Fairlane Postad 22 April , 2005 Rapport Postad 22 April , 2005 När blindarna ökar så blir man ju som bekant lätt pottcommitted. Säg att vi är 4 stycken kvar i turneringen och vi har ungefär 6-7 BB var. Vad jag har förstått så rekommenderas att man antingen foldar eller går all-in om man ska spela handen i NL, men det funkar ju inte i PL. Finns det några enkla standardknep att tänka på i motsvarande läge i PL? Citera
Stahl Postad 22 April , 2005 Rapport Postad 22 April , 2005 Om jag sitter som 4e kvar i en SNG på PL, så handlar det i stort sett om, i given ordning: 1. Stackstorlek. Finns det en chans att jag kan folda länge nog så att personen med minst åker ut före mig? Det är ju som du säger, pottcommiting. Om andre shortstacken ger sig på en call så kan en flopp lätt innebära slutet för honom. 2. Tryck bara mot en motståndare, som helst har callat bara. Två motståndare är aldrig roligt om du inte har högt PP. (bli inte för uppenbar bara. Tråkigt blir när SB inser din strategi och callar sitt höga PP och din pottraise med A8 blir din dödsdom.) 3. Välja då RÄTT motståndare att trycka in pottraise preflop mot. Är man bara 4st kvar och blindarna har blivit höga, så kan det vara en bra ide att trycka in på BB om det bara foldats/callat fram till dig, då en marginell hand kan räcka. Citera
Recommended Posts