Gå till innehåll

Recommended Posts

Det här är så mycket tyngre än badbeats. Inte första gången jag hamnar här. Rätt ny och ingen historik vid bordet men har rätt bra koll och ingen av dessa är särkilt.. avancerad. Vidare öppnar killen superlight. Med andra ord har vi ett givet läge med anytwo.

 

Fast AA är inte direkt anytwo.

 

När jag sitter OOP har jag valt att köra varje gång ändå, och om inte minnet sviker har jag inte fått syn en enda gång med detta upplägg.

 

Så, kan vi bli kreativa på något vis?

 

***** Hand 978228388 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 21 mars 2009 17:14:38

Eva Turbo 1 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: _Peter_ (1430.46)

Plats 2: Trillske (2376.01)

Plats 5: jakkaval (433.95)

Plats 4: Kebal (886.42)

Plats 3: KROGEN (2016.01)

_Peter_ lägg LM 5.00

Trillske lägg SM 10.00

** Giv **

_Peter_ [N/A, N/A]

Trillske [Eh, Es]

jakkaval [N/A, N/A]

Kebal [N/A, N/A]

KROGEN [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

KROGEN Lägg

Kebal Syna 10.00

jakkaval Höj till 40.00

_Peter_ Syna 40.00

Trillske ?

 

Kan lägga till att jag inte har superkoll på PFR postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP, du fick inte upp några egna tankar när du skrev detta stycke?
Wat?

 

Jag höjde till 140:- för snapfolds. Så nu har jag testat övershove, miniraise, standardraise, allt med samma resultat. Allt som återstår är syn, men behöver er uppmuntran för att våga göra en sådan sak, och verkar inte få det. :D

 

När man hunnit göra det några gånger är det ju trevligare för då finns det ju lite historik av trebets iaf så även om folk inte riktigt fattar vad en squeeze är så är de ofta tillräkligt irriterade.

 

Känns så värdelöst att "slänga bort" sdvn i AA bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du postar händer med hopp om att bli uppmuntrad till dåliga spel? Verkar ju ganska korkat. Detta är en nobrainer ju.
Inte direkt, lever mer på hoppet om att jag eventuellt missat ett bra spel. Youre no fun.

 

Annars gör du spelet för sällan kan man väl säga
Mjo, poängen är ju just det att jag skulle göra det med anytwo här med monstruös framgång eftersom bordshistorik saknas.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte direkt, lever mer på hoppet om att jag eventuellt missat ett bra spel. Youre no fun.

 

Bra. Du spelade iaf handen optimalt med din trebett. Du kan möjligen betta aningen mer. Du förstår väl själv att en flatcall ur possition inte är något vidare spel här given action? Det är ju nästan värre än att folda rakt av. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra. Du spelade iaf handen optimalt med din trebett. Du kan möjligen betta aningen mer. Du förstår väl själv att en flatcall ur possition inte är något vidare spel här given action? Det är ju nästan värre än att folda rakt av. :-)
:-( låt en tomte få drömma!

Du har ju antagligen rätt och det är inte för inte som jag trebettat 100% av gångerna. Men det är lika obehagligt varje gång det blir en "perfekt" squeeze med monster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är lika obehagligt varje gång det blir en "perfekt" squeeze med monster.

 

Det tycker du? Själv är jag av motsatt uppfattning, och slickar mig om läpparna när situationer som ovan uppstår. Man riktigt känner hur det posetiva EV´t trillar in på kontot när fiskarna kallsynar 3bets alternativt 4betar med skräp :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägsfråga:

 

Vilken HD har du i din synrange i en situation som denna?

Hmm..... M.t.p. omständigheterna; bra fråga. Antar att du menar synrange när jag sitter där jag sitter så att säga, och någon pushar över?

 

I vanliga fall, synrange typ = värderange (för squeeze). Samma sak gäller väl även här egentligen, bara att värderange kryper ihop som satan.

 

Så, dunno, här vi snackar antagligen QQ+/AKs.

 

Börja squeeza oftare kan ju vara en bra linje, man blir ju ganska lättläst om man bara squeezar med bra kort.
Läs inlägget ist.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...