Gå till innehåll

How to beat the small stake!


Climber

Recommended Posts

Okej, det här blir dagens tuffing från grinden, RartSiger lirar 14/13/6 över 300 händer så riktigt TAG alltså.

 

***** Hand History for Game 491881440212 *****

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, March 20, 10:36:48 ET 2009

Table Odense (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: osel14 ( $11.86 USD )

Seat 2: fh132 ( $18.03 USD )

Seat 3: fl1cfl4c ( $2.00 USD )

Seat 4: RartSiger ( $10.00 USD )

Seat 5: piti-K ( $4.53 USD )

Seat 6: mowglji_ ( $9.24 USD )

Seat 7: SmellySmurf ( $14.17 USD )

Seat 8: alexvosa7 ( $9.80 USD )

Seat 9: totolerigolo ( $15.25 USD )

Seat 10: ArbaLap ( $20.62 USD )

fh132 posts small blind [$0.05 USD].

fl1cfl4c posts big blind [$0.10 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to SmellySmurf [ :Kd::Jd: ]

RartSiger raises [$0.40 USD]

piti-K folds

mowglji_ folds

SmellySmurf calls [$0.40 USD]

alexvosa7 folds

totolerigolo folds

ArbaLap folds

osel14 folds

fh132 folds

fl1cfl4c folds

** Dealing Flop ** [ :6d::8d::3s: ]

RartSiger bets [$0.70 USD]

SmellySmurf calls [$0.70 USD]

** Dealing Turn ** [ :7d: ]

RartSiger checks

SmellySmurf bets [$1.15 USD]

RartSiger raises [$4.55 USD]

Smellysmurf?

 

Kan låta konstigt men hur gör ni här? Re-raise verkar självklart i första ögonkastet, men när man börjar tänka på det känns det inte lika självklart längre, med vad check-raisar han här egentligen? Kom ihåg att han är TAG.

 

River kom :Ks:. Vem vann handen och med vad? haha.

 

Din bet på turn är svag imo, skulle tro att han uppfattar den som det också. Skulle tro att han sitter med antingen AA/QQ, ett ruter. Pga att du ser svag ut övervärderar han kanske sin hand och langar in skiten, men inser sitt misstag när du går allin? :P

 

Men är säkert någon lolhand, förmodligen 910ruter. Spelar du ofta KJs där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 141
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Japp, jag är smellysmurf och limpsynar knappraise.. men tighta regs isolerar aldrig med så bred range som du säger, jag gör iallfall aldrig det, och jag är ju tight reg :D och om du isoraisar så löst så tror jag inte du kan kalla dig tight faktiskt :)

 

Och om han isolerar med något annat än 99+, AK, AQ så tvivlar jag starkt på att han höjer med 5bb, snarare 2-3 bb. Aldrig att han isoraisar med t.ex 22. Jag tror man tappar värde om man börjar isolera med såna händer även om man har position just eftersom fiskar kan syna dig preflop och om dom sedan betar ut på random flop så kan du ju aldrig syna utan set imo.

 

Jag förstår iofs hans linje, han betar såklart floppen och sätter väl mig på en 10a när jag synar, därav turnchecken, sedan kan han ju inte förlora på river. Tror nästan jag hade spelat den likadant mot random FI. Så här tänker jag iallfall men alla har ju olika tankegånger =)

 

Okej, förstod inte riktigt HHn först så var tvungen att fråga :-)

Hehe är väl inte så löst från knappen? Sen så varför skulle han raisa till 2-3 bb? Tror du har helt fel där faktiskt. Grejen är ju att du kommer göra jättemycket pengar på att få syn pre och sedan c-betta hem pengarna. Att fiskar skulle syna med bredare range gynnar oss, inte tvärt om.

 

Jag tycker han spelar den ganska dåligt om jag ska vara ärlig. :-P QQ är en given värdebet på turn, finns många sämre händer han får syn utav. Absolut och det är väl därför vi har den här studiegruppen? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan låta konstigt men hur gör ni här? Re-raise verkar självklart i första ögonkastet, men när man börjar tänka på det känns det inte lika självklart längre, med vad check-raisar han här egentligen? Kom ihåg att han är TAG.

 

Jätteenkel push om du frågar mig. Varför synar du floppen om du sedan ska betfolda när du träffar? Har han A hög flush så har han, inte mycket att göra !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, förstod inte riktigt HHn först så var tvungen att fråga :-)

Hehe är väl inte så löst från knappen? Sen så varför skulle han raisa till 2-3 bb? Tror du har helt fel där faktiskt. Grejen är ju att du kommer göra jättemycket pengar på att få syn pre och sedan c-betta hem pengarna. Att fiskar skulle syna med bredare range gynnar oss, inte tvärt om.

