Gå till innehåll

Par i Pappor Pokulerar

TotalFarsa

Recommended Posts

• Svars 400
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sedär, ännu en sak vi är överens om.

Jag är för gammal för att ge mig på drickat två dagar på raken. Antingen det eller så är det bara min kropp/kondition som är i bedrövligt skick.

Själv hade jag 50-års fest i fredags för min arbetskamrater. Jag har inte fått tillbaka känseln än :oops:.

Gör så. Jag samlar väl lite tells på Ängeln och grabbarna tills dess. Avslöjas enklast genom att hälla i mig ett par öl.

Givet tell: Halvfet gubbe som svamlar = Nöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte pränta ner hur de närmsta dagarna ser ut så får jag se hur mycket av det hela som gick i lås efter en vecka.

Sambon åker med barnen till Norge imorn eftermiddag och är borta en vecka. Man skulle kunna tro att jag "måste" åka med men med mina awesome förhandlingsskillz så är läget som följer: jag har lovat att måla furutrappan vit mot att få nöjet att vara gräsänkling en vecka :-P

Tisdag

Det mesta är redan packat men, förutom barnen, har jag lovat att se till att ett par grejer finner sin väg in i bilen innan färden startar mot Norge. Det här är crucial som fan. Ett misslyckande här kommer att ge konsekvenser av det mer buliga hållet.

Iaf. Barnen och ett st fullastad bil skall överlämnas till sambon kl 14. Därefter blir det tåget hem för mig och förhoppningsvis kan jag börja preppa trappan redan idag. Om jag är riktigt företagsam kanske jag till och med grundmålar fanskapet :mrgreen:

Onsdag

Ska jobba en dag den här veckan iaf. Sen blir det till att åka hem och fortsätta måla. Antingen blir det ett stryk grundfärg eller så kommer det första riktiga lagret på.

Torsdag

Gaddning kl 10. Har under ett par veckors tid pratat med en tatuerare här i närheten om tid och motiv. Nu slår vi till. Har inte en aning om hur lång sittning det blir men jag hoppas att vi hinner färdigt.

Beroende på hur det går på förmiddan så kommer jag att arbeta mer/mindre på trappan på eftermiddan/kvällen. Men jag hoppas att den kan stå klar idag.

Fan tro't.

Fredag

In till Göteborg på förmiddan. En polare ska arrangera ett spel på Gothcon (vet du inte vad det är så orkar jag inte förklara). Så därför ska jag och åtminsonte en polare till dit för att heja på honom. Så fortvi kan tänker vi avvika och bege oss mot Skanstorget för att under mycken drucknad spela Ticket to Ride och jobba oss igenom hanses whiskysortiment.

Good times will almost certainly ensue :mrgreen:

Lördag

Vete tusan om inte det här får bli en vilodag. Hursomhelst lär jag vakna upp i Göteborg men tar nog första bästa tåg hemåt igen. Är ni som jag så är ni inte förtjusta i att besudla andra med er rus-ågren.

Söndag

Gör ett inhopp i Jennez On The Road Tour of 2009 (JotRTo09). Ska tydligen spelas en turre strax norr om Alingsås. Ser jag fram emot. Eftersom Jennez har koordinationsskillz som närmar sig sub par så har jag inte en aning om nånting. Verkligen.

Måndag

Ta mig hem till Falkenberg och vila ut. Jag ser framför mig en dag med stora mängder isvatten och chips. Kanske en promenix på byn om vädret tillåter.

Tisdag

Ta emot familjen som jag vid det här laget saknar något enormt :heart:

Länk till kommentar

Torsdag[/b]

Gaddning kl 10. Har under ett par veckors tid pratat med en tatuerare här i närheten om tid och motiv. Nu slår vi till. Har inte en aning om hur lång sittning det blir men jag hoppas att vi hinner färdigt.

Beroende på hur det går på förmiddan så kommer jag att arbeta mer/mindre på trappan på eftermiddan/kvällen. Men jag hoppas att den kan stå klar idag.

Fan tro't.

Spela lagpokerturren

FYP

Länk till kommentar

"Jag är ett snålt, besserwisseraktigt litet mongo...." Nej, visst nej, det var visst inledningen på Variance_Betas presentation i presentera-dig-själv-tråden.

Hur som, jag ska börja få ihop en ny fem av de bästa-lista i morgon. Kvällen kommer att ägnas åt lite nätpoker. Det går apdåligt för närvarande och $100-projektet är nere på 140 igen. Jag har redan tröttnat på CG och övergått till MTT och SNG. Dessutom blir det en del skrivande; har intervjumaterial samlat på hög, lite löften utlovade om korrekturhjälp samt en offert som ska iväg.

