Gå till innehåll

Korp i Göteborg?


DjLuppy

Recommended Posts

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Satte €10 på Acasuso mot Federer till oddset 48. Aca har spelat riktigt bra och brände 5 setbollar i första set, Federer vann ändå i tiebreak. Sen utjämnar Aca till 1-1. I tredje tar Aca ledningen med 3-0 efter att ha brytit två gånger. Sen blir han såklart skadad vid 4-0 och tappar från 5-1 till tiebreak. :-( Nu vann Federer det tiebreaket och troligen också matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte €10 på Acasuso mot Federer till oddset 48. Aca har spelat riktigt bra och brände 5 setbollar i första set, Federer vann ändå i tiebreak. Sen utjämnar Aca till 1-1. I tredje tar Aca ledningen med 3-0 efter att ha brytit två gånger. Sen blir han såklart skadad vid 4-0 och tappar från 5-1 till tiebreak. :-( Nu vann Federer det tiebreaket och troligen också matchen.

 

Bra spelat imo, gjorde samma sak. Riktig otur att han skulle vricka foten i de läget, Federer var verkligen i brygga där ett tag. Får hoppas på att Monaco gör detta till en bra dag istället :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat imo, gjorde samma sak. Riktig otur att han skulle vricka foten i de läget, Federer var verkligen i brygga där ett tag. Får hoppas på att Monaco gör detta till en bra dag istället :-)

 

Aa, tycker det var riktigt bra odds på honom. Tror helt klart att han hade kunnat skaka Federer om han inte vrickat foten. Det är ju inte för inte som Wilander har kallat honom världens bästa spelare. :-)

 

Har inte spelat på Monaco men tycker helt klart oddset var spelvärt. Har tyvärr missat de fyra första seten, men enligt min polare så är det en riktigt bra match.

 

Jag spelade Ferrero mot Kohlschreiber också. Fick väl inte bästa starten, men känns som att det är standard för Ferrero att spela em femsetare. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa, tycker det var riktigt bra odds på honom. Tror helt klart att han hade kunnat skaka Federer om han inte vrickat foten. Det är ju inte för inte som Wilander har kallat honom världens bästa spelare. :-)

 

Har inte spelat på Monaco men tycker helt klart oddset var spelvärt. Har tyvärr missat de fyra första seten, men enligt min polare så är det en riktigt bra match.

 

Jag spelade Ferrero mot Kohlschreiber också. Fick väl inte bästa starten, men känns som att det är standard för Ferrero att spela em femsetare. :-P

 

Sett en del av Monaco på senare tid och är väldigt imponerad av hans grusspel. Alla som är intresserade av tennis vet ju vad Tsonga kan prestera i sina bästa stunder, men på grus har han inte gjort mkt resultat. Trodde helt enkelt inte att Tsonga skulle kunna spela sin bästa tennis i 3 set mot en Monaco i storform. Jag hade fel den här gången :-P

 

De var verkligen en kanonmatch, många poäng var som tagna ur nån film. Små marginaler som avgjorde tillslut och Monaco och jag hamnade på fel sida den här gången. Får försöka reparera skadan på nån match imorgon :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sett en del av Monaco på senare tid och är väldigt imponerad av hans grusspel. Alla som är intresserade av tennis vet ju vad Tsonga kan prestera i sina bästa stunder, men på grus har han inte gjort mkt resultat. Trodde helt enkelt inte att Tsonga skulle kunna spela sin bästa tennis i 3 set mot en Monaco i storform. Jag hade fel den här gången :-P

 

De var verkligen en kanonmatch, många poäng var som tagna ur nån film. Små marginaler som avgjorde tillslut och Monaco och jag hamnade på fel sida den här gången. Får försöka reparera skadan på nån match imorgon :-)

 

Aa, håller med.

 

Kallt att jag missade den matchen, har hört från flera håll att det ska ha varit bästa matchen hittills under Franska.

 

Har inte hunnit kolla igenom odds och matcher för morgondagen, hittat något spelvärt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa, håller med.

