Gå till innehåll

En students pokerdagbok

Poddna

Vad tycker du att jag ska göra?  

142 medlemmar har röstat

1. 1. Vad tycker du att jag ska göra?

• Casha ut ca 2000$ av rullen och grinda upp mig igen
      23
    • Bygga vidare på NL100 till ca 50 inköp på NL200 innan jag går upp
      37
    • Gå upp på NL200 när jag når 30 buy in kravet (typ imorn)
      82

Recommended Posts

FI 22/9/2.7

Ska jag c-betta här? Hur mycket isf? Kolla stackdjup på FI.

GAME #1556578600: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-04-15 20:36:14

Table Ladushkin (No DP)

Seat 1: TonyM80 ($200.00 in chips)

Seat 2: laradawn ($153.50 in chips)

Seat 4: LanceisStrong ($246.50 in chips)

Seat 6: EndedbytheKnife ($200.00 in chips) DEALER

Seat 7: harry66 ($151.60 in chips)

Seat 9: velauxiens ($94.10 in chips)

harry66: Post SB $1.00

velauxiens: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to EndedbytheKnife Ace of SpadesKing of Clubs

TonyM80: Fold

laradawn: Raise (NF) $8.00

LanceisStrong: Fold

EndedbytheKnife: Raise (NF) $27.00

harry66: Fold

velauxiens: Fold

laradawn: Call $19.00

*** FLOP *** Jack of Spades8 of Spades5 of Clubs

laradawn: Check

EndedbytheKnife: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

FI 13/7/1.8

Blind battle. Hur ofta kan FI syna mig här?

iPoker No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - iPoker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP ($197)

CO ($114.60)

Button ($303.80)

SB ($204.95)

Hero (BB) ($233.15)

UTG ($150.37)

Preflop: Hero is BB with Jspade.gif, Adiamond.gif

4 folds, SB bets $6, Hero calls $4

Flop: ($12) 5spade.gif, 6diamond.gif, 7diamond.gif(2 players)

SB bets $8, Hero calls $8

Turn: ($28) 9club.gif(2 players)

SB bets $22, Hero raises to $62

Total pot: $72

Länk till kommentar

Grattis till fina plusset! Tror att det vore smart att vänta ett tag med att gå upp i nivå tills du åtminstone har genomlidigt en lossing streak. Du kommer förlora pengar fortare än du annar då och då vill man inte spela på en alltför obekväm nivå. Marginalerna är små i poker.

Dock tycker jag du gör helt rätt som testar lite högre när du känner dig på topp och hittar bra bord så att du successivt vänjer dig vid de högre summorna. GL

Länk till kommentar

Hand 25...:shock:

Jag fattar ingenting?

Du vill inte spela stor pott mot en nit som synar din cbet. OK fine men om du nu kör pottkontroll måste du ju syna ner hans riverbet med ett överpar?

Ditt spel till turn gör du ju med en sjukt bred range när du sen checkar turn är de ju som att skrika efter en bet.

eller hur tänkte du?:rolleyes:

Länk till kommentar

Hand 25...:shock:

Jag fattar ingenting?

Du vill inte spela stor pott mot en nit som synar din cbet. OK fine men om du nu kör pottkontroll måste du ju syna ner hans riverbet med ett överpar?

Ditt spel till turn gör du ju med en sjukt bred range när du sen checkar turn är de ju som att skrika efter en bet.

eller hur tänkte du?:rolleyes:

Såhär i efterhand så känns det som en given syn, problemet är att det räcker med att han har en nia i handen, vilket förvirrar mig en del. Skulle ha synat eftersom FI nog bluffar en hel del på river här. Samtidigt så känns det skumt att han bluffar river om han har showdown value, vilket han borde ha med väldigt många händer här.

Skulle ha tagit synen, men vilka händer kan FI ha här?

Känns som om han har T9,99, KJ eller set en hel del gånger här, medan han absolut inte borde göra ett sånt spel med KQ eftersom han aldrig blir synad av sämre.

Länk till kommentar

Grattis till fina plusset!

Tackar! :)

Tror att det vore smart att vänta ett tag med att gå upp i nivå tills du åtminstone har genomlidigt en lossing streak. Du kommer förlora pengar fortare än du annar då och då vill man inte spela på en alltför obekväm nivå. Marginalerna är små i poker.

