Gå till innehåll

KK i mittenskede av turnering


Recommended Posts

Rebuy-turre. Märks direkt att CL (fi) som nyligen kommit till bordet är en fisk som limpar varje pott och vägrar släppa sin hand pre.

 

Table '145826192 101' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: BAUMAD77 (23824 in chips)

Seat 2: marcel 1970 (11926 in chips)

Seat 3: tedmil (24684 in chips)

Seat 4: Zoolanders21 (36201 in chips)

Seat 5: TilTdeTilT (9990 in chips)

Seat 6: Bixi1953 (50836 in chips)

Seat 7: HERO (32980 in chips)

Seat 8: dübel77 (30183 in chips)

Seat 9: BonoBG (22720 in chips)

BAUMAD77: posts the ante 90

marcel 1970: posts the ante 90

tedmil: posts the ante 90

Zoolanders21: posts the ante 90

TilTdeTilT: posts the ante 90

Bixi1953: posts the ante 90

HERO: posts the ante 90

dübel77: posts the ante 90

BonoBG: posts the ante 90

BAUMAD77: posts small blind 375

marcel 1970: posts big blind 750

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of ClubsKing of Hearts

tedmil: folds

Zoolanders21: folds

TilTdeTilT: folds

Bixi1953: calls 750

HERO: raises 1500 to 2250

dübel77: folds

BonoBG: folds

BAUMAD77: folds

marcel 1970: folds

Bixi1953: calls 1500

*** FLOP *** 8 of Clubs5 of Hearts7 of Diamonds

Bixi1953: checks

HERO: bets 4500

Bixi1953: calls 4500

*** TURN *** 8 of Clubs5 of Hearts7 of DiamondsJack of Hearts

Bixi1953: checks

HERO: bets 6000

Bixi1953: raises 37996 to 43996 and is all-in

HERO: ?

 

Vill ju få betalt om han jagar stegen, men känns ju overkill att skotta direkt på flop, och bli synad av 2par/set. Å andra sidan kändes det som fi skulle syna en all in med minsta träff på brädan eller drag.

 

Hur skulle ni spela på flop? pre känns rätt standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga, med tanke på djup skulle jag sett ett större reraise pre men hade det varit CG hade jag instasynat, i en turre med detta djup och mot en fisk så är det en tuff syn att göra, T9 och alla tvåpars kombinationer finns i hans range, även set men det känns inte så troligt.

 

Men du har investerat en del och han kan nog göra detta move med massa drag så jag hade synat. Ingen turreexpert dock, men alltid kul att posta :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betar du turn så är det väl förhoppningsvis för värde och att du vill få in det nu. Troligen kan fi ha lite vad som helst eftersom folk som limpsynar (för) ofta gärna spelar för många gator med sina mellanpar/hålstegar också.

 

Om turnkortet skrämmer dig rejält är det väl bättre att checka bakom och syna ett mindre bet på river.

 

Så som spelat, syn.

 

EDIT: Mot den spelartypen som du beskriver lirar jag såklart alla överpar stenhårt till döden. I princip oavsett hur brädan ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisar alltid ganska mkt med KK så att jag slipper tomtar som synar med A4off och träffar tex A och synar ner. Så pre hade jag höjt mer iaf. Skulle ha synat han dirr, skulle gissa på att han har JT och har hålstegen eller AJ. Varför skulle han gå all in och döda potten om han har nötterna eller ett set? Då skulle han låta dig betta och sen på rivern gå all in efter att du har bettat, om han nu sitter på en väldigt stark hand. De är min åsikt iaf. Synade du han sen då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är en turre och vi ligger bra till samt att han täcker oss och är fisk som kan ha any 2 tycker jag det är onödigt att riskera att åka på den här.

Jag skulle checka turn efter och syna river.

 

Edit : som spelat fold. En sån som fiskar efter händer och synar allt pre brukar ha något när de ställer så där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rebuy-turre. Märks direkt att CL (fi) som nyligen kommit till bordet är en fisk som limpar varje pott och vägrar släppa sin hand pre.

