Gå till innehåll

NLT - Överspelad AKo?

PxT

Recommended Posts

Bakgrundsfakta

Efter att ha ökat min BR rejält efter diverse turneringsvinster så har jag återupptagit NL-spelandet. Jag spelar mest på 0,5/1€ borden där jag plussar ganska lätt om jag spelar mitt A-spel. Men idag gick det lite segt så jag gick på 2/4€ borden istället för att söka action!

Spelet var ganska löst och CF_K hade vunnit upp sig rejält på några få potter genom aggressivt spel, bla hade han dragit ut mig på Turn och River två gånger. Så jag var lite tiltad efter det när denna hand kommer.

Game # 62001304 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Blanca"

Game ended 2005-04-21 13:08:10 UTC

Players:

CF_K (EUR 283,75 in seat 1)

brennevin (EUR 94,00 in seat 2)

drunk (EUR 266,50 in seat 3)

Berg15 (EUR 9,50 in seat 4)

Erka (EUR 402,00 in seat 5)

PxTse (EUR 261,75 in seat 6)

Dealer: Berg15

Small Blind: Erka (2,00)

Big Blind: PxTse (4,00)

PxTse was dealt: Kh - Ac

CF_K Raise (8,00)

brennevin Fold

drunk Fold

Berg15 All-In (9,50)

Erka Fold

PxTse Raise (23,00)

CF_K Call (19,00)

Självklar raise anser jag. Visserligen höjde CF_K från UTG men det var en miniraise samt att han spelade i stort sett vad som helst aggressivt.

Flop Qc - Ad - 3c

PxTse Bet (20,00)

CF_K Call (20,00)

En helt ok flop! Visserligen två klöver men det tänkte jag inte så mycket på. Blixtsnabb syn av honom oroade lite dock.

Turn Qc - Ad - 3c - 9h

PxTse Bet (95,00)

CF_K All-In (236,75)

PxTse All-In (119,75)

CF_K Payback (22,00)

Ingen klöver, då trycker vi till rejält! Blixtsnabb all-in...detta borde fått mig att tänka efter men jag var lite tiltad som sagt så jag synade snabbt.

River Qc - Ad - 3c - 9h - 4h

PxTse shows: Kh - Ac (a pair of aces)

CF_K didn't show: 2h - Ah (a pair of aces)

PxTse wins: EUR 503,50 side pot (with a pair of aces)

Berg15 shows: As - 6h (a pair of aces)

PxTse wins: EUR 29,00 main pot (with a pair of aces)

Rake: EUR 2,50

Jag trodde absolut att jag var slagen men icke! Så här i efterhand gillar jag inte alls min egen syn på hans all-in. Han hade mycket väl kunnat sitta på AQ eller A9 och då hade jag varit slagen. Vad Berg15 hade brydde jag mig inte så mycket om eftersom det var spelet mot CF_K som handlade om mest pengar.

Vad anser ni om preflop, postflop och Turn spelet från min sida. Överspelar jag min AKo, eller?

Vad anser ni om CF_K´s spel? Jag tror att han märkte att jag var lite på tilt och därför trodde att jag bluffade...annars vet jag inte alls hur han tänkte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad anser ni om preflop, postflop och Turn spelet från min sida. Överspelar jag min AKo, eller?

Preflop: Helt ok med den readen.

På flop: Du betar €20 i en €65-euro stor pott. Helt åt skogen. Med det där fjuttbettet ger du honom odds att dra till både färger och stegar.

Turn: Bra bet, jobbigt svar. Vetefan vad jag skulle gjort där... Tung fold att göra, speciellt mot en lös-aggro-spelare. Lutar nog åt syn faktiskt.

Vad anser ni om CF_K´s spel? Jag tror att han märkte att jag var lite på tilt och därför trodde att jag bluffade...annars vet jag inte alls hur han tänkte.

Han tänkte nog: Åh, ett ess i min hand! Det här är det bästa som hänt mig! När han sen träffar esset är det i hans ögon bara att köra hårt.

Han kan ha AQ eller A9, men han skulle antagligen spelat handen exakt likadant med alla ess.

Summering: Preflop: Bra, flop: katastrof, turn: svårt, men antagligen bra spelat.

//Hickmott

Länk till kommentar

Hickmott: Tack för ett bra svar! Nu när du nämner det så har du alldeles rätt vad gäller postflop spelet. Varför jag bettade så svagt beror nog på att jag inte är van med 2/4 nivån utan bettade i förhållande till 0,5/1 standard. Jag antar att jag skulle bettat pot åtminstone!?

Länk till kommentar

Hickmott: Tack för ett bra svar! Nu när du nämner det så har du alldeles rätt vad gäller postflop spelet. Varför jag bettade så svagt beror nog på att jag inte är van med 2/4 nivån utan bettade i förhållande till 0,5/1 standard. Jag antar att jag skulle bettat pot åtminstone!?

Det kan ju vara så att han anade svaghet hos dig efter ditt mesbet på floppen och bestämmde sig för att köpa potten på turn, vilket inte lyckas.

Länk till kommentar