Gå till innehåll

Varför spelar ni på SvS?


MikeTime

Recommended Posts

Drunken_Penguin eller någon annan,

 

Spelar inte så ofta på SvS men tillhör de som faktiskt gillar klienten (då den fungerar felfritt, vilket ju är lite mer sällan än man önskar tyvärr).

 

Har det senaste spelat några kvällar/nätter och blivit förvånad över hur "grindertätt" det blivit även på 2,5/5 och under. En del verkar spela 4-5 bord och sitter när man kommer in och är kvar när man lämnar oavsett dag i veckan.

 

Nu säger jag inte att dessa spelare på något sätt verkar vara världsklass, men de är antingen snortighta nits eller aggressiva in och höjer co bt och sedan cb för att sedan oftast spela mer tydligt försiktigt turn/river.

 

Spelar man för nöjes skull är dessa inte de roligaste att möta.

 

Så mina frågor är:

1. Är det löst spel dagtid och tidigare på kvällen. Traditionellt på andra sidor kommer ju galningarna och nöjesspelarna in senare. Men det kanske finns arbetslösa, studenter, skiftarbetare o dyl tidigare på SvS tidigare. Jag har alltid varit av uppfattningen att det generellt är tightare dagtid.

 

2. Har det gått så långt att det sitter heltidsspelare (kanske kompletterande med a-kassa, soc e dyl) även på så här låga nivåer på SvS.

 

Jag vet att det är mycket värre på en del andra sidor. Jag hade bara tidigare uppfattningen att SvS var lite av en skyddad verkstad och proppfull med folk som spelade för att det är roligt att bara spela, inte primärt för att tjäna pengar. Antar att det är naturligt dock att finns det mycket dåliga spelare dras det grinders dit tills en viss "mättnad" inträder och de drar vidare till andra sidor efter bonus/rakeback om det ej är värt det bara för spelarunderlaget längre.

 

 

1. Det är tightare dagtid pga av att det är flera arbetslösa/soc fall som försöker gneta ihop till sin månadshyra.

 

2. Jag tycker mig se samma spelare varje kväll många arbetslösa som bara spelar, kolla dagböckerna, kryllar av Svenska spel lågnivå 2.5/5kr gnetare

 

Själv spelar jag där för jag gillar 200xBB samt max 5 manna bord, så det blir lite lösare spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det är tightare dagtid pga av att det är flera arbetslösa/soc fall som försöker gneta ihop till sin månadshyra.

 

2. Jag tycker mig se samma spelare varje kväll många arbetslösa som bara spelar, kolla dagböckerna, kryllar av Svenska spel lågnivå 2.5/5kr gnetare

 

A-kasseproffs en hel del, ja.

Soc-fall, nej det tror jag inte. Då väljer man någon annan sajt än svs.

 

Som socialbidragstagare sitter man ju med en negativ freeroll.

Man får ju inte behålla pengarna om man vinner medan man får betala för förlusterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2,5% rake är den stora anledningen.

 

Om det är den största anledningen så kan du ju hitta bra mycket bättre ställen att spel på med lägre "effektiv" rake. Detta eftersom det för det första bara är vinnaren av varje pot på Svs som tjänar på den lägre raken samt att en RB deal på 50%+ inte är så svår att hitta om man är någorlunda smart.

 

Troligtvis behövs endast standard 30% för att du ska "tjäna" på att spela på en annan site rakemässigt eftersom du då får den "rabatt" Svs erbjuder även på de poter du förlorar (någon frivillig får gärna räkna på detta). Ju närmre du är raketaket (15kr ?) på Svs detso sämre blir det även eftersom taket i potter du vinner med 50% RB i dagsläget blir runt 12.8kr.

 

Så kontentan är alltså att om största anledningen till att man spelar på Svs är för att det är lägre rake så är man fel ute. Hade det däremot varit för att man upplever motståndet mycket sämre, samt exempelvis tycker om klienten är det en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men man betalar ju mycket mindre rake i potterna man vinner, extremt mycket mindre.

 

En pott man vinner på 600kr ger 585kr till spelaren på svenska spel

Samma pott utan rakeback på en utländsk sajt ger 574kr

 

Inget rakebacksystem ens med 50% ger 1$ tillbaka i det här fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det var jag som startade tråden kan jag ju ge min syn på saken.

 

1: Motståndet. Jag lirar enbart SnG´s, MTT´s och DoN´s på SvS. Motståndet är löjligt enkelt i alla dessa tre kategorier nästan oavsett nivå.

2: Enkla & snabba uttag. Oftast finns pengarna på kontot redan dagen efter ett uttag. Behöver aldrig styrka identiteten med kopior på id-handlingar, ränkningar och liknande tjafs. Insättningar går blixtsnabbt och enkelt.

3: Trivs med klienten. Enkel och smidig lobby, bra minibord om man inte kör mer än fyra bord åt gången och möjlighet att spela via webläsare på datorer där du inte kan/får ladda hem programvaran.

4: Skaplig trafik kvällstid. På en vanlig 200-turre brukar det vara 50-300 deltagare. Perfekt för mig som inte har tålamod att lira 8-timmars turneringar. 50-300 SnG´s startar upp relativt snabbt på kvällen.

 

Nackdelar:

 

Dålig trafik morgon- och dagtid. Instabil klient som ofta laggar. Finns en del irriterande buggar. Vid uppdateringar stängs ofta klienten av i flera timmar. Hög rake på turneringar och SnG´s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol ni som säger att svs har bra klient. Disconnectar man i 1 sek så stängs alla borden ner automatiskt.