 

Table '145826192 101' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: BAUMAD77 (23824 in chips)

Seat 2: marcel 1970 (11926 in chips)

Seat 3: tedmil (24684 in chips)

Seat 4: Zoolanders21 (36201 in chips)

Seat 5: TilTdeTilT (9990 in chips)

Seat 6: Bixi1953 (50836 in chips)

Seat 7: HERO (32980 in chips)

Seat 8: dübel77 (30183 in chips)

Seat 9: BonoBG (22720 in chips)

BAUMAD77: posts the ante 90

marcel 1970: posts the ante 90

tedmil: posts the ante 90

Zoolanders21: posts the ante 90

TilTdeTilT: posts the ante 90

Bixi1953: posts the ante 90

HERO: posts the ante 90

dübel77: posts the ante 90

BonoBG: posts the ante 90

BAUMAD77: posts small blind 375

marcel 1970: posts big blind 750

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of ClubsKing of Hearts

tedmil: folds

Zoolanders21: folds

TilTdeTilT: folds

Bixi1953: calls 750

HERO: raises 1500 to 2250

dübel77: folds

BonoBG: folds

BAUMAD77: folds

marcel 1970: folds

Bixi1953: calls 1500

*** FLOP *** 8 of Clubs5 of Hearts7 of Diamonds

Bixi1953: checks

HERO: bets 4500

Bixi1953: calls 4500

*** TURN *** 8 of Clubs5 of Hearts7 of DiamondsJack of Hearts

Bixi1953: checks

 

Så om HH hade sett ut såhär, så hade du förespråkat check....eller?

 

 

Eftersom det är en turre och vi ligger bra till samt att han täcker oss och är fisk som kan ha any 2 tycker jag det är onödigt att riskera att åka på den här.

Jag skulle checka turn efter och syna river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga, med tanke på djup skulle jag sett ett större reraise pre men hade det varit CG hade jag instasynat, i en turre med detta djup och mot en fisk så är det en tuff syn att göra, T9 och alla tvåpars kombinationer finns i hans range, även set men det känns inte så troligt.

 

Men du har investerat en del och han kan nog göra detta move med massa drag så jag hade synat. Ingen turreexpert dock, men alltid kul att posta :).

 

Bra pre, bra flopp, bra bet turn. Syna nu.

 

Bra :)

 

Raisar alltid ganska mkt med KK så att jag slipper tomtar som synar med A4off och träffar tex A och synar ner. Så pre hade jag höjt mer iaf. Skulle ha synat han dirr, skulle gissa på att han har JT och har hålstegen eller AJ. Varför skulle han gå all in och döda potten om han har nötterna eller ett set? Då skulle han låta dig betta och sen på rivern gå all in efter att du har bettat, om han nu sitter på en väldigt stark hand. De är min åsikt iaf. Synade du han sen då? :)

 

Snälla, sluta!

 

Spelar inte MTT men preflop höjningen är i minsta laget. En potthöjning hade varit till 4185 och med din read på honom som synfisk är det bara att straffa honom preflop. Runt 3500 borde vara bra.

 

2250 är bättre än 4185. Tänk på hur lättexploitad du blir av alla bakom.

 

Efter Bixis syn pre hade jag nog återhöjt med 5ggr bb, och i så fall hade mitt cb blivit en aning högre och efter turn hade jag nog varit committad. Eftersom du anser honom dålig så är det bara att stoppa in resten och blunda.

 

cbet är ju redan stort. Betta inte mer iaf.

Vadå committad?

Vi stoppar inte in för att han är dålig.

 

 

Eftersom det är en turre och vi ligger bra till samt att han täcker oss och är fisk som kan ha any 2 tycker jag det är onödigt att riskera att åka på den här.

Jag skulle checka turn efter och syna river.

 

Edit : som spelat fold. En sån som fiskar efter händer och synar allt pre brukar ha något när de ställer så där.

 

Kanske inte så bra att säga nej till 75-25 läge med bra potodds?

273,240 games 0.030 secs 9,108,000 games/sec

 

Board: 8c 5h 7d Jh

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 24.161% 24.11% 00.05% 65886 132.00 { random }

Hand 1: 75.839% 75.79% 00.05% 207090 132.00 { KK }

 

 

hur kan det vara onödigt ifall din stack är värd mer om du vinner potten än om du foldar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cbet är ju redan stort. Betta inte mer iaf.

Vadå committad?

Vi stoppar inte in för att han är dålig.

Om jag betat mer preflopp hade jag cbetat mer eftersom potten skulle vara större. Om jag då betar turn så lär jag ha runt 16k kvar. Skulle ha otroligt svårt att lägga mig då, speciellt om jag anser att han är en dålig spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*** SPOILER ALERT ***

Tack för alla svar! Kul med olika åsikter.

 

Tycker det är en mycket svår hand eftersom 1) fi är loose/passive och kan därför ha "any two" 2) man inte vill ge några "freecards" och slutligen 3) KK och tillfället i sig (i position mot en fisk med jättestack) verkligen inte "växer på träd".

 

Han visade väl upp J 8o eller något sånt roligt? ;D

 

Isåfall hade ju en flopsyn inte varit så katastrofalt dåligt eftersom det är standard med cbet och jag kan ha AK etc.

 

Men nej, han synar givetvis flopbet med J5(!!) och jag synar turn. Ingen 7a 8a eller Kung på river och det var godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...