler:

 

18.00

- FTP 16k GT ($26) v

- Stars 20k GT ($22)v

 

18.15

- Stars 20k GT turbo ($11) v

 

19.00

- Stars 20k GT ($5.5) v

- Stars 5k GT ($22) v

- WCOOP 1m GT ($215) v

 

20.00

- Stars 30k GT ($11) v

- FTP 34k GT ($26) v

- Ongame 20k rebuy ($5.5) v

 

 

20.15

- Stars 20k GT 1R1A ($22) v

 

20.20

- Ongame 15k GT ($11) v

 

21.00

- FTP 21k GT KO ($26) v

- Stars 200k GT ($55) v

- Stars 12k GT Turbo ($5.5) v

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...