Gå till innehåll

Enklaste/bästa/säkraste uttagsmöjligheten från Stars


zeb_sthlm

Recommended Posts

Hej på er alla.

 

Som min rubrik lyder, vilket är det bästa sättet att ta ut några tusen dollars från stars? Har försökt läst mig till men hittar mest en massa ostridiga svar.

 

Ni som har erfarenheter av exempelvis check, bankwire, VISA och Neteller får gärna skriva här vad ni anser och hur det har gått.

 

Sen vill jag gärna veta var "varningsklockorna" börjar ringa hos banken, dvs var går gränsen för en check eller en bankwire till mitt konto innan dom börjar undra var pengarna kommer ifrån, är det 30 000 eller 60 000 etc?

 

Jag kan väl erkänna att jag inte gärna vill betala straffskatt, hur är det med det om man tar ut via check, bank wire VISA syns det var pengarna kommer ifrån och kan det rapporteras vidare osv, eller måste man hålla på och krångla med Neteller för att vara på den säkra sidan.

 

Tacksam för svar

 

Ha det bra alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har under årens lopp använt mig av check, VISA och neteller för mina uttag från stars.

 

Check, på den tiden jag använde det, var helvärdo. Tog lång tid att få den och sen ett jäkla krångel att lyckas få banken att ta emot den. Dyra avgifter oxå. Nu är checkarna ställda på SEB så det ska tydligen vara smidigt och avgiftsfritt att växla in dem.

 

VISA - alltid funkat klockrent. Nu växlar stars t.o.m om dina $ till kr innan de skickar till en riktigt bra kurs och inget försvinner på vägen. Tar några bankdagar innan pengarna är på kontot.

 

Neteller - är väl oxå klockrent. Pengarna är på netellerkontot riktigt snabbt.

 

Summan när varningsklockorna ska börja ringa hos banken är väl 150k tror jag om de inte har höjt gränsen. Regelbundna utlandsinsättningar ska väl oxå vara varningsklockor.

 

Tror inte det spelar nån som helst roll om degen kommit in på ditt konto via neteller, bankwire eller VISA. Ringer klockorna och RSV vaknar är det ändå du som ska bevisa varifrån pengarna kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd moneybookers, dom har en fast avgift på ca 20 kr när man tar till sin bank konto (tar 2-4 dagar, beror på bank). Om du är rädd att banken ska undra var pengarna kommer från så ta ut i X antal rater från moneybookers. Gränsen ligger vid 149k kr? är inte säker på detta.

 

Neteller använder x% vid uttag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...