Gå till innehåll

NL200 - Eh WTF vad har han?


Recommended Posts

han har ju dig slagen iaf, hitta du en syn eller ett move? han reraisar väl för se om du e villig att betala in en möjlig färg, de e sjukt dåliga odds för syn iaf... men man har ju callat med sämmre:-D med rätt river går det att trycka bort de flesta:twisted: men e de värt att gambla här... han nöjer sig förmodligen med potten som den e nu o vill inte släppa fram nått pisskort som drar ut han... hur slutade det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han har ju dig slagen iaf, hitta du en syn eller ett move? han reraisar väl för se om du e villig att betala in en möjlig färg, de e sjukt dåliga odds för syn iaf... men man har ju callat med sämmre:-D med rätt river går det att trycka bort de flesta:twisted: men e de värt att gambla här... han nöjer sig förmodligen med potten som den e nu o vill inte släppa fram nått pisskort som drar ut han... hur slutade det?

 

Men iof sig... de kostar $42 till för att sen en river i en pott som blir $180 så iof har du inte så taskiga odds om du räknar med vinst på alla spader samt alla femmor... implicita odds e ju underbart att räkna med för då e de oftast syn:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror han e random fisk som spelar AA/AK såhär. Troligt AA...

 

Jag hade synat och lagt river om jag inte förbättrar till färg. Inte säker på om det är matematiskt korrekt eller inte.

 

spelar han AA så där oop så är han ju ett kräk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: topvinky23 ($215.85 in chips)

Seat 3: 4-6er ($65.30 in chips)

Seat 4: ykabotalpha ($61.80 in chips)

Seat 8: x_cap99 ($199.55 in chips)

Seat 9: Hero ($194.70 in chips)

ANTES/BLINDS

4-6er posts small blind ($1), ykabotalpha posts big blind ($2).

 

PRE-FLOP

x_cap99 bets $7, Hero calls $7, topvinky23 folds, 4-6er folds, ykabotalpha folds.

 

FLOP [board cards: 5 of Diamonds,9 of Spades,Ace of Spades ]

x_cap99 checks, Hero bets $12, x_cap99 calls $12.

 

TURN [board cards: 5 of Diamonds,9 of Spades,Ace of Spades,Queen of Diamonds ]

x_cap99 checks, Hero bets $28, x_cap99 bets $70

 

Jag har 56s i spader... vad gör ni turn och viktigare än det, vad tror ni att han sitter på?

 

vilka händer du slår tror du att du får syn av på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm sant, ni har rätt, sjukt, man kan ju faktiskt lära sig något här ibland. En fråga, om ni/vi 3bettar pre, tar ni samma linje?

 

Du ändrade dig jävligt fort iaf. Smygpostat på något annat forum? ;)

 

Antar att du menar om vi trebetar preflop och han synar OOP. I vilket fall blir det som två helt olika händer, känns inte så relevant för denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe kan säga att jag postade handen mer ifrån vad NI hade för tankar om vad just killen kan ha som spelas på just det här sättet, har inga somhelst problem själv med att lira den, kul att höra lite andra tankar om vad han kan ha.

 

Med tanke på att killen är en regular vilket jag glömde nämna så blir hans range relativt lättläst här alla PP över 99 och slöspelat set även om det givet är en lite väl snäv range, med beten på turn skulle många av de händerna tvingas lägga sig typ any PP och jag ligger inte så risigt till ändå med en bet på flop mot alla par och kan få fint betalt av mkt.

 

Det visar sig korrekt också som någon sa att killen sitter på just QQ, hade spelat den exakt likadant själv och inte många andra händer om ens någon likadant. Jag finner iaf synen på turn finner färgen, han checkar, jag ställer och får instasyn. :)

 

Heltok, tror knappt jag slår en enda hand han synar med på floppen om jag blankar turn men merparten av de bör lägga sig på turn mot bet tyyyyp...

 

Sa mkt bra gissat av Bjoorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ändrade dig jävligt fort iaf. Smygpostat på något annat forum? ;)

 

Antar att du menar om vi trebetar preflop och han synar OOP. I vilket fall blir det som två helt olika händer, känns inte så relevant för denna tråd.

 

Haha nej, funderade lite istället för att autoagera. Kom fram till att det ni sa hade relevans... man måste ju kunna erkänna när man har fel. Angående 3bet pre så undrar jag fortfarande om ni väljer bet eller check på flopp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...