 

Jag tycker han spelar den ganska dåligt om jag ska vara ärlig. :-P QQ är en given värdebet på turn, finns många sämre händer han får syn utav. Absolut och det är väl därför vi har den här studiegruppen? :-)

 

Det är möjligt att det optimala (rent värdemässigt) är att 6bb-isolera med den rangen du nämner från knappen men hur många på NL10 spelar optimalt? Jag utgår från vilka händer jag sett regs isolera med en 5bb-raise från knappen tidigare och inte vad regs bör isolera med från knappen, och då känns den där isolerings-rangen mer som något från ett SH-bord än ett FR-bord men jag har bergis fel. Jag limpar hellre 22 från knappen och hoppas på set, vill inte spela "stora potter" med såna kort, finns bättre lägen imo, möjligt att jag tappar värde men men.. vad tycker ni andra om det?

 

En annan sak jag funderat på; hur spelar ni KQs/KQo från tidig position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

? Jag utgår från vilka händer jag sett regs isolera med en 5bb-raise från knappen tidigare och inte vad regs bör isolera med från knappen, och då känns den där isolerings-rangen mer som något från ett SH-bord än ett FR-bord men jag har bergis fel.

 

En annan sak jag funderat på; hur spelar ni KQs/KQo från tidig position?

 

Nej, det är nog jag som kan ha fel :-) Aldrig spelat FR som sagt!

 

KQ = Raise raise raise

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni undrar vart Mr X tagit vägen så är det så att jag kommer vara väldigt frånvarande ett tag. Med tanke på pokern så kan jag inte längre sitta med min lilla Macbook 13" skärm och lira längre så jag ska beställa en ny dator imorrn med GRYM upplösning 1920x1200 :-D Bara det att jag kommer lämna ifrån mig min mac redan imorgon så jag kommer vara datalös i säkert 3 veckor!!! :-(

 

Kommer logga in då och då iaf så mycket som går...

 

 

För övrigt kom jag på en sak. Tänkte jag ska spela in en video ni kan få kommentera. Om det är fler som vill göra samma sak, hur ska vi dela med oss av dom? Man kan ju ladda upp på youtube och bara låta folk från en lista se dom. Andra förslag på hur vi kan dela, msn kanske funkar med...

 

Hej hopp!

 

P.S. Jag lirar nästan uteslutande 6 max...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni undrar vart Mr X tagit vägen så är det så att jag kommer vara väldigt frånvarande ett tag. Med tanke på pokern så kan jag inte längre sitta med min lilla Macbook 13" skärm och lira längre så jag ska beställa en ny dator imorrn med GRYM upplösning 1920x1200 :-D Bara det att jag kommer lämna ifrån mig min mac redan imorgon så jag kommer vara datalös i säkert 3 veckor!!! :-(

 

Kommer logga in då och då iaf så mycket som går...

 

 

För övrigt kom jag på en sak. Tänkte jag ska spela in en video ni kan få kommentera. Om det är fler som vill göra samma sak, hur ska vi dela med oss av dom? Man kan ju ladda upp på youtube och bara låta folk från en lista se dom. Andra förslag på hur vi kan dela, msn kanske funkar med...

 

Hej hopp!

 

P.S. Jag lirar nästan uteslutande 6 max...

 

SOft, köpte själv en 23" skärm med 1920x1080 upplösning förra veckan, det blir grym skillnad :D kom tillbaka så fort du kan :D

 

har en hand här som jag är lite osäker över..

 

***** Hand History for Game 49205556477 *****

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, March 22, 09:55:10 ET 2009

Table Lissabon (Real Money)

Seat 7 is the button

Seat 1: Strasak1 ( $10.00 USD )

Seat 2: bluffy_79 ( $16.73 USD )

Seat 3: Slepek21 ( $11.17 USD )

Seat 4: bekagr ( $1.28 USD )

Seat 6: SmellySmurf ( $11.17 USD )

Seat 7: JJulma ( $8.68 USD )

Seat 8: ldzrules ( $29.17 USD )

Seat 9: vermanater ( $3.00 USD )

Seat 10: Yogui226 ( $10.74 USD )

vermanater posts small blind [$0.05 USD].

Yogui226 posts big blind [$0.10 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to SmellySmurf [ :Qs::Qd: ]

Strasak1 raises [$0.60 USD]

bluffy_79 folds

Slepek21 folds

bekagr folds

SmellySmurf calls [$0.60 USD]

JJulma folds

ldzrules folds

vermanater folds

Yogui226 folds

** Dealing Flop ** [ :Ts::Jh::4d: ]

Strasak1 bets [$1.00 USD]

SmellySmurf raises [$2.00 USD]

Strasak1 calls [$1.00 USD]

** Dealing Turn ** [ :9d: ]

Strasak1 bets [$2.65 USD]

SmellySmurf calls [$2.65 USD]

** Dealing River ** [ :Jd: ]

Strasak1 checks

Smellysmurf?

