Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad tycker ni är okej vad gäller musikspelande på kvällarna? Personligen tycker jag att man ska sluta spela innan kl 22 kvällar till vardagar och att det är extremt dålig stil att spela efter kl 23. Tycker folk kan använda hörlurar om de måste lyssna på musik på kvällen.

Igår spelade någon fram till efter 24, man blir så jävla förbannad när de inte visar hänsyn. Funderar på att ta ett snack med personen, det dumma är att jag inte är 100% säker på vem det är. Kan väl tillägga att jag är student, tror det är värre bland studenter eftersom det finns en massa flumfakare som aldrig har saker schemalagda.

Postad

Personligen hade jag inga som helst problem med att banka sönder någons dörr kl 0000 natten innan en tenta på den tiden då jag levde som hermit i studentkorridor...

Killen ovanför hade följande tre kriterier för att vräka på volymen:

1. Hårdrock... (har inget problem med hårdrock men kl 0300 vill jag fan inte lyssna på judas priest)

2. Counterstrike... ("fire in the hole" & "roger that", hata CS)

3. Porr... Hur han nu kunde med att vrida upp volymen så högt att alla hans grannar kunde höra att han satt och roade sig med porrfilm mitt i natten är beyond me...

F.ö så har många stundenter ingen koll på att även deras lägenheter kan omgärdas av bestämmelser om ljudvolym etc. Gå upp och knacka på och be dem dämpa sig. Eller ör som jag gjorde, då jag inte visste från vems lägenhet oljudet kom ifrån, skriv en lapp och be vederbörande knipa käft. (Hehe, anekdot: På samma lapp skrev sedan min granne att han tyckte att livet som singel var jobbigt nog utan att behöva lyssna på parets ovanförs nattliga aktiviteter :lol: )

/TF

Postad

Ta reda på vem det är och snacka med personen i fråga, det brukar oftast hjälpa om man är lite artig sådär...

Själv är jag en sån som gärna spelar musik och elgitarr på kvällarna, men jag hörde med grannarna först om de tyckte att det var störande. Behöver faktist inte vara svårare än så...