På torsdag blir det lagpoker. Har ni sett någon rapport från förra gången? Nej precis, ännu en stigmatisk spik i samvetskroppen. Det kommer att komma, promise.

Just nu känns det småbittert att det varken blir kryssning, finnkamp eller SM-besök i vår. Det gör emellertid att jag ser än mer fram emot ett eller ett par klubb-besök under våren.

Dessutom planerar jag en liten tv-spels-bonanza för de närmast sörjande, där alla vuxna barn i min närmiljö kan freaka loss. Boredom, be gone!

Länk till kommentar

Söndag

Gör ett inhopp i Jennez On The Road Tour of 2009 (JotRTo09). Ska tydligen spelas en turre strax norr om Alingsås. Ser jag fram emot. Eftersom Jennez har koordinationsskillz som närmar sig sub par så har jag inte en aning om nånting. Verkligen.

Fuck you AND the horse you rode in on. You're on a need to know basis and you just don't need to know. Du ska stå i Alingsås med en femhundring i fickan på söndag och när du gör det ringer du mig. Sen löser sig allt.

Tisdag

Ta emot familjen som jag vid det här laget saknar något enormt :heart:

Omfg... *kräks lite i munnen*

Länk till kommentar

Vått de fuck...så får man Omalley emot sig i denna omgång av musikcupen. Kändes inte som att det gick bra. Först tappar man säkert tio sekunder på att knäcka rockbruden, och sen blandar jag ihop två band. Balle.

Jag känner ett visst försök till invaggning i säkerhet :twisted:

Jag är hemma vid 17 tiden och gör ett försök!

:-D

Länk till kommentar

Mr Valterego!

Sitter och skummar runt i musikdjungeln för att fastställa min omöjliga :roll: lista!

Hittar en del roligt. :-D

Med tanke på din kommande lista hittade jag denna guldklimp. Farsan hade ett kassettband i bilen som jag tror hette American Graffiti (inte filmen), där denna låt fanns som jag efter hårt pluggande kunde sjunga utantill.

Lyssna och njut :)

Länk till kommentar

Tisdag

Det mesta är redan packat men, förutom barnen, har jag lovat att se till att ett par grejer finner sin väg in i bilen innan färden startar mot Norge. Det här är crucial som fan. Ett misslyckande här kommer att ge konsekvenser av det mer buliga hållet.

Iaf. Barnen och ett st fullastad bil skall överlämnas till sambon kl 14. Därefter blir det tåget hem för mig och förhoppningsvis kan jag börja preppa trappan redan idag. Om jag är riktigt företagsam kanske jag till och med grundmålar fanskapet :mrgreen:

Onsdag

Ska jobba en dag den här veckan iaf. Sen blir det till att åka hem och fortsätta måla. Antingen blir det ett stryk grundfärg eller så kommer det första riktiga lagret på.

Torsdag

Fan tro't.

Crap, dag tre och jag ligger redan efter i schemat. Allt ovan är grejat förutom trappan som hitills bara är slipad och grundmålad. Får bli en rusch imorn och lägga ett lager färg innan öldrück i Gbg.

Nu förtjänar jag en paus.

Länk till kommentar

Crap, dag tre och jag ligger redan efter i schemat. Allt ovan är grejat förutom trappan som hitills bara är slipad och grundmålad. Får bli en rusch imorn och lägga ett lager färg innan öldrück i Gbg.

Nu förtjänar jag en paus.

Först pics på gaddningen, sen paus!

8-)

Länk till kommentar

Jag motstår en vilja att publicera en hel massa videos efter en kväll i vinets och youtubes tecken. Helt fantastiskt vad mycket kul man kan hitta på nätet :).

Jag måste dock bjuda på ett klipp som innehåller det mesta.

En väldigt speciell låt, en i början tjurig (runt 1.59) Mick Jagger och en väldigt rörande förlåtelse (3.30) mellan sångare och gitarrist!

Länk till kommentar

Hemma igen. Vart in till Gbg och satt på uteservering med några ur gänget. Fint som snus att sitta och glo på folk och dricka öl. Ibland behövs det verkligen inte mer än så :-D

Drog sen hem till en kille vis skanstorget och öppnade upp mitt Ticket to Ride. Spelade så vagnshjlen glödde fram tilll kl 04 inatt då det var läggdags med alltför mycket öl, tallisker och ardbeg innanför maghullet. Men sjukt vad kul Ticket var att spela. Först var vi bara tre, sen anslöt lill-kajsa och lärde sig reglerna på två minuter. Halv elva trillar Konny med Skägget in och glädjen var fucking total. A minute to learn, a lifetime to master :mrgreen:

Idag är det lite varning på bakruset men trots misären i skallen hade nog Jennez det sju resor värre, fast i ett tv-löst tidaholm som han var när han ringde och gav mig info om morgondagens spel. Men av vad jag läste mig till i Odjurens db så verkar det ju som omomalley förbarmade sig över honom. Klart Nötterna stället upp :-P

Hej och hå! Nu ska jag halsa brämhult och äta lättsaltade chips tills jag får ont i magen.

