Gå till innehåll

En students pokerdagbok

Poddna

Vad tycker du att jag ska göra?  

142 medlemmar har röstat

1. 1. Vad tycker du att jag ska göra?

• Casha ut ca 2000$ av rullen och grinda upp mig igen
      23
    • Bygga vidare på NL100 till ca 50 inköp på NL200 innan jag går upp
      37
    • Gå upp på NL200 när jag når 30 buy in kravet (typ imorn)
      82

Recommended Posts

Satan du går ju som tåget! $10k-månad easy på NL100 ju...:) WP!

10$k blir nog inte easy, men jag jobbar på det. Har en viktig tenta i slutet på månaden så det kommer bli vissa problem att uppnå den volym som kommer att krävas för detta. Man ska dock aldrig säga aldrig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev lite NL400 idag och hade en jobbig reg i pos på mig. Kom squeeze tre gånger i rad innan den här handen uppkom.

FI:s stats 16/12 med 7% 3bet på 175 händer. Var färre när denna uppstod men statsen var likvärdiga med lite högre 3bet %.

Party Poker No-Limit Hold'em, $4.00 BB (9 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button ($400)

BB ($450.60)

MP1 ($445)

UTG ($442)

MP2 ($190.10)

MP3 ($396.05)

UTG+1 ($470.32)

Hero (SB) ($405.50)

CO ($580.62)

Preflop: Hero is SB with Qheart.gif, Adiamond.gif

3 folds, MP2 bets $10, 3 folds, Hero calls $8, BB raises $50, 1 fold, Hero calls $44

Flop: ($118) 6club.gif, Aspade.gif, 8heart.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $65, Hero calls $65

Turn: ($248) 10heart.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $105, Hero calls $105

River: ($458) 5heart.gif(2 players)

Hero checks, BB raises to $226.60 (All-In), Hero calls $181.50 (All-In)

Total pot: $821

Länk till kommentar

Party Poker No-Limit Hold'em, $4.00 BB (9 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP3 ($400)

UTG ($710.64)

CO ($451)

MP1 ($686.40)

Button ($238.57)

MP2 ($359.26)

Hero (BB) ($828.29)

SB ($508.60)

UTG+1 ($420.10)

Preflop: Hero is BB with 10spade.gif, 10club.gif

UTG calls $4, 1 fold, MP1 bets $16, MP2 calls $16, 4 folds, Hero calls $12, 1 fold

Flop: ($54) 6heart.gif, 10diamond.gif, 6spade.gif(3 players)

Hero checks, MP1 checks, MP2 bets $22, Hero calls $22, 1 fold

Turn: ($98) Kheart.gif(2 players)

Hero checks, MP2 bets $60, Hero raises $152, MP2 raises to $321.26 (All-In), Hero calls $169.26

River: ($740.52) 7heart.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: $740.52

Results:

Hero had 10spade.gif, 10club.gif (full house, tens over sixes).

MP2 didn't show

Outcome: Hero won $737.52

Länk till kommentar

Blev lite NL400 idag och hade en jobbig reg i pos på mig. Kom squeeze tre gånger i rad innan den här handen uppkom.

FI:s stats 16/12 med 7% 3bet på 175 händer. Var färre när denna uppstod men statsen var likvärdiga med lite högre 3bet %.

Button ($400)

BB ($450.60)

MP1 ($445)

UTG ($442)

MP2 ($190.10)

MP3 ($396.05)

UTG+1 ($470.32)

Hero (SB) ($405.50)

CO ($580.62)

Preflop: Hero is SB with Qheart.gif, Adiamond.gif

3 folds, MP2 bets $10, 3 folds, Hero calls $8, BB raises $50, 1 fold, Hero calls $44

Flop: ($118) 6club.gif, Aspade.gif, 8heart.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $65, Hero calls $65

Turn: ($248) 10heart.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $105, Hero calls $105

River: ($458) 5heart.gif(2 players)

Hero checks, BB raises to $226.60 (All-In), Hero calls $181.50 (All-In)

Total pot: $821

Jag som e en hu spelare som vill utveckla mitt fullring spelande till turrar och live fullring games kan man få lite förklaringar till varför du väljer att spela den så passivt? vad är statsen på han som höjer upp från början pre? Hade varit fint om du kan hjälpa en huplo tomte:P

Länk till kommentar

Först statistik över han som höjer ursprungligen (MP2): 15/14 med 80% fold to 3bet på 357 händer, så statistiken är inte säkerställd men den ger en rimlig uppfattning om hnm som spelare.