 

Tight reg som vanligt. Preflop var tanken att slowspela QQ men sen tar jag en riktigt konstig linje.. borde höjt mer på floppen iallafall för att veta vart jag stod. vad tycker ni? hur gör ni på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt kom jag på en sak. Tänkte jag ska spela in en video ni kan få kommentera. Om det är fler som vill göra samma sak, hur ska vi dela med oss av dom? Man kan ju ladda upp på youtube och bara låta folk från en lista se dom. Andra förslag på hur vi kan dela, msn kanske funkar med...

 

Ska försöka få upp en film nu i veckan tänkte jag, tror dock inte på youtube, kvalitén blir så fruktansvärt dålig. Antingen kan man ladda upp på megaupload eller skicka på msn, båda funkar för mig..

 

Skönt förresten med en SH-spelare. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tight reg som vanligt. Preflop var tanken att slowspela QQ men sen tar jag en riktigt konstig linje.. borde höjt mer på floppen iallafall för att veta vart jag stod. vad tycker ni? hur gör ni på river?

 

Nu är jag ju en SH-tomte som snackar men 3-bet pre? Sen höja flop för värde, ingenting annat och på turn åker smeten in även om det inte var världens bästa kort?..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

har en hand här som jag är lite osäker över..

 

***** Hand History for Game 49205556477 *****

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, March 22, 09:55:10 ET 2009

Table Lissabon (Real Money)

Seat 7 is the button

Seat 1: Strasak1 ( $10.00 USD )

Seat 2: bluffy_79 ( $16.73 USD )

Seat 3: Slepek21 ( $11.17 USD )

Seat 4: bekagr ( $1.28 USD )

Seat 6: SmellySmurf ( $11.17 USD )

Seat 7: JJulma ( $8.68 USD )

Seat 8: ldzrules ( $29.17 USD )

Seat 9: vermanater ( $3.00 USD )

Seat 10: Yogui226 ( $10.74 USD )

vermanater posts small blind [$0.05 USD].

Yogui226 posts big blind [$0.10 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to SmellySmurf [ :Qs::Qd: ]

Strasak1 raises [$0.60 USD]

bluffy_79 folds

Slepek21 folds

bekagr folds

SmellySmurf calls [$0.60 USD]

JJulma folds

ldzrules folds

vermanater folds

Yogui226 folds

** Dealing Flop ** [ :Ts::Jh::4d: ]

Strasak1 bets [$1.00 USD]

SmellySmurf raises [$2.00 USD]

Strasak1 calls [$1.00 USD]

** Dealing Turn ** [ :9d: ]

Strasak1 bets [$2.65 USD]

SmellySmurf calls [$2.65 USD]

** Dealing River ** [ :Jd: ]

Strasak1 checks

Smellysmurf?

 

Tight reg som vanligt. Preflop var tanken att slowspela QQ men sen tar jag en riktigt konstig linje.. borde höjt mer på floppen iallafall för att veta vart jag stod. vad tycker ni? hur gör ni på river?

 

 

3-bet preflop

Eftersom floppen kommer som den gör måste vi raise mera, annars blir det väldigt billigt för FI att hänga kvar med två överkort eller andra draghänder.

turn och river är två kort som vi inte vill se därav checkar vi bakom på river imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-bet preflop

Eftersom floppen kommer som den gör måste vi raise mera, annars blir det väldigt billigt för FI att hänga kvar med två överkort eller andra draghänder.

turn och river är två kort som vi inte vill se därav checkar vi bakom på river imo.

 

väl talat! hur som helst så pusha jag och fick syn av KK.. dålig push kanske.. men förstår inte riktigt hur han kan syna den egentligen.. han slår i princip bara en dåligt spelad QQ som denna.. som tar denna linje alltså.. AJ eller stege loosar han ju mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen spelar 30/15/1,5

 

Dealing down cards

Dealt to Hero [:Qc::Ac:]

Rainbow2601 posts the small blind of $0.10

uropek posts the big blind of $0.20

BorroBer folds.

clee87 calls $0.20.

Hero raises to $1.

Rudik666 folds.

Rainbow2601 folds.

uropek folds.

clee87 calls $0.80.

Dealing Flop [:Tc::9c::9s:]

clee87 checks.

Hero bets $1.80.

clee87 calls $1.80.

Dealing Turn [:3c:]

clee87 checks.

Hero bets $3.80.

clee87 calls $3.80.

Dealing River [:Kd:]

clee87 bets $8.

????

 

Hans river bet ser verkligen starkt ut, hur fortsätter ni här och vad sätter ni honom på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena jag får väl presentera mig, Jocke, spelar på Pkr nl50 och nyligen börjat lira lite nl100 oxå.

