Gå till innehåll

Rahmn och Henriksson till Unibet (avdelat från T6poker)


psykologen

Recommended Posts

Vi är nog överens om att det inte är synd om dom. Men jag tycker ni är lite för hårda.

 

Ingen av dom gjorde en "scam" medvetet, lacka på Torsten eller Torben eller vad han nu hette.

 

Nu när dom inte är signade av T6 längre tycker jag dom gärna får ge en liten redogörelse över exakt hur saker o ting gick för att undvika alla scamkommentarer.

 

med tanke på hur otroligt mkt som skrevs i forumen om att t6 var en scam och med tanke på att torben är en känd scammer så är det ju svårt att säga att det inte var medvetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 86
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För det första handlar det inte ett jävla dugg om hur "trevlig" någon av herrarna är vid pokerborden. Det handlar om vad och vilken sajt de har representerat innan den nya sponsorn dök upp.

 

För det andra är det här bara negativ PR för sajten som signat dem.

Även jag avslutar mitt konto där.

 

Nu kvittar det förmodligen ifall x antal svenskar hoppar av den sajten.

Det finns ju hur många nätspelare som helst därute, som aldrig hört talas om vare sig Rahmn, Henriksson eller T6.

 

Några svenskar skulle man nog kunna behålla, ifall den dynamiska duon gick ut öppet och förklarade hur de tänkte, angående scamsajten T6.

 

Själv är jag mest nyfiken på hur länge "värvaren" kommer att ha kvar sitt jobb.

Det börjar bli många tramp i dynghinken nu...:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luktar lite Nürnberg-försvar här faktiskt, försöka lägga skulden på någon annan "ansvarig". Paret hade tillgång till en trave bevis tjock som statsbudgeten som visade att det hela var en scam, men trots detta bidrog de till att suga in fler lättlurade stackare. :evil:

 

Och sen så var de medvetna om vilken risk de tog när de lät sig sponsras. Hela poängen med sponsring är ju att man hyr ut sitt rykte, och då tar man risken att det blir förstört. Det handlar inte om att ett företag ger något helt gratis till sponsrade spelare. Spelarna får ekonomisk kompensation i utbyte mot risken att deras "rykte" blir sabbat.

 

Att de nu kan få nya sponsorkontrakt är bara äckligt.

 

Eh, vadå lägga skulden på någon annan ansvarig, inte så att Mats var vice vd och jag försöker skylla på VDn. Mats ingick i ett team på 20(?) personer och har inget ansvar i mina ögon. HAN har ju inte scammat någon.

 

På er låter det ju som om dom byggt upp företaget, hit n runnat folk på flera miljoner o flyttat till Panama. Nej, det är det den här Torben eller Torsten som gjort, så det enda jag säger är att man ska skylla på dom som faktiskt bär ansvaret o inte på en sajtspelare.

 

 

Ska iväg nu så hinner inte avsluta o svara på allt men kommer tbx inatt (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, vadå lägga skulden på någon annan ansvarig, inte så att Mats var vice vd och jag försöker skylla på VDn. Mats ingick i ett team på 20(?) personer och har inget ansvar i mina ögon. HAN har ju inte scammat någon.

 

På er låter det ju som om dom byggt upp företaget, hit n runnat folk på flera miljoner o flyttat till Panama. Nej, det är det den här Torben eller Torsten som gjort, så det enda jag säger är att man ska skylla på dom som faktiskt bär ansvaret o inte på en sajtspelare.

 

 

Ska iväg nu så hinner inte avsluta o svara på allt men kommer tbx inatt (=

 

Så du menar att man inte har något ansvar om man marknadsför en pokersajt (i media, på forum och värvarmöten osv.) fast man vet att det med all säkerhet är en scam?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blåsta på miljonbelopp? nu som då satt dom där på lowlimit bord, typ par dussin spelare där högsta bordet var på vilken nivå? 0,5-1/1-2?

 

Torben som delat ut visuella T6-mynt som syntes på skärmen som de blev blåsta på? :)

 

Spelade nån freeroll.

Cashade lite och cashade ut i tid.

 

Tråkig historia, men jag gillar Henriksson ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och funderade lite på det här ikväll och började skriva en post för att summera mina tankar kring Anders/Mats och i synnerhet T6. Men det vill sig inte. Hur jag än vrider och vänder på det så hittar jag inte någon bra infallsvinkel för at kunna knyta ihop det på ett vettigt sätt. Så jag kör lite sporadiska punkter istället så får det bli som det blir...