Imorn blir det lajvspel någonstans i västra göteland. Laddat upp med slasköl och wirre. Hubba!

Länk till kommentar

Så vart man hemma efter en söndag med lajvspelande i de mörka skogarna kring alingsås.

Jennez var trevlig nog att fråga om jag ville hänga med på en miniturné med honom och andra delar av team betway under påskdagarna. Som det till slut blev så blev det bara spel på söndagen för mig. alla som läst Jennez gnäll om att sitta fast på ett tvlöst vandrarhem i tidaholm förstår varför :-P

Nu är ju saken den att Jennez är en jäkla trevlig snubbe osv men hans skillz på organistionsnivå fick sig ett knäck i söndag. Jag stod och målade de sista dragen på trappan när en urskuldande Jennez ringer och förkunnar att utrren börjar fyra timmar tidigare än vad han själv hade antagit :ola: Nåja, med lite tur och hjälp av en polare klonkade jag ett tåg till alingsås och blev där snällt upplockad av Pär, en av medarrarna. Sympatisk herre, jomenvisst!

Heylisa, som skulle komma från 08-hållet, hade däremot inte, av förklarliga skäl, inte lika stora möjligheter som undertecknad att påverka sin restid så det gick snart upp för oss att hon och J skulle bli ett par timmar försenade till turren, som f.ö spelades i en för ändamålet väldigt gemytlig bygdegård.

Arrangörerna var väldigt trevliga och eftersom det utlystes bounty på mitt fagra huvud så bjöds jag på kaffe, tjihoo, kunde jag behöva som fortfarande var en aning trött efter fredagens aktiviteter...

Vi var ca 75 pers som slutit upp för att spela en NLT-turre med inköp som låg str4ax under femhunkan. Perfekt för en annan som inte är ute efter att spela om de stora pengarna utan vill ha ett glatt gäng som inte tar det hela, och sig själva, på för stort jäkla allvar.

Vi delades upp på nio bord och började spela. 20k i marker och 100/200 som startnivå. 20 minuters perioder om jag inte minns fel.

Öppnade genast upp en 3:5a och försökte återställa min stackars vätskebalans. Gick fint det :-D

Tittar snart ner på AQ och höjer upp från mitten. Det hade mest vart en massa limpande och jag slog upp till 1200(?) med en limpare före mig. En syn och floppen kommer A-hög, finfint. C-bet och syn. Ännu en lanka och C-bet, syn. På river ligger både fyrstege och möjlig färg om jag inte minns fel och synaren betar ut 2k in i mig. Tittar då ner på min hand. Hade jag AQ? Nämenvadfan, har gjort det klassiska misstaget och sett fel på A och 4 :ola:

Nere på 15k tidigt. Bittert.

Händer inte så mycket på en stund och då jag väl är med så träffar jag ingenting och blir konstant överbettad.

Flikar in att vi hade ett väldigt trevligt och hyggligt bord. Om någon läser här så ska ni veta att jag hade väldigt trevligt under kvällen!

När vi spelar blinds runt 700/1400 är jag nere på ca 6-7k marker och ställer med pp9 och får syn av pp6. Fi erkänner att synen kom sig av att det var bounty på mig. Jag tackar och bockar. En stund senare, innan breaken, spelar jag upp med AK och får in det mot en tjej i BB som ställer, mkt riktigt, med KJ. Dock får min AK stå och jag spealr efter pausen med medel på ca 35k.

Har missat ett par händer här, bland annat mot en kille som kalaldes Miro. Han och jag var allin ca 3-4 ggr mot varandra (jag som shortie varje gång) och jag lyckades med ett par elaka utdragningar. Det var jävligt skönt att se honom återhämta sig för att senare gå längre än mig, om jag inte minns fel.

Hursomhelst så började korten trilla in och vi spelar ner till ett FT om nio spelare med itm på 8. Jag tar mig till FT med ca 135k varpå medel måste låg på 1,3 miljoner / 9. Så strax under medel. Gör här ett standardspel och är nere på 90. Två killar ryker här före mig, varav en var chippien när vi började, och jag själv lämnar när jag trycker från mittpos med A7s och får en syn av A10o på cutoff. Blindsen låg vid det laget på 8/16k så det var inte mkt att heja om.

Gick en tusing plus och känner mig nöjd med kvällen. Inte för att jag råkade itma utanför att vi hade haft det så jäkla trevligt tillsammans. Vi var ett gäng på FT som spelat hela kvällen ihop och det var riktigt najs.

