Gå till innehåll

Post flop-spelet??


Diaaz

Recommended Posts

Hej forumet!:roll:

 

Lirar för närvarande NL50 och jag har lite frågor om spelet där.

En standardsituation är att någon höjer 4bb preflop och får en syn kanske av någon i position. Sen betar killen ut på random flop och får syn.

 

Det är nu problemen verkar börja för de flesta. Oftast checkar personen turn och sedan också river. Alltså, raise pre, bet flop, och sedan är dom flesta clueless om dom verkligen inte har träffat.

 

Hur går man vidare?? Vad är nästa steg i utvecklingskurvan?

 

Har hört att lite av det som avgör en vinnande från en förlorande spelare är hur han hanterar att "stabba" mot torra floppar och så vidare...

 

Behöver lite input från någon kunnig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du ur postition mot en total synstation är det ofta bra att ge upp om du cbetar/får syn på flopp och inte förbättrar dig på turn/river.

 

Förstår det. Men om man inte spelar mot en total synstation utan någon som spelar kanske 20/15/3 och kanske märker du efter ett tag att han väljer att syna dig varje gång du höjer och CC-betar. En duktig spelare märker ju att du spelar enligt boken, höjer 4bb pre, betar 3/4 pot på flop och så vidare. Det kan känns som att det lätt exploateras av duktiga spelare som börjar floata? mer och tar mer marginella beslut mot dig.

 

Hur kan man anpassa sig mot sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med. Hur väljer man ut vilka man ska beta och vilka man ska checka och vilka man ska check-höja? Länka till någon artikel eller tråd där som förklaras?

 

Du gissar vad han har för typ av hand och vad han tror du har för hand. Sen lägger du ihop 1+1 så märker du vilka floppar du ska cbeta och vilka inte.

 

 

 

 

 

Typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gissar vad han har för typ av hand och vad han tror du har för hand. Sen lägger du ihop 1+1 så märker du vilka floppar du ska cbeta och vilka inte.

 

Allright. Men fortfarande lite för lite "vetenskaplig" analys av situationen. Någon som kan länka till någon artikel eller någon djupare tråd? eller kanske en bok..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv brukar jag c-beta alla torra floppar och överväger oftast check på dragiga floppar med två el fler broadway kort, eller typ floppar som 9 8 6, 10 8 6 etc.. Givetvis checkar jag inte med träffar på dragiga brdäor men det förstår du.

 

http://www.pocketfives.com/Poker-Strategy

 

Har inte läst detta på ett år men kommer ihåg att det fanns en del bra grejer där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lirar iofs NL25 men på den nivån är postflop spelet i sånna här lägen relativt enkelt, folk berättar i princip vad de har för händer.. det jag har märkt är viktigt är att man inte får spela t.ex AK på ett annorlunda sätt på turn än AA/KK/QQ. Om du spelar mot en TAG reg så får du inte börja checka AK på turn då du missat och misstänker att han sitter på drag/lägre toppar, lägre pp.. då är det otroligt lätt att märka om du träffat eller inte och uppmärksamma spelare kommer börja floata floppar till höger och vänster. Då är det istället du som berättar din hand. Mot fiskar blir det ju såklart annorlunda då de inte försöker lista ut din hand utan bara ser till sin egen. Men man måste som sagt beta ut på turn annars blir du exploaterad imo. Detta gäller såklart bara lägliga floppar då FI eventuellt sitter på lägre toppar, typ AT på T 2 3-bräda eller liknande, aja ni fattar. Kanske för avancerat tänkande för NL25 vad vet jag. kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lirar iofs NL25 men på den nivån är postflop spelet i sånna här lägen relativt enkelt, folk berättar i princip vad de har för händer.. det jag har märkt är viktigt är att man inte får spela t.ex AK på ett annorlunda sätt på turn än AA/KK/QQ. Om du spelar mot en TAG reg så får du inte börja checka AK på turn då du missat och misstänker att han sitter på drag/lägre toppar, lägre pp.. då är det otroligt lätt att märka om du träffat eller inte och uppmärksamma spelare kommer börja floata floppar till höger och vänster. Då är det istället du som berättar din hand. Mot fiskar blir det ju såklart annorlunda då de inte försöker lista ut din hand utan bara ser till sin egen. Men man måste som sagt beta ut på turn annars blir du exploaterad imo. Detta gäller såklart bara lägliga floppar då FI eventuellt sitter på lägre toppar, typ AT på T 2 3-bräda eller liknande, aja ni fattar. Kanske för avancerat tänkande för NL25 vad vet jag. kommentarer?

 

Det är helt ok att ge upp AK på turn när man missat o Fi synat CB på flopp.

 

Eller en tanke.... man kan ju ha balanserade check på turn, så blir man inte så lättläst, istället för att dunka 2 barrells jämt tomt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...