Gå till innehåll

QQ oop mot passiv fi nl400€


Recommended Posts

NL400€ på b2b-skin. Fi är svensk och spelar 26/19 över 100 händer och är uppenbarligen passiv pre, jag vet inte hur han spelar post. Flop känns standard, på turn vill jag få in en crai men det misslyckas. Tror/tycker att checken på turn är ganska kall om jag inte vet att fi floatar och sen bettar turn ofta.

 

Hur är riverbeten? Ska jag bara check/folda? Borde kanske sizea mindre, är menat som blockbet men kanske kan få nån hjältesyn av typ Jx ibland och/eller få en konstigt spelad KK att vika.

 

Feel free to flame!

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

MP (€878,00)

CO (€448,20)

Button (€457,50)

SB - Hero (€762,00)

BB (€725,80)

UTG (€400,00)

 

Preflop: Hero is SB with Q:spade:, Q:club:

UTG raises to €12,00, MP calls €12,00, 2 folds, Hero raises to €53,00, 2 folds, MP calls €43,00

 

Flop: (€126,00) 2:heart:, J:heart:, 8:heart: (2 players)

Hero bets €103,00, MP calls €103,00

 

Turn: (€332,00) 5:spade: (2 players)

Hero checks, MP checks

 

River: (€332,00) A:diamond: (2 players)

Hero bets €175,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, mot en passiv spelare ( även fast du bara vet att han är passiv pre ) så vill man oftast sköta betandet själv.

gillar inte att c/r turn då han säkert kommer checka bakom typ allt han har här, färgdrag. svaga J osv.

skulle han dessutom ställa turn efter att du c/r så är du i en sjukt jobbig situation.

 

sen kan du ju inte beta och tro att du kan få hjältesyn av Jx men KK ska folda. lite ologiskt:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen kan du ju inte beta och tro att du kan få hjältesyn av Jx men KK ska folda. lite ologiskt:)

 

Jag bettar inte för att få syn av Jx och hoppas att KK lägger sig, det jag menar är att de båda scenariona är möjliga. I princip enda anledningen till att jag bettar är för att slippa c/c men så här i efterhand tycker jag att 100 hade varit snyggare än 175. Om jag c/r turn hade jag shovat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp en betsize på 100-125 är definitivt bättre. Om du checkar kommer han antagligen checka bakom med SD value, eventuellt betta ett A litegrann. Eftersom han spelat så passivt känns det tveksamt att han skulle försöka bluffa kunghögt färgdrag.

 

Genom att själv betta 120 och folda mot omslag slipper du problemet. Dessutom får du bestämma riverbetsize.

 

En 175 bet tror jag däremot foldar ut allt du slår medans du fortfarande får syn av bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bettar inte för att få syn av Jx och hoppas att KK lägger sig, det jag menar är att de båda scenariona är möjliga. I princip enda anledningen till att jag bettar är för att slippa c/c men så här i efterhand tycker jag att 100 hade varit snyggare än 175. Om jag c/r turn hade jag shovat.

 

jag gillar inte logiken att du betar för att slippa c/c. antingen tror du att han kommer bluffa många rivers och c/c eller så betar du ju för värde.

eller så c/f du om du tror att han aldrig synar sämre och bara betar bättre:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Håller med om att betta turn.

 

Säg att vi betar ut turn. Sätter vi oss inte i ett svårt läge då.. jag menar vad synar FI med flop här om han nu är passiv ?? Skulle inte se nåt fel av FI här att crai all-in turn med KK, AA, JJ eftersom han då committar oss till en syn för resten av våra pengar med värdelösa möjligheter att dra ut...???? han kan ju syna många händer på den floppen ?.

men vad vet jag. bara mina tankar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

han är ju weak..antingen svag PP,J eller Ahx. pusha eller överbetta river så kanske vi kan bluffa bort Ah. tycker vi kan reppa AKo rätt trovärdigt med denna linje bara han inte sitter med handen själv :)

 

tänket att att betta 125 för att få syn av sämre händer medans 175 är för mycket är väl att dra lite för mycket förhastade slutsatser. plus att det uppenbarligen är sick dåligt teoretiskt. Fast det kanske inte spelar så stor roll om FI verkligen är passiv/dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han är ju weak..antingen svag PP,J eller Ahx. pusha eller överbetta river så kanske vi kan bluffa bort Ah. tycker vi kan reppa AKo rätt trovärdigt med denna linje bara han inte sitter med handen själv :)

 

Att göra om en hand som QQ till bluff för att få bort Ax på den rivern känns väldigt kallt.

 

Jag skulle leda ut något mindre på flop och betta turn alla dagar.

 

Som spelat börjar jag med att checka river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vänta, räknas verkligen 19% pfr som jättepassivt på 6max?

 

Galet bumbad tråd. Nej men det jag menade med uppenbarligen passiv var att han syn-synade pre. Jag spelade handen askallt på turn, sizeade asdåligt på river och han synade med :Ah::Kw:. Själva handen svarar väl på din fråga om passivitet ganska bra ändå (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...