Gå till innehåll

Olagligt att spela poker hemma om pengar?


Recommended Posts

lita pa mig, moderatorerna ar valdigt petiga nar det galler rubriker och jag tror de kommer att andra denna rubriken med.

 

Nar du lirar slutet sallskap med ett kompisgang ar det inte olagligt

 

jag tror t.o.m. att denna traden kommer att lasas eftersom det redan finns andra tradar som denna. Du kommer fa ett vanligt meddelande dar de sager att du skall lasa igenom FAQ etc etc

 

valkommen till PF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swede, var snäll mot nykomlingarna! :)

 

PokerJens, pillar lite på din rubrik och flyttar den här tråden till E&J, gruppen Livepoker är till för främst Liveevent och spelställen.

 

Tänk också på att försöka rubricera dina funderingar eller frågor så bra som möjligt i ämnesrubrikerna.

 

Läs mer i våra Forumregler och vår Postningsguide.

 

Bekanta dig också gärna med den fin-fina sökfunktionen.

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så,,,,jag som 16 åring kan bli straffad när jag kör home games? :roll:

Så länge man kör homegames med kompisar så kan ingen bli straffad.

 

Spelare kan heller aldrig bli straffade.

 

Den som eventuellt kan åka dit är den som anordnar organiserat spel, dvs driver pokerklubb, och för det krävs en anmälan till polis. Och vem ska anmäla?

 

Mao så är det ganska säkert att anordna/spela poker i sverige så länge man är diskret och inte drar myndigheternas uppmärksamhet på sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Det kan rimligtvis inte vara olagligt att som 16 åring spela homegames eftersom man som 16 åring har rätt att bestämma över sin egen inkomst.

 

Krävs ju dock att man då har en egen inkomst, kanske inte allt för vanligt bland 16 åringar. Men om man nu har det så har du ju rätt att disponera denna efter eget tycke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du inte sitter på en offentlig plats så är det väl ok...

 

Jag och ett par kompisar spelade låtsas poker (om tandpetare i brist på annat) men blev stoppade av krogägaren som efter ha klagat lite på Göran Persson var tvungen att be oss sluta eftersom de har förbjudit att kortspel utövas på en offentlig plats, trots det inte gäller pengar.

 

Börjar ju bli ett monopolstyrt kommunistsamhälle om det ska fortsätta i de rödas spår...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och ett par kompisar spelade låtsas poker (om tandpetare i brist på annat) men blev stoppade av krogägaren som efter ha klagat lite på Göran Persson var tvungen att be oss sluta eftersom de har förbjudit att kortspel utövas på en offentlig plats, trots det inte gäller pengar.

Och det gick ni på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och ett par kompisar spelade låtsas poker (om tandpetare i brist på annat) men blev stoppade av krogägaren som efter ha klagat lite på Göran Persson var tvungen att be oss sluta eftersom de har förbjudit att kortspel utövas på en offentlig plats, trots det inte gäller pengar.

 

Det låter som nonsens, men däremot förbujder krogägare (och kaféägare) ofta spel ö.h.t. i sina lokaler. Inte för att Tjock-Persson eller andra lagar sätter stopp för det, utan för att de vill ha rotation på klientelet. Folk som sitter och spelar tenderar att sitta längre och köper helt enkelt inte tillräckligt mycket mat och dryck per tidsenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...