Gå till innehåll

Money won&Without showdown graf, sjukt åt skogen.


animalplanet

Recommended Posts

Jävlar vad du spammar terran.

 

ja, samlar postar obv

 

lol gtfo.

 

? tomte.

 

Vavavavava!!!?? Vad är det du inte klarar av att uttrycka i ord?

 

Det är väl klart att en supernit har låg won without showdown då han foldar bort sig konstant. Vilket givetvis är en läcka.

 

du ändrade från superåsna till supernit

 

Ja du gamenittar och det där är dessutom ett väldigt litet sample. Men ja du har åtminstone wwsd där den ska vara.

 

wtf där den ska vara? nu undrar fan jag med vad det är jag missat.

 

---

folk som har låg eller negativ wwosd får rådet att börja cbeta och 3tunna mera... omg. dummaste jag hört idag och då bor jag fan med 5 riktiga puckon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

du ändrade från superåsna till supernit

Jo nit var viktigare att få med, men står fast vid bägge.

 

wtf där den ska vara? nu undrar fan jag med vad det är jag missat.
ska jag ta två hs-spelare (IRL och Dorriss) som exempel så tittade jag igenom deras wwsd/wwosd grafer för 2 veckor sedan och på deras grafer är linjerna helt tvärt om, doris wwsd är spikrakt uppåt medan irls e spikrakt neråt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack för svaret terran och alla andra, Har aldrig sagt att någon av dom ska ändra sitt spel.

Jag undrade vad jag kan ha för möjliga läckor, och jag tyckte jag var SJUKT för mycket back. Äckligt många inköp.

Kändes helt enkelt som att min bb/100 kan va ännu bättre!

 

Man får lite olika svar, men har fått lite tips om hur jag kan förbättra mitt spel, som var en ganska uppenbar läcka. Så kanon om man kan få bort den!

 

Ingen vits och vara sur och spydig :-D

 

Tack för inputen, var kul att se irl's graf, men han är 10000x ggr bättre än mig, så kan inte jämföra riktigt kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IRL, kul att du posta din graf. Tack, kul att se hur det kan se ut.

Om du kikar på miin graf/stats vad skulle du kunna påpeka?

Som kanske kan verka lite fel.

 

 

tack alla som svarat.

 

 

Jag tycker nog inte det finns något rätt eller fel. Jag vet inte hur många bord osv du spelar. Om du spelar många bord blir det ju naturligt att din WWSD blir lägre. Den berättar bara vart du tjänar dina pengar någonstanns.

 

Grafen har dessutom att göra med hur light du värdebettar. Vet inte hur mycket iofs. Men om du värdebetar light river istället för att checka ner i en spott där du förmodligen hade vunnit på showdown gör ju att vinsten blir på WWSD istället.

 

Samma sak om du gör om en hand med SDW till en bluff på river. då tar du antingen en stor förlust på showdown eller en vinst på WWSD. Jag tror inte speciellt många spelare gör det movet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, :-D

Då har vi garanterat läckor i vårat spel. Känns fan inte normalt alltså.

 

Mmm, tror jag blir för vek vid omslag helt enkelt... Men vaffan, synar man när man tror (är) slagen så får man ju upp denna statsen men sjunker på won at showdown istället, så vetefan.. ;)

 

Men ja... Jag är rätt övertygad om att jag har en feeet läcka här... Glad över att jag upptäckt den. steg 1 liksom, nu gäller det bara att komma på vad man ska göra åt det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina nl200 har ofta vart 3handed också, så är därför det är lite extra uppboostat, så jag droppar nog ner till 25/22 ish normalt sett. Samt sätter mig på tomma bord ofta så får alltid några händer HU.

Ok. Man kan ju lätt filtrera såna saker i pokertracker. Bara trycka på "filters" längst upp till höger. Sen lägga in hands played between 5-6 players eller liknande, så får man rätt stats.

 

Vad menar du att du foldar AJ,KJ osv när det börjar bli farligt?

Vi snackar preflop? Alltså emot 3bet? Är helt beroende på spelare och dynamik.

Ja jag menade preflop. T ex om en supertight 10 bords-grinder höjer UTG och en annan synar tidigt osv.

Men det ar helt beroende på spelare och dynamik som du sa.

 

Men jag tycker fortfarande att det är sjukt högt back på min kurva, så det känns som att jag bör va säg 5BB/100 + eller 7 BB/100 + på mina kort jag fått.

Ja kurvorna tar ju nästan ut varandra, så nåt måste vara fel.

Jag ligger +4 ptbb/100 på won without showdown, och 8.6 ptbb/100 totalt.

 

Kan läckan vara att du inte är tillräckligt aggressiv, och inte tar hem potten med bluffar/svagare händer före showdown?

Eller är du väldigt aggro, och spewar bort massa pengar när du är aggro men tvingas lägga dig mot raise?

 

Dvs tror jag har endel att jobba på postflop. Har redan nu börjat ändra lite, verkar funka skapligt, men är väl tillfälligt medflyt :mrgreen:

Det låter ju lovande iaf :-) Vad har du ändrat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja kurvorna tar ju nästan ut varandra, så nåt måste vara fel.