 

Kallt att jag missade den matchen, har hört från flera håll att det ska ha varit bästa matchen hittills under Franska.

 

Har inte hunnit kolla igenom odds och matcher för morgondagen, hittat något spelvärt?

 

Nja bara skummat igenom oddsen än så länge och det är inte direkt något som ger nån ståpäls.. Tycker dock att 1.76 på Cilic mot Stepanek är någorlunda spelbart. Tkr Cilic har ett mer komplett spel än Stepanek helt enkelt och kan inte riktigt se Stepanek knipa 3 set och snuva Cilic på segern.

 

Sen känns 1.52 på Ferrer mot vår svenske vän Söderling ganska så bra också. Även om Robin har vunnit två omgångar och varit ganska het på slutet så har han inte i närheten av det grusspel som krävs för att slå en kille som Ferrer.

 

Sen kan jag inte motstå att beta emot Murray oavsett omgång eller motstånd :-P Är inget jag rekommenderar att rygga, de är mer nåt sorts personligt ogillande jag har för honom, svårt att sätta fingret på varför :-P Tycker helt enkelt att han är överskattad och att hans spel inte ska räcka för en tredjeplats på rankingen..

 

En sak jag är lite förbannad över är att jag i sista sekunden bangade ur på mitt bet på Ouanna mot Safin i förra omgången.. Var sånt extremt underodds på Safin att de inte är klokt.. Tror Safin stod i 1.04-1.07 i den matchen och Oanna stod i typ 20-30ggr.. Att en spelare som Safin nånsin kan stå så lågt är ju en gåta, inte många på touren som kan vara så dåliga som han. Och de var ju länge sedan han visade något stabilt spel. Nä, de hade varit nice om man klickat på musen där :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt skriva en månadssammanfattning nu då jag förmodligen har spelat klart för månaden. Är Brännbollsyran här i helgen så kommer inte spendera många minuter vid datorn.

 

 

Började månaden med att backa rätt mkt på Ongame, och kände att ett miljöbyte vore på sin plats. Satte in lite cash på Svenska Spel, och började rätt så fint. Värdet var riktigt bra, men tiltade rätt hårt på klienten. Slutade med att jag cashade ut hela den rullen kvällen innan vi drog till Algarve.

 

Onlinegrinden där nere gick rätt så dåligt, tror allt som allt så gick jag nog kring breakeven efter att ha varit rätt mycket upp i början. Livespelet gick inget vidare heller. Inga ITMs i turneringarna jag lirade, plussade dock runt €700 på CGet. Var iaf en väldigt bra resa för min del då jag kände att mitt spel hade hamnat på alldeles för mycket autopilot.

 

Kom iaf hem till Sverige med ett mycket bättre spel, men som svar valde Ongame att sätta igång monsterriggen för mig. Bestämde mig för att sprida rullen lite och börja table selecta bättre. Har fungerat helt okej på sistone och kommer nog fortsätta med det. Har dock bara cash på två sidor för tillfället, men kommer nog fixa 1-2 sidor till.

 

Månaden slutar på totalt +$4,8k, varav $4k är rb och $800 upp på spelet. En ok månad mtp att jag var stuck 10-15 inköp ett tag. Om jag har räknat händerna rätt så blev det 36484 totalt.

 

Målet för månaden var 40k händer och 15 filmer. Låg en bit efter målet, men jag och SKSK bestämde oss för att avskriva målet för denna månad för några dagar sen.

 

Lite grafer:

 

Dollar

dollar.th.jpg

 

Euro

euro.th.jpg

 

Kronor

41975572.th.jpg

 

Tror detta kan ha varit mitt längsta inlägg hittills. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja bara skummat igenom oddsen än så länge och det är inte direkt något som ger nån ståpäls.. Tycker dock att 1.76 på Cilic mot Stepanek är någorlunda spelbart. Tkr Cilic har ett mer komplett spel än Stepanek helt enkelt och kan inte riktigt se Stepanek knipa 3 set och snuva Cilic på segern.