Anledningen till att jag spelar den som jag gör är för att jag vill låta honom fortsätta de gångerna han bluffar. Om jag väljer raise någonstans i den här handen så känns det som om jag bara kommer att få syn av bättre samtidigt som jag forcerar ut alla hans bluffar.

Tänkte att det var ett bra läge att bara syna ner då han har ett väldigt bra squeeze-läge mtp hur pass ofta han som öppnar handen foldar mot 3bet. Jag tänkte att han vet att jag inte har AK och därmed borde det vara mer troligt att jag sitter med en marginell hand som han kan bluffa bort mig från.

Jag tror inte jag får syn om jag shovar turn om han skulle sitta med sämre än AJ (så pass tight är det i FR). Därav valde jag en mer passiv linje och kör handen mer som en bluff catcher.

Har förklarat hur jag tänkte men vill gärna höra förslag på alternativa linjer!

Länk till kommentar

Jag som e en hu spelare som vill utveckla mitt fullring spelande till turrar och live fullring games kan man få lite förklaringar till varför du väljer att spela den så passivt? vad är statsen på han som höjer upp från början pre? Hade varit fint om du kan hjälpa en huplo tomte:P

Du behöver inte presentera dig för mig Jens :)

Länk till kommentar

Valuebet river?

Party Poker No-Limit Hold'em, $2.00 BB (8 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

CO ($327.35)

BB ($214.35)

MP1 ($200)

Button ($312.40)

UTG+1 ($328.52)

SB ($324.29)

UTG ($112.65)

Hero (MP2) ($312.44)

Preflop: Hero is MP2 with Kclub.gif, Kheart.gif

2 folds, MP1 bets $6, Hero raises $20, 4 folds, MP1 calls $14

Flop: ($43) 7diamond.gif, 4club.gif, 5diamond.gif(2 players)

MP1 checks, Hero bets $30.63, MP1 calls $30.63

Turn: ($104.26) 8diamond.gif(2 players)

MP1 checks, Hero bets $75.94, MP1 calls $75.94

River: ($256.14) 5heart.gif(2 players)

MP1 checks, Hero raises to $185.87 (All-In), MP1 calls $73.43 (All-In)

Total pot: $403

Länk till kommentar

:twisted:

***** Hand History for Game 9231769345 *****

$400 USD NL Texas Hold'em - Thursday, May 13, 17:13:03 EDT 2010

Table Table 177435 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 9/9

Seat 7: DepositOnly ( $456.50 USD )

Seat 4: McLobster_ ( $635 USD )

Seat 2: Motzki666 ( $406 USD )

Seat 9: R0dneyMullen ( $418 USD )

Seat 1: RichBoyGRE ( $478.10 USD )

Seat 8: larermo ( $422.50 USD )

Seat 3: no_name01 ( $497.62 USD )

Seat 5: ogah2u ( $411.30 USD )

Seat 6: payday4me999 ( $198.10 USD )

payday4me999 posts small blind [$2 USD].

DepositOnly posts big blind [$4 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to ogah2u [ Qd 9d ]

larermo folds

R0dneyMullen folds

RichBoyGRE folds

Motzki666 folds

no_name01 folds

McLobster_ folds

ogah2u raises [$12 USD]

payday4me999 calls [$10 USD]

DepositOnly folds

** Dealing Flop ** [ 9c, 3c, 5s ]

payday4me999 checks

ogah2u bets [$19.95 USD]

payday4me999 raises [$39.90 USD]

ogah2u calls [$19.95 USD]

** Dealing Turn ** [ 4s ]

payday4me999 bets [$78.60 USD]

ogah2u will be using his time bank for this hand.

ogah2u raises [$157.20 USD]

payday4me999 is all-In [$67.60 USD]

** Dealing River ** [ 9h ]

ogah2u shows [ Qd, 9d ]three of a kind, Nines.

payday4me999 shows [ Kc, Ks ]two pairs, Kings and Nines.

ogah2u wins $11 USD from the side pot 1 with three of a kind, Nines.

ogah2u wins $397.20 USD from the main pot with three of a kind, Nines.