 

Japp, en av alla otrevliga buggar. När det gäller MTT´s och SnG´s poppar de dock upp igen när klienten connectat igen. Osäker på om samma gäller för cg-bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I lobbyn klickar du i minibordsrutan. Har du något sånär upplösning på skärmen får du rum med fyra minibord.

 

Jag får lätt plats med 9 boss bord mini på min skärm, men tyvärr är deras mini så jävla dålig. Den utnyttjar dels bara 2/3 av skärmen plus att borden blir för små:roll:. Försök inte ens tänka på att skriva notes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får lätt plats med 9 boss bord mini på min skärm, men tyvärr är deras mini så jävla dålig. Den utnyttjar dels bara 2/3 av skärmen plus att borden blir för små:roll:. Försök inte ens tänka på att skriva notes.

 

Vem vill egentligen lägga pengar nya glasögon eller linser? Med det digitala förstoringsglaset från 4neurons.com kan du utan problem fortsätta med att ignorera ditt synfel ett tag till. :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I lobbyn klickar du i minibordsrutan. Har du något sånär upplösning på skärmen får du rum med fyra minibord.

 

Har ingen stor skärm så jag ser inte hela bordet då.

På pokerstars funkar det kannonbra men inte på svenskaspel är trist som fan. För på pokerstar behöver man inte flytta å så det fixar den själv blir bra men om jag vill spela på 4 bord på svenska spel ser jag inte hela bordet om jag kör 4 samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen stor skärm så jag ser inte hela bordet då.

På pokerstars funkar det kannonbra men inte på svenskaspel är trist som fan. För på pokerstar behöver man inte flytta å så det fixar den själv blir bra men om jag vill spela på 4 bord på svenska spel ser jag inte hela bordet om jag kör 4 samtidigt.

 

Nja, har ju inte med storleken på skärmen att göra utan med upplösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem vill egentligen lägga pengar nya glasögon eller linser? Med det digitala förstoringsglaset från 4neurons.com kan du utan problem fortsätta med att ignorera ditt synfel ett tag till. :ola:

 

Ge dig nu. Boss Mini är den absolut sämsta i branschen och suger kuk.

Deras bordsvy är anpassat för en upplösning som inga skärmar använder sig av.

Otroligt ogenomtänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge dig nu. Boss Mini är den absolut sämsta i branschen och suger kuk.

Deras bordsvy är anpassat för en upplösning som inga skärmar använder sig av.

Otroligt ogenomtänkt.

 

Håller med helt och hållet. Sjukt drygt att ändra upplösning på skärmen varje gång man ska spela i Boss minivy. Dessutom kan man inte välja huruvida man vill ha stort eller litet bord när man väl sitter vid bordet. Jag fattar inte hur man kan fucka upp en sån simpel jävla detalj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena , mitt alias är happyfunny har precis , nån månad eller så ,börjat spela , jag undrar vad ni som spelat ett tag upplever som den bästa siten , menar då allt från sånt som grafik till utbetalningar , även bonusar , ja allt alltså , en anledning till frågan är jag kan inte kan ha så många siter på min comp.Har själv testat Poker Stars och Propaganda , Nordic bet ,Jag gillar Poker Stars har mycket att erbjuda Har bra kontakt med spelaren , Finns det en som är bättre för stora summor en som är bättre för små summor

hej happyfunny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojdå "table selection" jag hoppar bara in på de första borden som jag hittar med 3 eller fler spelare, råkar där sen vara någon spelare jag tycker är klurig/duktig så sitter jag envist kvar mest för att bråka lite med honom 8-)

 

Ja, sånt upplever jag extremt mycket. Jag sitter på ett bord med dåligt värde, och in kommer en till tajt grinder. Jag skriver "ta annat bord tack, värdet blir för lågt här". Jag har dock näst intill slutat skriva det nu, för INGEN följer mitt råd. Alla ser det genast som en personlig utmaning och sitter kvar på bordet oavsett hur dåligt värde det är. Helt sjukt. Spelar inte folk poker för att tjäna pengar eller vad är problemet?

 

200bb plus bästa värdet online. Behövs det mer argument? 8-)

 

"FLER argument" heter det :-(:-);-):-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, sånt upplever jag extremt mycket. Jag sitter på ett bord med dåligt värde, och in kommer en till tajt grinder. Jag skriver "ta annat bord tack, värdet blir för lågt här". Jag har dock näst intill slutat skriva det nu, för INGEN följer mitt råd. Alla ser det genast som en personlig utmaning och sitter kvar på bordet oavsett hur dåligt värde det är. Helt sjukt. Spelar inte folk poker för att tjäna pengar eller vad är problemet?

 

Eller så översätter de bara rakt av till: "Stick! Jag vill ha dyngfisken för mig själv."

 

Även om det inte finns nån dyngfisk vid bordet är det nog lätt att tro det om du skriver så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så översätter de bara rakt av till: "Stick! Jag vill ha dyngfisken för mig själv."

 

Även om det inte finns nån dyngfisk vid bordet är det nog lätt att tro det om du skriver så.

 

Jo, det kanske är anledningen ibland... konstigt att jag inte insåg det själv. Jag är väl en för ärlig och snäll människa för mitt egna bästa. :-(

 

Men de stannar även när det sitter "kända" grinders vid bordet, dvs de som spelar 12h per dag och som alla andra grinders bara måste känna igen. Så åtminstone ibland är det för att spelarna är tjurnackade idioter. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...