Gå till innehåll

Turnad nötflush 10/20:-


Recommended Posts

Känner mig lite smådonk såhär på morgonkvisten och fick total brainfreeze.

 

BossMedia Game #976127363: Table Gwen 19 - kr10.00/kr20.00 - No Limit Hold'em - 05:37:22 - 2009/03/19

Seat 3: Abdodino (kr5388.12)

Seat 5: Trillske (kr2220.00)

Seat 1: mrjingles (kr1697.38)

Seat 4: KALLEMYDIA (kr4568.09)

Seat 2: fi (kr5662.81)

Abdodino posts the small blind of kr10.00

KALLEMYDIA posts the big blind of kr20.00

popoffer is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Trillske 3 of DiamondsAce of Diamonds

Trillske raises kr80.00

mrjingles calls kr80.00

popoffer calls kr80.00

Abdodino calls kr80.00

KALLEMYDIA folds

*** FLOP *** 9 of Diamonds2 of DiamondsJack of Hearts

Abdodino checks

Trillske bets kr280.00

mrjingles calls kr280.00

fi calls kr280.00

Abdodino folds

*** TURN *** 9 of Diamonds2 of DiamondsJack of Hearts5 of Diamonds

Trillske ?

.....

Trillske checks

mrjingles checks

fi bets kr620.00

Trillske ?

Får gärna ge kommentarer på hela turnaction. Alltså, kände mig allmänt nitig och tyckte att det antagligen smittade av sig på min image, och hade vidare en känsla av att fi är småspew och bettar en jävla massa drag och sådär här om jag checkar. Dunno, kanske är konstig check ändå. Kommentera gärna som sagt.

 

Långsam i skallen som man är satt jag förståss där när han gjort precis som jag ville och fattade inte vad jag skulle göra ändå. Hela hjärnan skriker ju push, men än en gång, dunno.

 

Noll read på jingles.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar du alltid höja ... så höj honom igen och hoppas han slår om dig.

 

Annars funkar väl syn också, där du kan hoppas han har ruterkung, då får han svårt att lägga nästnöten om ruter kommer på river.

 

(edit): Han kan ju givetvis ha färdig flush, ursäkta jag är trött så här dags *gäsp* Höj honom igen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att ni är inne på samma linje iaf.

Trillske goes all-in with kr1860.00

mrjingles folds

popoffer folds

*** SUMMARY ***

Total pot kr2405.00 | Rake kr15.00

Board: [9d 2d Jh 5d]

mrjingles won (kr0.00), mucks

popoffer won (kr0.00), mucks

Abdodino won (kr0.00), mucks

KALLEMYDIA won (kr0.00), mucks

Trillske won (kr2405.00), mucks

Funderade lite på om jag missade värde eller så.

Nu såhär på efterhand när jag vaknat lite känns det som att jag förr eller senare kommer reppa ett monster oavsett hur jag gör och då blev det ju bättre att göra det efter lite extra $ landat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar betydligt lägre än du, men är det inte bättre att leda ut också på turn här? Svårare att sätta dig på stark flush isf och i och med det större chans att få in det senare. Berätta för mig vad jag missar.
Du missar inte nödvändigtvis så mycket (om du läste raderna jag skrev och håller kvar vid ovanstående). Som standard kommer jag helt klart leda ut turn där, nästan varje gång. Problemet med min sits nu var att samlat på mig en lite ovan image. Ganska van med ha en bra jävla mycket större värderange. Att dra till ordentligt igen på turn skulle - enligt min uppfattning - skrika färg rätt hårt. Vidare antog jag att jag får in bets riktigt ofta vid check.

 

Så så resoerade jag, men som sagt, skulle inte postat handen om det kändes helt hundra. :)

 

 

släng din hand pre, beta mindre pre 3x eller 3.5x
Wont happen.

Och förmodligen inte heller, om jag nu inte bestämmer mig för att variera betsize utifrån position vilket jag förmodligen inte kommer göra.

 

Spelar för ofta distraherad av annat för att våga mixtra för mycket med betsize.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var ju det andra alternativet.

 

Men alltså, vad som fick mig att pusha var att jag kom till plötslig insikt om att jag vette fan hur jag skulle hantera rivern. Flesta gånger kommer väl J9/JJ9922 höja flopp, så frikortet i sig är väl inte hela världen.

 

Hur gör ni på rivern om ni synar? (och för vilka rivers)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog betat ut turn. Inte så mänga händer han sitter på förutom drag som bara synar den floppen. Men men nu checkar du och resultatet blir fint iaf.

 

Så nu är frågan allin eller bara syna?

 

Allin och han "VET" att du sitter på färgen så i dessa lägen gillar jag faktiskt att bara ta synen och sedan donkställa alla rivers. Nu har din range vuxit till sig lite.

Fördelar:

1) Han satt på stegdrag och sätter det på river och tar synen.

2) Han sätter fiskstämpel på dig och tror att du sitter på AdXy som missat 4färgen på river.

Nackdelar:

1) 4färgen sitter och han foldar sin låga färg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Lyssna inte på BjornL

check.

 

2. Beta turn

Rent allmänt köper jag det till 100%.

Men låt säga, rent hypotetiskt, att jag har helt rätt i min read här:

Snubben i mitten är antingen klar med potten helt, eller så har han färg. Han är antingen broke eller spar varje krona.

 

Fi fattar att jag har färg om jag leder ut turn. Om jag checkar tror han att jag (ofta) är livrädd för färgen, och bör semibluffa i princip allt som har en ruter.

 

Med ovanstående i ett vacuum, skulle du fortfarande leda ut turn?

 

Det är klart att du ska checka turn och minihöja vid bet, du får inte bättre lägen än så här att göra det spelet.
Om fi var lite mer tomte skulle det antalgligen funka, så fail.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Lyssna inte på BjornL

2. Beta turn

 

edit: 3. Lyssna inte på Pele08 heller

 

Och skillnaden på att du skriver beta turn och jag skriver beta turn är? Jag skrev att jag betar turn där men nu gjorde OP inte och jag svarade vidare på vad jag anser blir bäst linje i just detta läge.

 

Det är fortfarande ett diskussionsforum. "Beta turn" går ju att utveckla lite mer varför just detta är bäst just i detta läget.

 

Nu när han har checkat så anser jag att han får ut mest cash från störst range med att bara syna turn och donkpusha river. Om du anser att det är totalfel så kan du förklara varför du tycker så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...