Jag ligger +4 ptbb/100 på won without showdown, och 8.6 ptbb/100 totalt.

 

Kan läckan vara att du inte är tillräckligt aggressiv, och inte tar hem potten med bluffar/svagare händer före showdown?

Eller är du väldigt aggro, och spewar bort massa pengar när du är aggro men tvingas lägga dig mot raise?

 

 

Det låter ju lovande iaf :-) Vad har du ändrat?

 

Tack för ditt svar!

 

Ingen förut har påpekat att kurvorna tar ut varandra, så nu fick man lite nya funderingar. Vissa säger att man inte ska bry sig om kurvan, men kan inte riktigt släppa det.

 

Jag har börjat ändra min postflop aggression mera, kämpar lite mer i diverse små/mellan potterna där man har halv mediokra händer. Nötterna spelar sig självt, så är inget att fundera på just nu.

 

Även öka min 3bet preflop lite (framförallt i pos), även mixxtrat men turnraises ist för att syna som jag gjort förut.

 

Får se om jag vart rungood senaste 2 dagarna eller om det funkar. EV kurvan är normal iaf.

 

Alla mellanpar med medioker kicker som jag tror folk även jag har gett upp för lätt.

 

Men tror det kommer bli bra detta, försöka få någon att små coacha lite.

 

Vilka stakes spelar du på, med sådan bra bb/100 ?

 

återigen, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en motstrategi mot dig själv, så kan du ju anta att folk känner till att du foldar för mycket. Så när du sitter tomhänt vid pokerbordet, så TESTA att dra en 3barrel bluff. Tror du får rätt många folds om du håller det på en rimlig nivå.

 

Du exploitar alltså din motståndares exploitande. Blir du höjd, ställ in skiten med färdiga händer/draghänder/tom..?. Du har grymt mycket högre foldequity än en lös idiot som vinner ens pengar. :) OM din motståndare har spelat mot dig mycket dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en motstrategi mot dig själv, så kan du ju anta att folk känner till att du foldar för mycket. Så när du sitter tomhänt vid pokerbordet, så TESTA att dra en 3barrel bluff. Tror du får rätt många folds om du håller det på en rimlig nivå.

 

Du exploitar alltså din motståndares exploitande. Blir du höjd, ställ in skiten med färdiga händer/draghänder/tom..?. Du har grymt mycket högre foldequity än en lös idiot som vinner ens pengar. :) OM din motståndare har spelat mot dig mycket dvs.

 

Håller helt med dig. Börjat mixxa upp mina spel mot regs, mer "icke standard" linjer. Verkar fungera riktigt bra. Sen antecknar jag att jag gjorde ett visst "fiskigt" spel mot han så jag tog hans stack. Så nästa stora pott mot samma spelare, tar jag en annan linje.

 

3Barrells håller jag med dig om, får inte skena iväg bara, gjort ngn enstake 3barrell senaste dagarna, har funkat faktiskt.

 

Ska lira 100k händer till, och sen jämföra statsen och showdown, non showd. graferna. Ska bli spännande.

 

tack för bra input.

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lifetimegraph pls klubblive

Slutar du fokusera på massa sånt och börjar fundera lite kring verklig teori så kanske även du klarar av att slå midstakes ordentligt igen.

 

Sen vem fan har sparat en databas tillräckligt stor för att få med alla händer man någonsin har spelat? =)

 

Och nu får du återigen ett halvotrevligt svar tillbaka pga din attityd. Tycker egentligen inget illa om dig och det hoppas jag att du är medveten om. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar du fokusera på massa sånt och börjar fundera lite kring verklig teori så kanske även du klarar av att slå midstakes ordentligt igen.

 

Sen vem fan har sparat en databas tillräckligt stor för att få med alla händer man någonsin har spelat? =)

 

Och nu får du återigen ett halvotrevligt svar tillbaka pga din attityd. Tycker egentligen inget illa om dig och det hoppas jag att du är medveten om. :)

 

Buuuuu!

 

Jag håller med Rooney, inte så konstigt med tanke på att KlubbLive är ett rövhål

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar du fokusera på massa sånt och börjar fundera lite kring verklig teori så kanske även du klarar av att slå midstakes ordentligt igen.

 

Sen vem fan har sparat en databas tillräckligt stor för att få med alla händer man någonsin har spelat? =)

 

Och nu får du återigen ett halvotrevligt svar tillbaka pga din attityd. Tycker egentligen inget illa om dig och det hoppas jag att du är medveten om. :)

 

 

Tjena KlubbLive! :mrgreen:

 

 

 

KlubbLive gör ju bort sig i var och varannan tråd och efter det han skrivit i den här tråden, vad är det för fel med att vilja ha lite siffror svart på vitt från hajen? Sen är det väl klart att ingen sitter med alla pokerhänder den spelat men det lät bättre så!

 

All lycka

Ronkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...