Gå till innehåll

Vad tycker du att jag ska göra?  

142 medlemmar har röstat

1. 1. Vad tycker du att jag ska göra?

• Casha ut ca 2000$ av rullen och grinda upp mig igen
      23
    • Bygga vidare på NL100 till ca 50 inköp på NL200 innan jag går upp
      37
    • Gå upp på NL200 när jag når 30 buy in kravet (typ imorn)
      82

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
PODDNA! Hur slutar maj?

Hej! Oj, slutar Maj? Just fan! Är helt uppe i min egnda lilla värld med tentor och skit.

Har räknat ihop det nu (även om det inte är det slutliga resultatet ännu)!

Nätet: 1573$ = 12000 SEK

Live: ~+5000 SEK

Resultat: +17000kr

Mål: +10000 SEK

Slutsats: Jag hade satt ett lågt mål, med tanke på tentor och annat skolarbete, så månadsresultatet måste nog åtminstone ses som bra. Är inte nöjd med hur pass hårt jag har svingat och jag har nog spelat en hel del mer än vad jag förväntade mig. Har varierat mitt spel mellan NL100 och NL200, där de mesta av vinsterna har kommit från NL100. Problemet som jag har med 200-nivån är väl att jag inte kan utnyttja spelarna lika hårt och att grindersarna är betydligt fler. Ska dock spela mer där så att jag får riktigt bra reads på stammisarna, det är ju då man börjar kunna hitta luckor och även plussa fint mot dom.

Mål för Juni kommer inom kort.

Postad

Juni har börjat upp. Missade att skriva igår, men jag backade 74$ på en kvarts session. Idag har jag plussat 215$ hittils och då är det all kvällsgrind kvar att avverka! Kommer händer och annat senare här! Nu börjar vägen mot rikedom för mig!

Postad

Sommarlovet börjar fint! Lyckades spela ihop +705$ idag. Dessutom så kommer det att generera nästan 200$ i RB också, så det är största plusdagen någonsin för mig tror jag :)

Siktar benhårt på att Juni ska bli ny rekordmånad. Tidigare rekordet ligger på runt 40k SEK vilket är ca 5300$. Det är ingen omöjlighet om man grindar på lite, men det kommer bli tufft att klara av.

För övrigt så losade jag en hundring på en propbet mot lillebrossan om hur många danskar som vunnit WSOP, jag trodde att Carlos Mortensen var dansk :P Tji fick jag!

Blir nog eventuellt lite home game på fredag nere i Lund. På lördagen så är det studenten i Osby, så då ska jag ränna runt lite och dricka öl :)

Söndag vet jag inte så mkt om, mer än att jag och brossan skulle stuckit iväg och spelat live om det inte varit för att han kvalat in till ECOOP Main event...

Ska ner till sommarjobbet imorn och dricka kaffe och få mitt schema, blir grind på kväll/eftermiddag om inte det blir för fint väder, då sticker jag nog hellre ut och fiskar IRL :)

Hörs imorn, inbitna lusläsare!

/Poddna

Postad

Asså är impad av hur lite du swingar sir! Iof att du lirar 8handed men du har ju postat en del 5handed och så. Jag tycker inte jag är speciellt röjd men 10 BI +- dagar har jag ju minst 10 st liksom :S:S:S

Gratz till rekordvinsten iaf!!:mrgreen:

Postad
Asså är impad av hur lite du swingar sir! Iof att du lirar 8handed men du har ju postat en del 5handed och så. Jag tycker inte jag är speciellt röjd men 10 BI +- dagar har jag ju minst 10 st liksom :S:S:S

Har ju varit minus 1100$ under en session som mest, dock så hämtade jag upp det till ett -200$ för dagen. 10 BIs är nog lite i överkant med tanke på att jag brukar spela 4-6 bord 8-handed, så mycket hinner man inte swinga på en session även om allt går mot en :P

Gratz till rekordvinsten iaf!!:mrgreen:

TYVM! :D

Postad
Har ju varit minus 1100$ under en session som mest, dock så hämtade jag upp det till ett -200$ för dagen. 10 BIs är nog lite i överkant med tanke på att jag brukar spela 4-6 bord 8-handed, så mycket hinner man inte swinga på en session även om allt går mot en :P

TYVM! :D

Det kommer! :twisted:

Postad

Slutar dagen på +568$ +207$ i RB. Var uppe och vände över 800 plus på spelet, men tappade en massa på två all ins före floppen där jag stötte på AA på NL200. Börjar kännas segt att grinda NL100 och funderar på att enbart lira 200-nivån framöver. Vet inte riktigt när man ska börja sikta upp mot 400 heller, någon som har tips på hur stor rulle man bör införskaffa sig innan man beger sig upp där?

För övrigt så kom rullen över 10$k idag för första gången :D (se bild ^^)

Nu siktar jag på att kunna dra hem en rekordmånad också, kommer krävas ytterligare 3600$. Ska nog gå, men det kommer att krävas en del grind :P

10kt.png

Postad

Hittade details-knappen i PT3, kan ju posta den här så att ni får lite soulread på mig :)

Ser ni det här som något så när normala stats eller har jag några läckor som går att utläsa från denna informationen?

Jag har bland annat själv märkt att jag förlorar betydligt mycket mer pengar än mina reg. kompisar på $ won without show down. Men kan det ha något att göra med att jag spelar en bra bit lösare att göra?

details.png

Postad

[quote name='Poddna;1266014

Vet inte riktigt när man ska börja sikta upp mot 400 heller' date=' någon som har tips på hur stor rulle man bör införskaffa sig innan man beger sig upp där?

nl400 vs nl100/nl200 är ju jättestor skillnad så även om du har en rulle på $20k är det inte alls säkert att du är ev+ i gamesen. Spelen blir mkt tuffar och varaiansen tyngre så pressa du in ett stort lass händer på nl200 först.

Postad

nl400 vs nl100/nl200 är ju jättestor skillnad så även om du har en rulle på $20k är det inte alls säkert att du är ev+ i gamesen. Spelen blir mkt tuffar och varaiansen tyngre så pressa du in ett stort lass händer på nl200 först.

Jo, jag kan tänka mig det. Ska bygga en del rulle nu framöver och sen testa på lite grann och känna av stämningen :P