Just det, Jens och Lisa anslöt under kvällen och fick startat igång en miniturre med de som åkt ut. Tur för Jens för Lisa var nära nog att bita huvudet av honom för fadäsen med starttiden :-P

Därefter blev det en bilfärd på X antal mil till Jönköping där Jenz bokat in oss på någon clarion-historia ett stenkast från centralen. På väg dit han Jenz bättre på sin karma genom att vända/stanna för en bilist som stod med blinkersena på. Visade sig dock bara var en filur som kört på en hare och gick och letade efter kvällsmaten med ficklampa.

Sen får man inte glömma Statoilmacken i alingsås där Jenz, med hela betways ekonomi i ryggen, frikostigt böjd laget runt på dricka och fransk hotdog. Ska fan inte klaga, var så hungrig så jag hade nog till och med ätit på Donken vid det laget.

Kul trivia nummer två. När vi lämnade bygdegården tyckte jens att bilen gick lite konstigt. Hann väl nån kilometer innan det visade sig att handbromsen låg i. Hoppas att Hertz inte läser här :mrgreen:

Kul trivia nummer tre. Lisa är tokrolig. Nötskämtet från kvällen: Vet ni varför de inte gör tumstockar på två meter längre? samlad kör: Näää, varför? För att de ska vara just två meter!

:shock::-D:lol:

Vaknade pigg och alert kl 0830, duschade och gick ner och käkade hotell-frulle bestående av bacon, ägg, macka, kaffe och jos. Satt som en fläskläpp. Jennez hade gjort klart att han inte skulle vara vaken så gudabenådat tidigt så jag lämnade hotellet och ringde upp SJ, bokade om min biljett och styrde kosan mot stationen. Köpte ett par dagstidningar och ett par magasin samt ett par flaskor vatten. Tåg är bekvämt men fan inte kul. Kom till Göteborg och fick en väntetid på över 1,5 timmar. Gick och handlade in mig på ett par skjortor och tshirts. Sen en burgare på BK. Snajdigt!

Och så äntligen hemma. Rätt mkt +-0 på hela resan egentligen men det var det värt. Hoppas på en repris nån gång.

Dags att ombesörja min whiskyvåta hjärna med lite brämhults och lantchips. Kanske lite soffläge osså. Hubba!

Länk till kommentar

Sen får man inte glömma Statoilmacken i alingsås där Jenz, med hela betways ekonomi i ryggen, frikostigt böjd laget runt på dricka och fransk hotdog. Ska fan inte klaga, var så hungrig så jag hade nog till och med ätit på Donken vid det laget.

Eler så ska det inte klagas för att jag snällt nog även betalade ditt hotell samt transport mellan turren och Jönköping? ;) Motherfucker.

Dessutom, ang mina organisational-skillz; jag har varit på en jävla road trip i 10 dygn. Hyrbilar, hotellrum, vandrarhem, turrar, inköp, cashgames, klubbvärdar, middagar, luncher, frukostar, fucking polkagrisar och arga stockholmare. Excuuuuse me för att jag missade när en enda liten turre startade (som jag dessutom räddade för din del, dessvärre inte för Lisas).

Länk till kommentar

Ah, kom igen, jag driver för effekt ;-)

Får testa en ny grej då. Jennez, du är en hjälte, en A-hanne, en titan bland vanliga män. Män vill vara dig och kvinnor vill vara med dig. Snygg, rik och inte alls så tjock som andra vill göra gällande. Kort och gott, en framgångssaga på två ben :-D

:heart:

Se nu till att inte jobba ihjäl dig utan att du kan vara med fre-lördag i juni/linköping.

Länk till kommentar

Får testa en ny grej då. Jennez, du är en hjälte, en A-hanne, en titan bland vanliga män. Män vill vara dig och kvinnor vill vara med dig. Snygg, rik och inte alls så tjock som andra vill göra gällande. Kort och gott, en framgångssaga på två ben :-D

Nåja! :)

Se nu till att inte jobba ihjäl dig utan att du kan vara med fre-lördag i juni/linköping.

Thats a QFT!

8-)

Länk till kommentar

Se på fan, nu börjar det likna nåt.

Länk till kommentar

Kul trivia nummer tre. Lisa är tokrolig. Nötskämtet från kvällen: Vet ni varför de inte gör tumstockar på två meter längre? samlad kör: Näää, varför? För att de ska vara just två meter!

:shock::-D:lol:

Hihi! Jag skrattar lite inombords varje gång jag tänker på det där skämtet ;)

Väldigt trevligt att träffa dig igen! Hoppas vi ses snart :-D

Länk till kommentar