Dock tycker jag du gör helt rätt som testar lite högre när du känner dig på topp och hittar bra bord så att du successivt vänjer dig vid de högre summorna. GL

Har satt stoploss på 4 inköp på NL200, hamnar jag lägre än 800$ under någon peak så kommer jag gå tillbaka till NL100 tills jag känner mig komfortabel till att gå upp i nivå. Förr eller senare kommer jag backa, men sålänge som allting flyter på så otroligt bra så kommer jag stanna kvar och ta del av medriggen på de högre borden.

Satte målet att jag ska vara semireg på NL200 till sommaren och innan dess så provar jag på det tills det går sämre. Kör bara 8-max bord när jag lirar på 200-nivån, eftersom det är det som jag känner mig "bäst" på och sen spelar jag bara där när jag är 100% taggad att göra mitt bästa.

Tror inte det ska vara så tufft att hantera swingsen eftersom det gått så pass bra och jag kommer vara riktigt nöjd med månaden även om jag skulle tappa 1,5$k nu på slutet av månaden. Fast sånt är lätt att säga innan motriggen satt fart. Hittils så har jag inte brytt mig så mycket i hur det gått i potterna utan mest fokuserat på att få in pengarna i rätt läge. Händer till och med att jag slutar kolla efter en all in, när jag sett FIs kort.

Har du någon erfarenhet av att nivån blir tuffare strax innan lönetider, eller gäller inte den 25e som officiell lönedag för resterande EU?

Länk till kommentar

Skulle ha tagit synen, men vilka händer kan FI ha här?

KQ, QJs, QTs, ATs, AJs känns väl alla som ganska rimliga händer som du faktiskt slår?

Set eller 99 tycker jag känns som extremt orimliga händer, då en nit förmodligen höjer iaf 99+ pre. Möjligt att han hittat 777 eller 888, men att ge honom en så snäv range innebär att du kommer blöda pengar till honom i liknande situationer. Att syna och stirra in i en bättre hand behöver inte betyda att beslutet är dåligt, tänk Galfond bucks. Han kommer beta alla kungar och en hel del halvmissade drag (i stil med ATs) på river då han mycket väl kan läsa dig som tom efter turnchecken.

Länk till kommentar

KQ, QJs, QTs, ATs, AJs känns väl alla som ganska rimliga händer som du faktiskt slår?

Set eller 99 tycker jag känns som extremt orimliga händer, då en nit förmodligen höjer iaf 99+ pre. Möjligt att han hittat 777 eller 888, men att ge honom en så snäv range innebär att du kommer blöda pengar till honom i liknande situationer. Att syna och stirra in i en bättre hand behöver inte betyda att beslutet är dåligt, tänk Galfond bucks. Han kommer beta alla kungar och en hel del halvmissade drag (i stil med ATs) på river då han mycket väl kan läsa dig som tom efter turnchecken.

Jo, kan väl hålla med lite grann iaf. Har bara svårt att se att han gör en så pass kraftig bet på river med andra/tredjepar, när allt som krävs för att slå honom är en nia. Tycker det mer blir som en bluff om han bettar så våldsamt med dom händerna där, han får ju aldrig syn av sämre.

Länk till kommentar

FI har stats i stil med 35/10/2

Handen blir lite att jag tror att han tror att jag har en svag hand. Känns det inte som om han borde bettat något med en K eller T antingen på turn eller river?

GAME #1559114930: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-04-17 00:21:02

Table Michurinsk (No DP)

Seat 1: 4Aiur ($208.15 in chips)

Seat 5: EndedbytheKnife ($231.55 in chips) DEALER

Seat 6: SalSagev64 ($519.20 in chips)

SalSagev64: Post SB $1.00

4Aiur: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to EndedbytheKnife 10 of Hearts9 of Clubs

EndedbytheKnife: Raise (NF) $7.00

SalSagev64: Call $6.00

4Aiur: Call $5.00

*** FLOP *** 10 of Clubs4 of SpadesKing of Spades

SalSagev64: Check

4Aiur: Check

EndedbytheKnife: Check

*** TURN *** 4 of Clubs

*** RIVER *** 6 of Hearts

EndedbytheKnife: Bet $10.50

SalSagev64: Raise (NF) $30.00

4Aiur: Fold

EndedbytheKnife: Call $19.50

*** SUMMARY ***

Total pot $79.00 Rake $2.00

SalSagev64: Shows Ace of SpadesJack of Clubs

EndedbytheKnife: wins $79.00

Länk till kommentar

Jo, kan väl hålla med lite grann iaf. Har bara svårt att se att han gör en så pass kraftig bet på river med andra/tredjepar, när allt som krävs för att slå honom är en nia. Tycker det mer blir som en bluff om han bettar så våldsamt med dom händerna där, han får ju aldrig syn av sämre.

