Gå till innehåll

jag call ? NLH 6max $100


Recommended Posts

En hand jag spelade på FTP :-)

 

Full Tilt Poker Game Table (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em

Seat 1: Chief_kz1 ($263.15)

Seat 2: drfunk11 ($0), is sitting out

Seat 4: 123fish111 ($105.25)

Seat 5: jag ($100.80)

Seat 6: All-inMcLovin ($100)

All-inMcLovin posts the small blind of $0.50

Chief_kz1 posts the big blind of $1

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to mig King of ClubsJack of Spades

123fish111 folds

drfunk11 adds $40

drfunk11 has returned

jag raises to $3

All-inMcLovin adds $0.50

All-inMcLovin folds

Chief_kz1 calls $2

*** FLOP *** 8 of Spades2 of SpadesAce of Spades

Chief_kz1 checks

jag bets $4

Chief_kz1 has been disconnected :-D

Chief_kz1 has reconnected :cry:

Chief_kz1 has 15 seconds left to act

Chief_kz1 calls $4

*** TURN *** 8 of Spades2 of SpadesAce of Spades5 of Diamonds

Chief_kz1 checks

jag checks

*** RIVER *** 8 of Spades2 of SpadesAce of Spades5 of Diamonds7 of Hearts

Chief_kz1 bets $9.5

jag has 15 seconds left to act

jag har requested TIME

jag calls $9.5??????????

 

Fi har jag inga jätte läsningar på ( på grund av antalet händer jag har spelat med han). Men han är en tag spelare (som skulle 3betat A-K).

 

Okej tycker ni jag ska folda rivern?

Min fråga är också bör jag höja här eller bara syna (eller folda) för han kan ju ha k-Q med K i s eller Q i s eller K-J för tie eller ett lågt pp eller övriga händer som slår mig nu. Men som antagligen foldar mot en höjning. Om vi ska höja hur mycket ?

 

Vad tycker ni? :-)

 

ha en riktigt go dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ezy call:

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

1 games 0.031 secs 32 games/sec

 

Board: 8s 2s As 5d 7h

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 100.000% 100.00% 00.00% 1 0.00 { KcJs }

Hand 1: 00.000% 00.00% 00.00% 0 0.00 { KsTd }

 

 

DUCY??????????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej trode att han skulle 3 beta många A pre A-10+ eller A-j+ sen vet jag inte riktigt tror inte han försvarar bb med A-2-A-6 sen vet jag inte riktigt om han gör det med A-6-A-9 (för han är ganska tag)

 

sen kan han ha 22 eller 55 för set tror han 3 betar 88 pre sen tror jag att han betar dom på turn eller check höjning på floppen med dom.

 

Tror inte han har 6-4 eller 6-9 men då skulle han folda på floppen eller om han har 4-3 men tror inte han försvarar bb med dom. Sen tycker att hans linje ser ut som K-x och k i s. det var därför jag synade.8-) sen behöver jag ju inte ha rätt mer 28% av gångerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt ni som tror att OP skojar. Borde vara världens mest långsökta skämt i så fall :roll:

 

Jag tror inte han hade set, för det brukar FTP-tags höja ordentligt med på såna floppar, pga risken för färg.

Låga pp osv brukar dom checka ner med.

 

Tror det är mest troligt att han har AT/AJ, och bara synade ifall du hade AQ+ eller en hög spader. I såna lägen brukar dom faktiskt bara syna ner flop/turn.

 

AA-Mrpoker vad hade han när du synade då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt ni som tror att OP skojar. Borde vara världens mest långsökta skämt i så fall :roll:

 

Jag tror inte han hade set, för det brukar FTP-tags höja ordentligt med på såna floppar, pga risken för färg.

Låga pp osv brukar dom checka ner med.

 

Tror det är mest troligt att han har AT/AJ, och bara synade ifall du hade AQ+ eller en hög spader. I såna lägen brukar dom faktiskt bara syna ner flop/turn.

 

AA-Mrpoker vad hade han när du synade då?

 

tack för svaret :-)

 

han hade K-J med K i spader så 1 gång av 1000;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är vinnande spel i längden. Sedan är det väldigt mkt tror hit och dit, man kan tro en jävla massa om en nl100 spelare sedan ser man att han gör synar med 58 eller A7 pre ur pos. Är även vanligt att många försvarar skräpess. Så det kan nog vara värdebet massor av ggr och du är ofta slagen av par/KQ etc.

 

Det behövs anyway inte tänkas särskilt mycket på n100 för att vara en stabil vinnare. Ha hellre ett stabilt grundspel än att börja fundera på att representera nuts när du endast kan ha luft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är vinnande spel i längden. Sedan är det väldigt mkt tror hit och dit, man kan tro en jävla massa om en nl100 spelare sedan ser man att han gör synar med 58 eller A7 pre ur pos. Är även vanligt att många försvarar skräpess. Så det kan nog vara värdebet massor av ggr och du är ofta slagen av par/KQ etc.

 

Det behövs anyway inte tänkas särskilt mycket på n100 för att vara en stabil vinnare. Ha hellre ett stabilt grundspel än att börja fundera på att representera nuts när du endast kan ha luft.

 

så du tycker ayy det är en fold även om vi bara behöver ha rätt 28% av gångerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte någon posta den där bilden om special olympics osv?

 

Fast sen finns det ju något jag kallar för EV (icke att förväxlas med EV) och sådant hade du gott om i potten. EV, a.k.a. entertainment value, är något en grinder måste fylla på titt som tätt för att inte tilta.

 

Så wp, du hade helt klart E-odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...