Länk till kommentar

Valuebet river?

Party Poker No-Limit Hold'em, $2.00 BB (8 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

CO ($327.35)

BB ($214.35)

MP1 ($200)

Button ($312.40)

UTG+1 ($328.52)

SB ($324.29)

UTG ($112.65)

Hero (MP2) ($312.44)

Preflop: Hero is MP2 with Kclub.gif, Kheart.gif

2 folds, MP1 bets $6, Hero raises $20, 4 folds, MP1 calls $14

Flop: ($43) 7diamond.gif, 4club.gif, 5diamond.gif(2 players)

MP1 checks, Hero bets $30.63, MP1 calls $30.63

Turn: ($104.26) 8diamond.gif(2 players)

MP1 checks, Hero bets $75.94, MP1 calls $75.94

River: ($256.14) 5heart.gif(2 players)

MP1 checks, Hero raises to $185.87 (All-In), MP1 calls $73.43 (All-In)

Total pot: $403

Gillar inte dina betsizes, hade pushar river.

Länk till kommentar

Gillar inte dina betsizes, hade pushar river.

Använder 3/4 pott knappen som är ganska standard bland de flesta på siten. Är mina bets för stora? Utveckla gärna vidare vad du menar! Hade jag spelat om handen hade jag nog valt lite mindre bets för att bli synad oftare av folk som drar mot oddsen på turn. Om man ändrar bet sizes går du fortfarande för push river då?

Jag är tacksam för att du svarat! Skönt att ha ngn som kan lite FR som läser här! Kollar in din DB ibland men har inte skrivit ngt än (stalker).

Länk till kommentar

Som den donk ja e hade ja slått om på flopp för att av någon kosntig anledning verkar folk alltid tro att ja e tom (som ja iofs alltid e) alternativt squeza pre

Det ser helt klart lite bluffigt ut om jag reraisar flopp men jag tror inte han trycker in stacken mer light där. Spelet ökar nog helt klart i värde om man är loose aggro, det har du en poäng med.

Återsqueeze pre vet jag inte om jag gillar som spel. Då måste jag börja syna AA/KK/QQ där för att kunna ha lite nöt i min range annars kan han ju alltid bara återhöja mig all in med TT+ där och va säker på att få in det bra. Vill gärna ha min toprange till att 3-betta där så jag kan blanda in mer air i min 3bet range mot stealers. Märker jag dock att folk börjar squueza överdrivet mkt så kommer jag att börja syna med nutz i liknande lägen ibland, fast helst i pos och med fler squeezebarn till vänster om mig.

Länk till kommentar

Använder 3/4 pott knappen som är ganska standard bland de flesta på siten. Är mina bets för stora? Utveckla gärna vidare vad du menar! Hade jag spelat om handen hade jag nog valt lite mindre bets för att bli synad oftare av folk som drar mot oddsen på turn. Om man ändrar bet sizes går du fortfarande för push river då?

Jag är tacksam för att du svarat! Skönt att ha ngn som kan lite FR som läser här! Kollar in din DB ibland men har inte skrivit ngt än (stalker).

Jag använder mig av 50-55% i pos och lite större om jag sitter ur pos 60-65% kanske. Detta gör jag då med hela min range om jag Cbetar. När vi Cbetar så "litet" sparar vi pengar om vi 3-betar light och samtidigt låter vi FI floata. bluffraisa eller commita sig med en hand han inte hade gjort det annars. Det finns massor av scenarion som då uppstår som man kan utnyttja och öppnar upp spelet på kommande gator också. Samtidigt har Cbetat samma effekt beroende på size oftast. T.ex. om du betat $55 på turn istället för $75, FI kommer fortfarande få samma beslut eftersom han troligen måste stoppa in det på river.