Hur ofta kommer du att dyka upp med en nia på river i den här situationen? Väldigt sällan skulle jag säga, vilket öppnar upp hans bluffmöjligheter extremt mycket eftersom brädan är så farlig.

Om man vänder på det dessutom, om han har en stark hand som en nia, KJ eller rent utav en AQ, varför pangar han på så himla mycket? AA kommer ju vara en av de absolut sämsta händer du tvekar med här, så antingen kommer hans bet inte vinna honom någonting, eller så får han omslag och förlorar en massa när du har 9x eller AQ.

Säger inte att det är autosyn i handen på något sätt, men det är iaf ingen instamuck heller.

Länk till kommentar

Hur ofta kommer du att dyka upp med en nia på river i den här situationen? Väldigt sällan skulle jag säga, vilket öppnar upp hans bluffmöjligheter extremt mycket eftersom brädan är så farlig.

Om man vänder på det dessutom, om han har en stark hand som en nia, KJ eller rent utav en AQ, varför pangar han på så himla mycket? AA kommer ju vara en av de absolut sämsta händer du tvekar med här, så antingen kommer hans bet inte vinna honom någonting, eller så får han omslag och förlorar en massa när du har 9x eller AQ.

Säger inte att det är autosyn i handen på något sätt, men det är iaf ingen instamuck heller.

Som jag ser det så pangar han antingen in så mycket för att han inte vill bli synad, eller så gör han det med en superstark hand för att han vill få mig att tro att han bluffar. Tycker att hans bluff % borde vara väldigt hög här med tanke på hur jag spelar handen. Hade jag fått spela om handen så hade jag nog synat river, även om jag inte tror det är så mycket fel att lägga sig här. Blev osäker och fick en skum känsla som jag gick på här.

Tack för dina kommentarer, de är guld värda!

Länk till kommentar

Buhu, från +350$ till -20$ på 100 händer :/

Är det galet att spela såhär med QTs?

GAME #1560277020: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-04-17 17:29:48

Table Nikolsk (No DP)

Seat 1: EndedbytheKnife ($200.00 in chips)

Seat 2: Dilligaf123 ($347.20 in chips)

Seat 4: DoktorDir ($206.15 in chips)

Seat 5: spacimen2 ($166.00 in chips) DEALER

Seat 6: BornInTheUSA2000 ($217.55 in chips)

Seat 9: hebalf ($84.80 in chips)

Seat 10: OMGGoodOldJ ($199.00 in chips)

BornInTheUSA2000: Post SB $1.00

hebalf: Post BB $2.00

DoktorDir: Post SB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to EndedbytheKnife Queen of Spades10 of Spades

OMGGoodOldJ: Fold

EndedbytheKnife: Raise (NF) $8.00

Dilligaf123: Call $8.00

DoktorDir: Call $7.00

spacimen2: Call $8.00

BornInTheUSA2000: Fold

hebalf: Call $6.00

*** FLOP *** 2 of Diamonds2 of Spades3 of Spades

hebalf: Check

EndedbytheKnife: Bet $28.00

Dilligaf123: Call $28.00

DoktorDir: Fold

spacimen2: Call $28.00

hebalf: Fold

*** TURN *** 7 of Spades

EndedbytheKnife: Bet $70.00

Dilligaf123: Fold

spacimen2: Allin $130.00

EndedbytheKnife: Call $60.00

*** RIVER *** 7 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $382.00 Rake $3.00

spacimen2: Shows King of SpadesJack of Spades

spacimen2: wins $382.00

Länk till kommentar

Varit ute och fiskat idag (IRL) med lillebrossan och ett par kompisar. Bettade 50kr på vem som kunde dra upp störst fisk, tyvärr så gick segern till min brors kompis som drog upp en gädda på 1,6 kg. Blev lite småtiltad på fisket, men det får man lära sig att ta.

