Slaskpelle Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 Nalle har nu blivit mer känd än ökänd som ni säkert känner till, och jag tänker naturligtvis inte på hans fina placering i EPT Köpenhamn utan att han gjort ett finfint korsord i PM. Jag håller för fullt på med att tråckla mig igenom det hela, men det är faktiskt inte så lätt. Så här är några små tips jag kommit på under min gång som jag hoppas kan hjälpa er: Till exempel, orden som kommer från bilden är inte "Jävlars pokerbyracka" trots att det passa ihop med att "fransk komiker" skulle vara "Joel" som är en riktigt kul fransman jag känner. Dock insåg jag att Nalle kanske inte känner Joel, vilket också gjorde att jag var tvungen att stryka "Stig" som som svar på "sälfett" trots att han är ett jäkla sälfetto. Ytterligare överraskande med hundarna är att "oavgjort" kunde då vara "asch" vilket man ju säger när det blivit oavgjort i någon match man spikat en etta på. Just nu lutar jag åt "skit" här, men är fortfarande osäker. Andra överraskningar är att "Salo i kassen" inte är "hål" och att "är busschauffören" inte alls ska vara "fetfullsomfan". Ni skall också veta att "Avbetalar" är vare sig "synstation" eller "synsture" eftersom det är fel antal bokstäver. Slutligen så är jag lite osäker på vad som "bankrulleställe" skall vara, men jag tror det antingen är "strumpläst" eller "kalsonghål". Jag hoppas det ger er lite hjälp på vägen. Kanske ni har några ytterligare tips? /Slaskpelle Citera
dekutree Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 Snälla! Ge inte bort en massa värde i frirullen nu genom att avslöja allt för många ord Slaskpelle! Håll det på en rimlig nivå! Citera
Zamora25 Postad 20 Mars , 2009 Rapport Postad 20 Mars , 2009 Här kan man tanka hem korsordet: http://www.nordicbet.com/swe/poker Citera
Slaskpelle Postad 24 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 24 Mars , 2009 Insåg just att om man inte känner till några svenska filmer från 1983 och därför skriver "-" som svar där, blir svaret till "erotik" det välpassande, och förhoppningsvis välsvarvade, svaret: tutte-kafe Citera
Recommended Posts