Samtidigt om vi använder mindre sizes får vi oftast en bättre stack på river att jobba med också, nu sitter FI med $75 kvar på river i en pot på $250 och är vi kommer aldrig kunna bluffa bort honom då eftersom han får alldeles för bra potodds. Blir väldigt svårt för oss att ha en bluffrange över huvudtaget här. Medans om vi använt oss för ungeför ½pot så hade FI haft ~$100 kvar i en ~$200 pot och kan därför folda lättare. Eftersom många vet att det kostar hela stacken att syna när vi betar $75 på turn kommer de endast commita sig med händer som de är redo att gå hela vägen med, samt deras FE för drag blir avsevärt mycket sämre. Säg att turn varit blank och FI suttit med AJ ruter och har synat floppen. Du betar $75 på turn och FI vet om att chansen att du foldar är väldigt liten om han ställer. Medan om vi betar $50 får han chansen att commita sig med en hand han vanligtvis inte gjort eftersom han har bättre FE.

Det är bara lite random tankar och ganska svårt att förklara helheten varför det är bättre. Detta är givetvis 100bb djupt och sitter man djupare så tycker jag man ska Cbeta större för att till slut få in hela stacken förhoppningsvis. Anledning till att jag Cbetar större ur pos är för jag vill inte att FI ska hålla på att trolla så ofta med float, bluffraise osv eftersom det är vi som kommer sitta ur pos och få ett svårare beslut på senare gator.

Har inte spelat FR cashgame på över 4år utan spelar bara SH och MTT's :-) brukar vara stalker här med. hehe. Hoppas det var till någon nytta iaf och kanske fick du ett aha-moment? Finns säkert många andra som är 10ggr bättre på att förklara för- och nackdelar och säger inte heller att Cbeta ca ½pot är bäst, period :-)

Hade pushar KK med mindre betsizes innan också btw.

Länk till kommentar

Jag använder mig av 50-55% i pos och lite större om jag sitter ur pos 60-65% kanske. Detta gör jag då med hela min range om jag Cbetar. När vi Cbetar så "litet" sparar vi pengar om vi 3-betar light och samtidigt låter vi FI floata. bluffraisa eller commita sig med en hand han inte hade gjort det annars. Det finns massor av scenarion som då uppstår som man kan utnyttja och öppnar upp spelet på kommande gator också. Samtidigt har Cbetat samma effekt beroende på size oftast. T.ex. om du betat $55 på turn istället för $75, FI kommer fortfarande få samma beslut eftersom han troligen måste stoppa in det på river.

Samtidigt om vi använder mindre sizes får vi oftast en bättre stack på river att jobba med också, nu sitter FI med $75 kvar på river i en pot på $250 och är vi kommer aldrig kunna bluffa bort honom då eftersom han får alldeles för bra potodds. Blir väldigt svårt för oss att ha en bluffrange över huvudtaget här. Medans om vi använt oss för ungeför ½pot så hade FI haft ~$100 kvar i en ~$200 pot och kan därför folda lättare. Eftersom många vet att det kostar hela stacken att syna när vi betar $75 på turn kommer de endast commita sig med händer som de är redo att gå hela vägen med, samt deras FE för drag blir avsevärt mycket sämre. Säg att turn varit blank och FI suttit med AJ ruter och har synat floppen. Du betar $75 på turn och FI vet om att chansen att du foldar är väldigt liten om han ställer. Medan om vi betar $50 får han chansen att commita sig med en hand han vanligtvis inte gjort eftersom han har bättre FE.

Det är bara lite random tankar och ganska svårt att förklara helheten varför det är bättre. Detta är givetvis 100bb djupt och sitter man djupare så tycker jag man ska Cbeta större för att till slut få in hela stacken förhoppningsvis. Anledning till att jag Cbetar större ur pos är för jag vill inte att FI ska hålla på att trolla så ofta med float, bluffraise osv eftersom det är vi som kommer sitta ur pos och få ett svårare beslut på senare gator.

Har inte spelat FR cashgame på över 4år utan spelar bara SH och MTT's :-) brukar vara stalker här med. hehe. Hoppas det var till någon nytta iaf och kanske fick du ett aha-moment? Finns säkert många andra som är 10ggr bättre på att förklara för- och nackdelar och säger inte heller att Cbeta ca ½pot är bäst, period :-)

Hade pushar KK med mindre betsizes innan också btw.

