Starfitter Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Fi är en randomfisk som jag inte vet ett skit om... FI posts SB (221$) Hero posts BB (214$) Dealt to hero: [Ks Kc] Hero raises to 3.5$ Alla foldar fram till FI Fi raises to 11$ Hero calls Flop (22.50$) [3s 10h 9c] Fi bets 18$ Hero calls Turn (58.50$) [8h] FI bets 35$ Hero raises... 80ish eller shove? Citera
ulaf Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Eller synar tycker jag. Ingen trevlig bräda att stoppa in så mycket med. Citera
Starfitter Postad 12 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2009 Eller synar tycker jag. Ingen trevlig bräda att stoppa in så mycket med. Och hoppas på en blank river att syna på eller viker vi om 4stegen alt A lägger sig om Fi betar river med? Citera
ulaf Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Och hoppas på en blank river att syna på eller viker vi om 4stegen alt A lägger sig om Fi betar river med? Beror väl på storlek på betet och så där, riverspel är jag för dålig för, lol donkaments . Citera
Elitloppet Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 Håller med om att 4-bet pre är mer eller mindre ett måste. Med 100bb funkar det gott att flatta och enkelt få in det på sådana här brädör men 200bb deep blir klurigare att spela floppar osv, därför är det bättre att göra det enklare för sig o mumsa in deg pre. Som spelat vetefaaaaan. Shove är väl magstarkt iaf, tror jag gillar syn och snapcall fina rivrar. Kommer det en ful och han bettar mår jag dåligt. Citera
sTARVIN89 Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 tufft läge, som alla skrivit innan så 4beta pre med detta djup för att slippa hamna här... du kan ju slå om flop också men på turn skulle jag syna bakom bara för att utvärdera river. För mycket farligt ute och han kan mycket väl ha dig slagen. Dock om du slår om turn så representerar du ju händer som är starkare än KK så sure, why not. Men syn turn och snapcall river för värde, är river A eller nått steg/färgkort så går det folda beroende på bet, även om det är det sista man vill göra . Citera
Starfitter Postad 13 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2009 saaatan spelade bad... slog upp till 85 eller något sånt fi synar och river kommer q, han checkar och nu slår jag absolut ingenting då jj och qq slår mig checkar bakom och han har qq =( Citera
Dead-Inside Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 saaatan spelade bad...slog upp till 85 eller något sånt fi synar och river kommer q, han checkar och nu slår jag absolut ingenting då jj och qq slår mig checkar bakom och han har qq =( Som spelat så spelade du ju perfekt? Inte ditt fel att korten föll illa på river. Men att inte 4betta pre är nog mer än kriminellt. Citera
bananuz Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 Varför inte få in mera deg på floppen? Citera
Starfitter Postad 13 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2009 Varför inte få in mera deg på floppen? Ja du, tog samma linje som jag skulle tagit med 100bb nu i efterhand känns de kallt att inte få in mer preflop och på flopp. Citera
speltorsk_LOL Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 Ja du, tog samma linje som jag skulle tagit med 100bb nu i efterhand känns de kallt att inte få in mer preflop och på flopp. Med 100bb tycker jag att vi raisar och får in det på denna floppen. Alla har ju redan argumenterat för ett fjärde bet preflopp på denna handen så det behöver vi ju inte nämna igen Citera
easylife Postad 19 Mars , 2009 Rapport Postad 19 Mars , 2009 (redigerade) . Redigerad 21 Juni , 2016 av easylife Citera
Recommended Posts