Gå till innehåll

vad bör man ligga på i flop-cbet


fozzilman88

Recommended Posts

Beror på.

 

Om din PFR är 4% t.ex, bör den nog vara mycket nära 100%.

 

Om fi:s fold to c-bet är 1%, bör den vara rejält lägre.

 

I ett vacuum är frågan ungefär som "hur långt är ett snöre".

 

Där har du helt klart en poäng:-) Jag spelar runt 20/17 å jag antar att jag bör öka min cbet en bra bit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som topic lyder, vad bör man ligga på i continuation bet på floppen?

 

Jag ligger för närvarande på 50% efter 10k händer 6-max och känner att det är åt helvete för lågt..

 

Vad ligger ni på? och vad bör påverka hur mycket man cbettar?

 

kollade min lilla databas. filtrerade på 4-7spelare NLT400-NLT2000 och minst 50k händer per spelare, hittade 200 spelare med totalt 14M händer. i genomsnitt cbettar regulars 70/43/55 och viker mot cbet 52/40/47. antar vi bet<pot så verkar det som att folk har valt att cbetta för att exploatera dagens metagame, dock verkar få ha valt att försvara tillräckligt för att inte exploateras av dagens metagame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att c-beta "bara för att man ska" är inte lika gångbart längre, eftersom det är en standardgrej som alla gör och alla vet att alla gör. Då får man göra nånting annorlunda istället. Jag hörde nån på Stox eller Cardrunners som hade skurit ner sin c-bet-procent radikalt i heads-up-potter och c-bettade mer i potter med tre eller fler spelare, eftersom ett c-bet är trovärdigare där. Jag har inte analyserat det i detalj, men det är ju en tankegång värd att fundera på.

 

I slutändan kokar det ju alltid ner till en uppskattning av fi:s range, floppens struktur, om man kan få värde ur en sämre hand eller om man kan få honom att lägga en bättre hans osv...

 

Men tyvärr finns det nog ingen "sweet spot" för c-betprocent. Själv ligger jag på 75% och det tror jag är för mycket.

 

C-checkraisa mer kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollade min lilla databas. filtrerade på 4-7spelare NLT400-NLT2000 och minst 50k händer per spelare, hittade 200 spelare med totalt 14M händer. i genomsnitt cbettar regulars 70/43/55 och viker mot cbet 52/40/47. antar vi bet<pot så verkar det som att folk har valt att cbetta för att exploatera dagens metagame, dock verkar få ha valt att försvara tillräckligt för att inte exploateras av dagens metagame.

 

Lust att förklara de 3 olika cb-frekvenserna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kollade min lilla databas. filtrerade på 4-7spelare NLT400-NLT2000 och minst 50k händer per spelare, hittade 200 spelare med totalt 14M händer. i genomsnitt cbettar regulars 70/43/55 och viker mot cbet 52/40/47. antar vi bet<pot så verkar det som att folk har valt att cbetta för att exploatera dagens metagame, dock verkar få ha valt att försvara tillräckligt för att inte exploateras av dagens metagame.

Hur ligger de som cbetar turn oftare till gentemot genomsnittet? Resultatmässigt alltså. De kommer givetvis ha en bättre röd graf, men det vore intressant att jämföra det totala resultatet.

 

Mina cbet-procent pre gata såg ut i stort sett exakt som genomsnittet ovan, men senaste 100k händerna eller så spelar jag 66/52/55 istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ligger de som cbetar turn oftare till gentemot genomsnittet? Resultatmässigt alltså. De kommer givetvis ha en bättre röd graf, men det vore intressant att jämföra det totala resultatet.

 

Mina cbet-procent pre gata såg ut i stort sett exakt som genomsnittet ovan, men senaste 100k händerna eller så spelar jag 66/52/55 istället.

 

försökte hitta något mönster för att bekräfta att min spelstil var bäst, men hittade ingen korrelation med cbets alls. rätt svårt att identifiera en stat som korrelerar bra med winrate bland regulars. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som topic lyder, vad bör man ligga på i continuation bet på floppen?

 

Jag ligger för närvarande på 50% efter 10k händer 6-max och känner att det är åt helvete för lågt..

 

Vad ligger ni på? och vad bör påverka hur mycket man cbettar?

Till att börja med så är det som sagt viktigt att veta pfr på dig. det är ju helt självklart (eller hur?). Man vet ju aldrig så att säga om du inser detta själv. De flesta förstår inte detta basala fakta. Sedan så är det som det brukar att det är lite svårt att prata om metoder som fungerar mot bästa "försvar"/är icke exploaterbara. Du kan ju svara/käfta lite imot här så märker vi hur mycket du förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att c-beta "bara för att man ska" är inte lika gångbart längre, eftersom det är en standardgrej som alla gör och alla vet att alla gör. Då får man göra nånting annorlunda istället. Jag hörde nån på Stox eller Cardrunners som hade skurit ner sin c-bet-procent radikalt i heads-up-potter och c-bettade mer i potter med tre eller fler spelare, eftersom ett c-bet är trovärdigare där. Jag har inte analyserat det i detalj, men det är ju en tankegång värd att fundera på.

 

I slutändan kokar det ju alltid ner till en uppskattning av fi:s range, floppens struktur, om man kan få värde ur en sämre hand eller om man kan få honom att lägga en bättre hans osv...

 

Men tyvärr finns det nog ingen "sweet spot" för c-betprocent. Själv ligger jag på 75% och det tror jag är för mycket.

 

C-checkraisa mer kanske...

 

Var det inte en dc-vid då? Har för mig det var tommy angelo eller taylor caby det handlade om. Krantz el balugawhale hade frågat hur ofta han cbettar hu och i multiway och då svarade i multiwaypotter eftersom det ser mer trovärdigt ut. Vi verkar vara på samma spår här :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att c-beta "bara för att man ska" är inte lika gångbart längre, eftersom det är en standardgrej som alla gör och alla vet att alla gör. Då får man göra nånting annorlunda istället. Jag hörde nån på Stox eller Cardrunners som hade skurit ner sin c-bet-procent radikalt i heads-up-potter och c-bettade mer i potter med tre eller fler spelare, eftersom ett c-bet är trovärdigare där.

 

måste ha varit någon cardrunnersdonk, har svårt att tro att stoxfolket skulle säga något så sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...