Till Climber jag hade aldrig släppt den även om hans riverbet ser starkt ut. Förhoppningsvis visar han väl upp en slowspelad nia eller nått liknande. Mkt skum linje han tar. Men de enda vi kan vara rädda för är väl K9. För KK lär han väl raisat och 33 borde han raisat på turn. Autosyn av mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen spelar 30/15/1,5

 

Dealing down cards

Dealt to Hero [:Qc::Ac:]

Rainbow2601 posts the small blind of $0.10

uropek posts the big blind of $0.20

BorroBer folds.

clee87 calls $0.20.

Hero raises to $1.

Rudik666 folds.

Rainbow2601 folds.

uropek folds.

clee87 calls $0.80.

Dealing Flop [:Tc::9c::9s:]

clee87 checks.

Hero bets $1.80.

clee87 calls $1.80.

Dealing Turn [:3c:]

clee87 checks.

Hero bets $3.80.

clee87 calls $3.80.

Dealing River [:Kd:]

clee87 bets $8.

????

 

Hans river bet ser verkligen starkt ut, hur fortsätter ni här och vad sätter ni honom på?

 

Syn, tänk på vilka händer som slår dig.. TT skulle han höjt pf.. 99, då skulle han haft flyt.. har han 33, är det också en smäll du får ta.. då gjorde han en EV- syn på floppen.. K9 borde han ha höjt på floppen.. då äre typ T9 kvar och de va bergis de han hade? Aja, jag synar iallfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, Nicholas heter jag och tyckte det var konstigt att ingen postade i forumet. Kollade bara under hemliga och ohemliga meddelanden... sen efter ett par inloggningar sänkte jag blicken en aning... *tomte* :roll:

 

Fantastiskt kul att läsa inläggen hittills!

 

Ang. climbers sista hand så hade jag spelat en TT precis som fi spelade sin hand . Men jag är inte 30/15 (snarare hälften av båda). Instämmer helt med Henkiee5 att är syn här. Bra spelat hela vägen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen spelar 30/15/1,5

 

Dealing down cards

Dealt to Hero [:Qc::Ac:]

Rainbow2601 posts the small blind of $0.10

uropek posts the big blind of $0.20

BorroBer folds.

clee87 calls $0.20.

Hero raises to $1.

Rudik666 folds.

Rainbow2601 folds.

uropek folds.

clee87 calls $0.80.

Dealing Flop [:Tc::9c::9s:]

clee87 checks.

Hero bets $1.80.

clee87 calls $1.80.

Dealing Turn [:3c:]

clee87 checks.

Hero bets $3.80.

clee87 calls $3.80.

Dealing River [:Kd:]

clee87 bets $8.

????

 

Hans river bet ser verkligen starkt ut, hur fortsätter ni här och vad sätter ni honom på?

 

Jag skulle inte bli förvånad om han sitter med en QJ där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I frustration går jag all-in och får blixt syn och inser att jag är slagen. Killen måste verkligen fått ett happy moment och skite ner sej på turn när mega kortet kommer, ingen big deal. Rätt roligt att han va favorit hela tiden ^^

 

Dealing down cards

Dealt to Hero [:Qc::Ac: ]

Rainbow2601 posts the small blind of $0.10

uropek posts the big blind of $0.20

BorroBer folds.

clee87 calls $0.20.

Hero raises to $1.

Rudik666 folds.

Rainbow2601 folds.

uropek folds.

clee87 calls $0.80.

Dealing Flop [:Tc::9c::9s: ]

clee87 checks.

Hero bets $1.80.

clee87 calls $1.80.

Dealing Turn [:3c:]

clee87 checks.

Hero bets $3.80.

clee87 calls $3.80.

Dealing River [:Kd:]

clee87 bets $8.

Hero raise to 18.15 and is all-in

clee87 calls 5.35 and shows [:3h::3d:]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helt jävla värdelöst spelat climber, fan tänker du med? :-D

 

hade tänkt att vi skulle hålla lite koll på varandra, vet att vi för statistik på oss själva med alla våra program, men som sagt detta är för oss själva. Tänkte att detta kanske kan ha en positiv inverkan på vår bankrulle.

Att vi kanske varje vecka har en redovisning hur veckan har gått för var och en pratar igenom de och den som plusat flest med inköp får en bulle, och den som vunnit flest gånger innan årets slut, har jätte många bullar.

Jag skriver upp allas namn/resultat och håller koll på första sidan.

 

säg vad ni tycker om mitt totala hjärnsläpp här ovan :lol:

eller vidare utveckla skiten på nått sätt?

hatar ni detta förslag så kommer jag nog på nått annat hjärndött :-P

 

over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...