 

Sen känns 1.52 på Ferrer mot vår svenske vän Söderling ganska så bra också. Även om Robin har vunnit två omgångar och varit ganska het på slutet så har han inte i närheten av det grusspel som krävs för att slå en kille som Ferrer.

 

Sen kan jag inte motstå att beta emot Murray oavsett omgång eller motstånd :-P Är inget jag rekommenderar att rygga, de är mer nåt sorts personligt ogillande jag har för honom, svårt att sätta fingret på varför :-P Tycker helt enkelt att han är överskattad och att hans spel inte ska räcka för en tredjeplats på rankingen..

 

En sak jag är lite förbannad över är att jag i sista sekunden bangade ur på mitt bet på Ouanna mot Safin i förra omgången.. Var sånt extremt underodds på Safin att de inte är klokt.. Tror Safin stod i 1.04-1.07 i den matchen och Oanna stod i typ 20-30ggr.. Att en spelare som Safin nånsin kan stå så lågt är ju en gåta, inte många på touren som kan vara så dåliga som han. Och de var ju länge sedan han visade något stabilt spel. Nä, de hade varit nice om man klickat på musen där :-P

 

Nä, kikade också igenom dem. Fanns väl inte jättemycket spel, är väl precis som du säger så är Cilic och Ferrer intressanta. Cilic och Stepanek kommer spela på bana 2, vilket jag tror kommer gynna Cilics serve jättemkt, även fast Stepa är "serve-volley"-spelare i grunden.

 

Ferrer är helt klart spelvärd, jag tror faktistk att han kommer vinna ganska enkelt. Iofs är jag rätt färgad då jag verkligen ogillar Söderling, så har inte riktigt vågat betta den. :-P Men det mesta talar för Ferrer imo.

 

Hehe, jag gillar inte heller Murray. Tror faktiskt det finns en viss skrällvarning i den matchen också. Jag tror nog Tipsarevic kommer ta set av honom, frågan är väl bara om han kan vinna. Oddsen på Tipsa lockar iaf. :-)

 

Gaalet om du hade satt den. Förstår inte riktigt hur han kan ha så låga odds.. Iofs spelade han rätt bra i sin första match.

 

Kollade igenom lottningen nu och Nadal har nog fått sämst lottning, kommer antagligen få stöta på Ferrer och Verdasco/Davydenko. Men Nadal är väl antagligen den enda spelaren som skulle orka ta sig igenom det fältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kollade igenom lottningen nu och Nadal har nog fått sämst lottning, kommer antagligen få stöta på Ferrer och Verdasco/Davydenko. Men Nadal är väl antagligen den enda spelaren som skulle orka ta sig igenom det fältet.

 

Nadal har verkligen fått något att bita i de här året.. Just Verdasco har imponerat på mig nåt sjukt mkt i år. Killen har som sämst kvartsfinal i ALLA tävlingar han spelat 2009, och endast fått respass av spelare som Nadal, Djocovic osv. Det vore ruskigt intressant med en returmatch från Madrid för några veckor sedan då jag tycker Verdasco stora delar av matchen gjorde vad han ville och totalt spelade ut Nadal. Han har imo världens i särklass vassaste forehand och om den funkar så kan han slå ut precis vem som helst Nadal inkluderad.

 

Hans problem är ju att han kan totalt tanka ihop på viktiga poäng.. Slår tre raka dubbelfel i avgörande game, missa smashar och enkla volleys osv. Känns som att en femsetsmatch så gott som alltid kommer att gå Nadals väg av den anledningen. Kan han dock jobba bort dessa små problem så kan han gå hur långt som helst. Kommer bli ruskigt intressant och kul att följa faktiskt.

 

 

EDIT: Btw så tror jag att Davydenko kommer få stora problem med Wawrinka idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA handen är det väl syn flopp och antagligen pitcha turn mot mer action, kanske syna, aldrig syna river utan ett A. Tror han har set oerhört ofta. Beror på lite hur ofta han är benägen att bluffa turn här, tror inte vi slår något i hans valuerange utom kanske AK - som vi inte ens vet om det är i hans range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...