Gå till innehåll

Flytta till exempelvis England av skatteskäl


Recommended Posts

Då vill jag höra dina källor på att det inte är sant.

 

För om du sitter på sådanna häftiga källor så måste ju mina källor inte vara mkt värda. Typ alla jag känner som besökt eller jobbat där. Andra folk jag har hört som varit där både över internet och via samtal. Klas som har flyttat dit rätt nyss han har säkert stor annledning att ljuga för självklart vill han smutskasta engelsmännen och sitt nya hemland så mycket som möjligt. Min flickvänn ljuger säkert oxå om de engelska tjejerna och maten och pubvanorna hos bla familjen hon bodde hos... eftersom att hon inte vill att jag ska bli avundsjuk över hennes ridläger?

 

Men visst du har säkert trovärdigare källor åt mig? Ditt ord på att jag ljuger? Jag ska till england faktiskt om några veckor. Ska till Lakeside WMCA gården där. Har hört att ledarna där måste ha bodyguards och heller aldrig få gå runt själva gotta love that country

 

En ocean av erfarenheter där för tusan, en 17(?)-årig tjej som aldrig var ute för hon var rädd att få stryk, en nyinflyttad yngling som antagligen bland mycket annat nytt precis insett att bara en så enkel sak som att förstå engelsk engelska inte är som att förstå svensk skolengelska eller ens kunna följa en film utan textning samt en författare som snart skall dit på besök!!?! Håll i hatten.

 

Nåväl, sådana generaliseringar och dumheter kan lätt tillskrivas ungdomlig naivitet och osäkerhet men att komma dragande med argument som "den fullständigt värdelösa kultur de har" är ren och skär ointelligens i dyster mix med obildning. Om man vid +17 års ålder kommer med sådana påstående är det nog rätt kört.

 

Rörande din fråga Gambool tycker jag det bästa svaret är; Ta kontakt med en bra advokat i skattefrågor. Varje advokatfirma med självaktning har färdiga exit-reallocationpaket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men hörredu jag skulle säga att det är bra mycket som du inte tänkt på. Har du ens tänkt på vad england är för land? England är nog det sista land på jorden man vill flytta till förutom ett som kanske är i krig kanske är värre.

 

Var ska man ens börja när man ska förklara hur dåligt england är. Bostäderna maten eller människorna... Det går ju lite roliga skrönor om att tjejerna är så fula i england... Det är faktiskt sannare än man kan tro. Min flickvänn va dit på ett ridläger och då blev dom tillsagda att ingen fick gå ensam ute på stan. Inte för risken att bli våldtagen utan för att så många utländska tjejer blev misshandlade av avundsjuka engelska flick-gäng. Avundsjuka på att de engelska killarna bara är intresserade av de "snygga" utländska tjejerna.

 

Maten: Dom äter så flott och onyttig mat där att alla går runt och är smygfeta och förkylda osv, Snuviga och finniga. Inget skämt heller de äter hela tiden otroligt onyttig mat.

 

Bostäderna heltäckningsmatta även inne i badrummet säger väl allt? Dom vill inte bygga riktiga hus med isolering och fler glasrutor än 1 så det är svinkallt där. Tjocka filtar för de fönster de har och heltäckningsmattor är standard och mögellukten hänger tung. Att dom skiter att sätta i blandare i kranarna och har varsin kran för iskallt och kokhett vet ju alla. En kompis som bor där har berättat lite om hans dush som han nu har börjat kalla "chockduschen"

 

Vädret är ju oxå det kanske sämsta på jorden. Grått och regnigt större delen av året.

 

Allt detta adderas ihop till den fullständigt värdelösa kultur de har. Folk som är dumma i huvudet och spenderar hellre sin lediga tid på puben eller ser på fotboll istället för att vara med tex familj. Inte ovanligt att pappan i familjen är på puben varje kväll. Fotbollshuliganer och tjejgäng som spöar turister... Pågrund av den totala misseryn som det är att bo i england DONT DO IT! you are to young

 

https://www.flashback.info/archive/index.php/t-339056.html

edit: http://www.jesper.nu/lankar/annat/2873-UtgangSverigevsEngland/

Menar ingen disrespect, men:

DET HÄR VAR DET DUMMASTE JAG HÖRT PÅ JÄVLIGT LÄNGE! :-D

Har du bott inneboende hos en crackhora i east end? Isf är det nog därför du inte gillar england. Klart att genomsnittsengelskan är ungefär lika snygg som ett godståg... Men London svämmar ändå över av snygga brudar. Inflyttade utlänningar visserligen men so what? Om du kräver av ett land att alla talar svenska och om köttbullar är det enda din mage klarar av; då får du nog stanna i, just det... Sverige

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...