Gå till innehåll

POKERFORUM.nu är -EV!


thrasher

Recommended Posts

Jahaja, nu äre dags igen, satt o funderade lite på denna upplärning av nybörjare på denna site, är det inte så att det kan räknas som rätt skapligt -EV att lära så många fiskar att spela bättre?

 

Ni som jämt tjatar om +EV hit och -EV dit :?

 

 

just my thoughts.

 

* Lite RP :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag lyckas lära upp så många spelare så pass ok att det påverkar min bottom-line vid borden så är det faktiskt värt det. Men det tror jag inte att vare sig jag eller forumet gör. Det räcker ju inte med att få råd för att bli vass utan den egna ansträngningen ska in också (och så ska ju råden vara bra också), och den biten får inte så många från ett forum.

 

Värdet på det hela ligger väl i dels hur man värderar själva upplevelsen och kontakterna man får via forumhängandet och dels hur man tror att det påverkar ens motstånd. Jag värderar de två första punkterna ganska mycket och den sista tror jag inte har någon reell inverkan alls på mig.

 

Jag är dock lite tveksam till om forumet varit bättre värde än att faktiskt spelat poker istället. Men det är ju lite en annan fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är skyldig folk här på forumet (ni vet vilka ni är) en hel del främst för att de fått mig intresserad av att spela poker, läsa om poker och fundera kring poker.

 

Känner ni att ni är sugna på en öl någon gång i Stockholmstrakten så PM:a mig, the drinks om me!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja, nu äre dags igen, satt o funderade lite på denna upplärning av nybörjare på denna site, är det inte så att det kan räknas som rätt skapligt -EV att lära så många fiskar att spela bättre?

 

Tvärtom skulle jag säga. Vi får lära oss att bli så pass bra att vi vågar ta steget upp till de nivåer där Hjort&Co själva spelar, men väl där blir vi hajmat...

 

För du tror väl inte att vi får lära oss allt de kan? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte tvärtom?! Fungerar det inte lite som pyramidspel? Jag tänker som så att de få fiskar/tomtar som faktiskt verkar här OCH blir bättre sprider ju 'the Gospel of Poker' och får på så sätt fler att bli intresserade. En fisk 'rehabiliterad' genom Pokerforum.nu innebär kanske 1-5 nya fiskar till pokerdammen...eller? :D

 

//M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

jag håller inte med.

 

jag brukar slumpmässigt förklara för fiskar varför de har fel. man måste verkligen ha koll på det man försöker förklara för att lyckas förklara det för de totala nötter man skriver till. och så får man 100tusen påhopp av alla deras homeboys som angriper varje ord i ens post på alla möjliga sätt, ungefär som småbarn som vägrar gå med på att perpetuum mobile inte går att bygga och kommer med massa kreativa sätt att försöka visa att man har fel. då och då infliknar någon bibel i diskussionen och förklarar att man har fel vilket är det ultimata målet med att posta överhuvudtaget.

 

dessutom så får man massa humorösa ad hominem man kan skratta sig till sömns till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag håller inte med.

 

jag brukar slumpmässigt förklara för fiskar varför de har fel. man måste verkligen ha koll på det man försöker förklara för att lyckas förklara det för de totala nötter man skriver till. och så får man 100tusen påhopp av alla deras homeboys som angriper varje ord i ens post på alla möjliga sätt, ungefär som småbarn som vägrar gå med på att perpetuum mobile inte går att bygga och kommer med massa kreativa sätt att försöka visa att man har fel. då och då infliknar någon bibel i diskussionen och förklarar att man har fel vilket är det ultimata målet med att posta överhuvudtaget.

 

dessutom så får man massa humorösa ad hominem man kan skratta sig till sömns till.

 

Ungefär som man kan göra åt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär som man kan göra åt detta.

 

okej, du faller alltså under "100tusen påhopp av alla deras homeboys som angriper varje ord i ens post på alla möjliga sätt, ungefär som småbarn som vägrar gå med på att perpetuum mobile inte går att bygga och kommer med massa kreativa sätt att försöka visa att man har fel."-kategorin. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, du faller alltså under "100tusen påhopp av alla deras homeboys som angriper varje ord i ens post på alla möjliga sätt, ungefär som småbarn som vägrar gå med på att perpetuum mobile inte går att bygga och kommer med massa kreativa sätt att försöka visa att man har fel."-kategorin. :mrgreen:

 

perpetuum mobile. ok. varför alla latinskt droppande?

 

heltok hur br aär d själv då? va, va? VAAAAA? rätt kass imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

perpetuum mobile. ok. varför alla latinskt droppande?

 

heltok hur br aär d själv då? va, va? VAAAAA? rätt kass imo.

 

http://susning.nu/Perpetuum_mobile

 

 

mjo, jag är rätt kass jag spelar fixed limit $2/4 för det mesta. men man behöver ju inte direkt vara savant för att kunna läxa upp generisk postare på pf.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://susning.nu/Perpetuum_mobile

 

 

mjo, jag är rätt kass jag spelar fixed limit $2/4 för det mesta. men man behöver ju inte direkt vara savant för att kunna läxa upp generisk postare på pf.nu

 

du försörjer dig som ladyboy i thailand, det vet vi. men visst du kan ju alltid försöka hävda att ditt fiskspel går hem på 2/4. ta inte tag i dina problem och erkänn din inre fisk. fortsätt sälja din kropp, din själ om hellre lever i förnekelse.

 

 

EDTI: Personen är avstängd i 10dagar för totalt vimsande - nonsen samt personangrepp. /Appel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...