Det du säger är 100% logiskt. Bettar nog mindre i pos överlag än ur men det händer dock ganska ofta att jag bara bombar på som i följande, vilket jag nu har förstått är onödigt/en läcka. Jag ska nog betta mindre, framförallt på floppen så att man har lite mer att lira med senare i handen.

Mindre bets för att få upp en ökad bluffrekvens hos FI är också 100% logiskt och jag tycker verkligen att du har givit mig en aha-upplevelse här. Ska kolla igenom lite fler händer som jag lirat på sistone i liknande situationer och se hur jag har spelat samt börja experimentera med lite olika sizes närmre 1/2 pott hållet.

Tack för en mycket bra förklaring!

Länk till kommentar

konsensus av musen är att man kan komma undan att cbeta mindre i 3betade potter då folk rent generellt kmr floata dig mindre och ha färre potbets kvar postflopp så stor betsize blir dyr :h:

Japp, jag har blivit upplyst om denna lilla läcka i mitt spel. Skall omgående tätas för att kunna segla vidare!

Länk till kommentar

Slutar +1646$ efter ett par timmars grind på NL200 och 400. Helt okej torsdag med andra ord. Jag postar lite tvåoutare under grafen.

dagenssession.jpg

BB ($456.50)

CO ($635)

MP2 ($406)

UTG+1 ($418)

MP1 ($478.10)

UTG ($422.50)

MP3 ($497.62)

Hero (Button) ($411.30)

SB ($198.10)

Preflop: Hero is Button with Qdiamond.gif, 9diamond.gif

6 folds, Hero bets $12, SB calls $10, 1 fold

Flop: ($28) 9club.gif, 3club.gif, 5spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $19.95, SB raises $39.90, Hero calls $19.95

Turn: ($107.80) 4spade.gif(2 players)

SB bets $78.60, Hero raises $157.20, SB calls $67.60 (All-In)

River: ($400.20) 9heart.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: $400.20

Results:

Hero had Qdiamond.gif, 9diamond.gif (three of a kind, nines).

SB had Kclub.gif, Kspade.gif (two pair, Kings and nines).

Outcome: Hero won $408.20

-------------------------------------------------------------------------------------------

UTG ($410.90)

MP2 ($529.60)

BB ($1540.24)

UTG+1 ($672.30)

MP1 ($400)

SB ($407.02)

MP3 ($392)

Button ($842.45)

Hero (CO) ($529.65)

Preflop: Hero is CO with 10diamond.gif, 10heart.gif

3 folds, MP2 bets $12, MP3 calls $12, Hero calls $12, 1 fold, SB calls $10, BB calls $8

Flop: ($60) 3diamond.gif, Jspade.gif, Jheart.gif(5 players)

SB checks, BB checks, MP2 checks, MP3 checks, Hero bets $36, 1 fold, BB calls $36, 2 folds

Turn: ($132) 4spade.gif(2 players)

BB bets $129, Hero calls $129

River: ($390) 10club.gif(2 players)

BB bets $193.50, Hero raises to $352.65 (All-In), BB calls $159.15

Total pot: $1095.30

Results:

BB had Jclub.gif, Kspade.gif (three of a kind, Jacks).

Hero had 10diamond.gif, 10heart.gif (full house, tens over Jacks).

Outcome: Hero won $1092.30

Länk till kommentar

konsensus av musen är att man kan komma undan att cbeta mindre i 3betade potter då folk rent generellt kmr floata dig mindre och ha färre potbets kvar postflopp så stor betsize blir dyr :h:

BTW Kenny, skriv till mig på msn. Har blivit av med alla mina kontakter pga msn-bugg :S

Länk till kommentar

TT måste väl vara fold turn om FI synar floppen 5way och sedan donkar ut turn nästan potsize? :roll:

Jo, kanske... Har svårt att sätta honom på en knekt bara när han spelar den på det viset. I och med att jag satt sist och agera så tänkte jag att han skulle tro att jag bluffade där. På turn tänkte jag att han skulle ge upp på river om jag synar pott, sålänge han inte har en knekt ofc.

Vet inte om det är bra att överreppa sin hand, men mtp att jag satt i pos och kunde få showdown om han checkade till mig på river så valde jag denna line.

Hade en känsla men den var helt fel, tur att man har suck out skillz då istället.

Länk till kommentar