Råkade stänga ner webläsaren innan jag tryckte på "skicka svar" knappen igår när jag skulle skriva hur det gått, så vi tar det nu ist.

Märks att 200-nivån är tuffare. Fick kämpa som fan för att hitta ett mikroplus. Dock så lyckades jag samla på mig strax över 110$ RB, så om man räknar in den så blir det ju lite mer i kassan. Ska dra igång en sjuhelsikes session nu efter att vi har grillat och käkat lite chips.

Gårdagens graf

dailyresultsgraph.png

Länk till kommentar

FI 17/11/14 111 Hands

Här borde FI alltid ha något väl? Att han donkbettar in i mig på floppen brukar innebära: "Jag har en semistark hand som jag vill betta hem med en gång utan att bygga storpott eller ge gratiskort åt drag". Därför går det inte syna river här va?

GAME #1564685917: Texas Hold'em NL $1/$2 2009-04-19 21:23:05

Table Lucea

Seat 1: numeritos ($225.65 in chips) DEALER

Seat 2: laachausis ($344.20 in chips)

Seat 4: HumanCow ($109.65 in chips)

Seat 5: CantBuyHappiness ($200.55 in chips)

Seat 7: EndedbytheKnife ($206.75 in chips)

Seat 9: DannyelB ($410.62 in chips)

laachausis: Post SB $1.00

HumanCow: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to EndedbytheKnife 10 of HeartsJack of Spades

CantBuyHappiness: Fold

EndedbytheKnife: Raise (NF) $7.00

DannyelB: Fold

numeritos: Fold

laachausis: Fold

HumanCow: Call $5.00

*** FLOP *** 4 of Hearts10 of Spades8 of Spades

HumanCow: Bet $7.50

EndedbytheKnife: Call $7.50

*** TURN *** King of Hearts

HumanCow: Check

*** RIVER *** 5 of Diamonds

HumanCow: Bet $30.00

EndedbytheKnife: ?

Länk till kommentar

Slutar dagen +214$ vilket jag är nöjd med. Gjorde en suckout men annars var allt standardspel. Vann pengar på NL100 och förlorade på NL200, kan det ses som ett tecken på att jag borde grinda 100-nivån hårdare?

Provade att konfigurera min HUD lite grann. Ska fortsätta att mecka med den tills jag får in all nödvändig info som man behöver ha i en HUD. Har ni några tips på vad man bör ha med i sin HUD förutom standard statsen? Har lagt till 3-bet PF och fold to 3-bet PF.

Länk till kommentar

Funderar på att lägga till 3-bet from BB. Fatta va ofta man kan ta hem potter likt denna mot vissa regs.

GAME #1565610067: Texas Hold'em NL $0.50/$1 2009-04-20 12:54:27

Table Mizque

Seat 1: Balin111 ($19.50 in chips)

Seat 3: Darren1562 ($18.00 in chips)

Seat 4: Jahangi ($102.90 in chips)

Seat 5: erfapix ($22.00 in chips)

Seat 6: MOR6ANcz ($28.50 in chips)

Seat 7: EndedbytheKnife ($98.50 in chips)

Seat 8: DILD0 ($73.75 in chips) DEALER

Seat 9: AKL69 ($19.00 in chips)

Seat 10: MilA29MIQ30 ($100.00 in chips)

AKL69: Post SB $0.50

MilA29MIQ30: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to EndedbytheKnife 8 of Diamonds4 of Clubs

Balin111: Fold

Darren1562: Fold

Jahangi: Fold

erfapix: Fold

MOR6ANcz: Fold

EndedbytheKnife: Raise (NF) $3.50

DILD0: Fold

AKL69: Fold

MilA29MIQ30: Raise (NF) $11.00

EndedbytheKnife: Raise (NF) $30.00

MilA29MIQ30: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $41.50 Rake $0.00

EndedbytheKnife: wins $41.50

Tolka inte detta som något standardspel ur någon synpunk, det gäller att ha bra koll på hur pass ofta FI viker sina 3-bets för att detta ska ens vara tänkbart.

FI ligger på 17/15/4.0 med 17% i 3-bet PF. Han har inte varit maniac när det gäller att ställa in stacken, utan mer som mig, att han trebettar light och snor hem en massa marker PF.

Att jag höjer PF med 84os är för att de andra spelarna är toktighta och försvarar/spelar tillbaka alldeles för lite.

Länk till kommentar