Gå till innehåll

Recommended Posts

Finns 2 händer som någon bakom kan ha som slår dig om dem är hyfsat kompetenta alternativt nitiga. JJ och TT. Om du inte vågar ställa här för att du är skraj att någon sitter på dessa så är det bara gå hem grinda 1-2 på SVS och hoppas att du inte är scared money där också.

 

Va? Så de kan inte ha QJs, K9s 98s osv bakom mig? Och kan de kallsyna med JJ bakom kan de nog fan syna med AK likaså.

 

Maked no sense kompis, förstår hinten med scared money dock. Framstår väl som supernitig här, but thats alright.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Så de kan inte ha QJs, K9s 98s osv bakom mig? Och kan de kallsyna med JJ bakom kan de nog fan syna med AK likaså.

 

Maked no sense kompis, förstår hinten med scared money dock. Framstår väl som supernitig här, but thats alright.

 

Du isolerar en UTG limp UTG+1, ingen med en hjärna kommer syna bakom med QJ JT eller QT endast 150bb djupt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du isolerar en UTG limp UTG+1, ingen med en hjärna kommer syna bakom med QJ JT eller QT endast 150bb djupt.

 

Hade nog skickat in stacken då en som sitter med 1600 på CC 20 20 antagligen har händer som Q2o och J4s i sin range här.

 

Om de kan limpsyna UTG med Q2o tror jag att de foldar topp två. Svårt att diskutera när du inte är konsekvent. Är såklart medveten om att jag inte heller framstår som det men utgår från dina kommentarer.

 

Alltså, hade det här varit online så hade jag ju inte ens behövt tänka över handen. Cosmopol är ju dock cosmopol... MEH.

 

Precis (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa mkt mer när det finns så lösa spelare, det ska kosta å syna med QJ, QT etc som någon tidigare sa, så skulle jag raisat till +320 iaf. Tror nog ingen sitter på set då dom säkert skulle ha re-raisat pre, samma gäller AK då dom flesta re-raisar. Skulle synat eller slå om. Men visst om man känner att man inte har "råd" att spela för så mkt så är ju fold ett alternativ.

Kan du berätta vad som hände snart? Nyfiken :) Gissar på KQ el AQ/AJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa mkt mer när det finns så lösa spelare, det ska kosta å syna med QJ, QT etc som någon tidigare sa, så skulle jag raisat till +320 iaf. Tror nog ingen sitter på set då dom säkert skulle ha re-raisat pre, samma gäller AK då dom flesta re-raisar. Skulle synat eller slå om. Men visst om man känner att man inte har "råd" att spela för så mkt så är ju fold ett alternativ.

Kan du berätta vad som hände snart? Nyfiken :) Gissar på KQ el AQ/AJ

 

Håller med om storleken på min raise såhär i efterhand, helt klart.

 

Haha egentligen är det som hände ganska obetydligt eftersom det egentligen inte ska kunna hända, ett undantagsfall liksom. Tyckte mer situationen var intressant än resultatet, men sure avslöjar det ikväll eller något (=

 

Syn, imo.

 

Känns frustrerande när de bästa spelarna bara säger såhär istället för att utveckla varför när man verkligen vill höra deras POV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen koll på hur spelet varit tidigare vid ditt bord men av egen erfarenhet från CC så kan jag säga att:

 

Det alltid finns någon självutnämd pokerexpert i sen position som älskar att höja till en sisådär strax under 200 spänn i tamigfan varenda pott.

 

Om det sett ut som jag beskrivit under kvällen så:

 

Du fulsynar pre, ett gäng till synar, muppen raisar till 200+ (MINST!!) och får ett par syn, du raisar muppens raise +1k till och ställer på eventuell flop.

 

Skulle muppen av någon mystisk jävla anledning som jag inte känner till vilja variera sitt spel (läs: synar pre). Så är du troligast totalrökt på floppen och bör spela därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de kan limpsyna UTG med Q2o tror jag att de foldar topp två. Svårt att diskutera när du inte är konsekvent. Är såklart medveten om att jag inte heller framstår som det men utgår från dina kommentarer.

 

 

 

 

Menar förstås att limpsyn tomten som betar ut på floppen som är en tomte för att han sitter på 1600 när maxinköp är 2k är han som kan ha allt mellan himmel och jord. Dem andra som sitter bakom ger vi mer cred med tanke på att dem sitter på minst fullt inköp och det saknas reads i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar förstås att limpsyn tomten som betar ut på floppen som är en tomte för att han sitter på 1600 när maxinköp är 2k är han som kan ha allt mellan himmel och jord. Dem andra som sitter bakom ger vi mer cred med tanke på att dem sitter på minst fullt inköp och det saknas reads i övrigt.

 

Ytterst tveksam read där måste jag säga

 

1) Det finns ingen autorebuyknapp live så du bör inte lägga för mycket vikt vid att han har 400 mindre än maxinköpet

 

2) Det är inte alltid bäst att ha så mycket marker som möjligt när du spelar cashgame

 

3) Utan read kan man nog utgå från att alla inblandade är tomtar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns frustrerande när de bästa spelarna bara säger såhär istället för att utveckla varför när man verkligen vill höra deras POV.
Tja, för att du kommer få se händer som AQ, KQ, T9, 99 osv rätt ofta från originalbetaren och det ger utrymme för spelarna bakom att göra bort sig med sämre händer än vad du har.

 

Om det är någon av Cosmos professionella nutpeddlers som betar ut kan du ju snapvika, men lite svårt att släppa när de flesta andra på cosmo glatt betar ut TP in i hur många motståndare som helst.

 

Du fulsynar pre, ett gäng till synar, muppen raisar till 200+ (MINST!!) och får ett par syn, du raisar muppens raise +1k till och ställer på eventuell flop.
Visserligen är cosmo slaskigt, men med den där beskrivningen blir det regelbundna 10-manna potter. Och riktigt så slaskigt är det inte.

 

När man kör limpreraise så vill man ha höjaren så nära till vänster som en själv som möjligt, så att så många som möjligt kan syna enkelhöjningen och sedan känna sig tvungna att ge upp mot 3betet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterst tveksam read där måste jag säga

 

1) Det finns ingen autorebuyknapp live så du bör inte lägga för mycket vikt vid att han har 400 mindre än maxinköpet

 

2) Det är inte alltid bäst att ha så mycket marker som möjligt när du spelar cashgame

 

3) Utan read kan man nog utgå från att alla inblandade är tomtar

 

Bra poäng!

 

Om nu dessa händer finns i deras synrange så borde det också finnas bra många händer som vi leder mot och som gärna vill se fler kort, typ Q8, Q9 och random Kxs.

 

Kxs är den enda av de alternativ som fortsätter spela efter rr bakom tror jag. Q8? Nej.

 

Öhh Du fick in smeten mot en sjukt oväntad AJ, och vann?

 

Tar det ikväll (=

 

Ingen koll på hur spelet varit tidigare vid ditt bord men av egen erfarenhet från CC så kan jag säga att:

 

Det alltid finns någon självutnämd pokerexpert i sen position som älskar att höja till en sisådär strax under 200 spänn i tamigfan varenda pott.

 

Om det sett ut som jag beskrivit under kvällen så:

 

Du fulsynar pre, ett gäng till synar, muppen raisar till 200+ (MINST!!) och får ett par syn, du raisar muppens raise +1k till och ställer på eventuell flop.

 

Skulle muppen av någon mystisk jävla anledning som jag inte känner till vilja variera sitt spel (läs: synar pre). Så är du troligast totalrökt på floppen och bör spela därefter.

 

Du har en väldigt bra poäng, fanns en kille som slog upp väldigt frekvent, framförallt som det var flera limpare i och han hade pos (satt på CO i den här potten). Ville dock inte limpa som tredje gubbe, övervägde aldrig det alternativet ens om jag ska vara ärlig, antagligen dåligt av mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No more answers i see. Ingen av de få gissningarna var ens nära iaf. UTG+1 hade limpat som andra man och bara synat min höjning som fjärde kille typ. Betade sedan 600 in i potten, jag tänkte länge och fegade ur, foldade, precis som alla andra bakom mig.

 

Blev tiltad för att jag trodde direkt att han var lösaggro med tanke på att han såg ut som min tvilling, och jag ser fan lösaggro ut (=

 

Blev ännu mer tiltad för att jag, mot en ens halvt normal spelare, hade fått in pengarna pre. Hade haft lättare för att se han sätta sitt öppna stegdrag än att höra hans hand. (Nej han ljög inte, hade jag sett honom spela innan hade jag spelat vidare handen)

 

Stjärt, är trött. Puss

 

EDIT: det är alltså ingen whinetråd, tyckte det var ett intressant och väldigt svårt läge. Tydligen skitlätt för de bättre spelarna though så får väl ge mig (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...