 

- Varför signade de med T6 från första början? Är det ett fullkomligt orimligt antagande att de faktiskt gick in i projektet med ärliga intentioner (om än att Troben & Co slog blå dunster i ögonen på dom)? Mja, egentligen, varför inte? Alla är vi olika som individer och lockelsen att vilja tro på något som skulle inverka positivt för en själv är ganska stark skulle jag vilja påstå. Även om jag inte kände det i jan-feb -08 så är jag nog, idag, ändå rätt benägen att köpa att de inte skålade i champagne med Torben och drog upp illvilliga planer på hur scammen skulle fortlöpa. Jag lutar starkt åt att de blev vilseledda på ett eller annat vis av ett skarpslipat gäng med god insyn och erfarenhet av MLM (dock med total brist på kunskap om pokerbranschen).

 

- Skiten träffar fläkten och det stänker som fan. Forumen får nys om T6, informationen är knapphändig men tanken på ett mlm-pokerbolag möts med stor skepsis och misstro. Speciellt som en text/mail/prospekt börjar cirkulera som är till bredden fyllt av halvsanningar, gissningar, rena felaktigheter, missledande information och en grov dos bonnfångeri-lingo. Det tar, rent ut sagt, hus i helvete på forumen och T6 sågas jämns med fotknölarna.

 

Det var väl ungefär vid den här tiden som mats(?) började gå i svaromål på det som, jag antar, han ansåg vara felaktiga beskyllningar. Så här i efterhand kan man väl säga att han inte skötte det så jäkla bra men samtidigt var det a perfect storm som fullkomligt körde över honom. Det är inte speciellt förvånande att han går i försvarsställning och tjurnackat, iallafall om man tolkar det han skrev, vägrar ta in den information som presenterades. I ungefär samma veva började det ju dessutom sippra fram tecken på att personerna som de facto låg bakom T6 kanske inte var några duvungar med nobla intentioner och fläckfri historia.

 

Vad hände? Mats tystnade. Är det speciellt konstigt? Nej, det känns som en väldigt naturlig och förutsägbar reaktion. Att förneka omständigheterna är en jäkla skyddsmekanism som jag tror att de flesta av oss någon gång i livet har använt oss utav. Kanske såddes ett frö av tvivel i mats och anders hjärnor men det slog väl inte rot direkt. För handen på hjärtat, redan runt feb-mars så verkade det stå rätt så tydligt för oss att T6 var något som man förmodligen gjorde bäst i att hålla sig borta ifrån. Men, vi vet ju inte. Vi som stod högst upp på barrikaden och skrek, vi vet ju faktiskt inte. Vad var det som fick två jeppar, som enligt många är erkänt trevliga och "snälla", att slå dövörat till och lägga locket på. Vi vet inte. Förvissa, vi har några korta intervjucitat från mats, eller om det var anders, där han rör frågan men det är inte riktigt samma sak som att ha levt uppe i T6-soppan som de gjorde. Kanske att de hade en ilning längs med ryggraden, en olustig känsla, men att denna dövades av en aldrig sinande ström lovord och försäkringar från Torben & Co. Jag säger inte att det är rätt. Men någonstans kan jag ha ett visst mått av förståelse. Vi hade aldrig hela bilden.

 

Och det är det som är problemet, imo, när det kommer till A&M. Jag ska inte påstå att de grävde sin egen grav i och med sitt agerande, eller snarare frånvaro av agerande. Det är lite tufft. Men jag kan så här i efterhand se, åtminstone om jag reflekterar över hur jag själv tänkte och uttryckte mig på forum på den tiden, att de fick jävligt mkt skit. Till viss del förtjänt men kan man verkligen säga, med handen på hjärtat, att de förtjänade precis allt som skrevs om dom? Jag vet inte. Är osäker.

 

Fan. Jag vet knappt vart jag är på väg med den här posten längre. Är det ett försvarstal? Det tror jag inte. Det var inte min intention iallfall. Imo gjorde de fel som körde huvudet i sanden. Men samtidigt. Någonstans kan jag ha en förståelse för vad som skedde. Vi människor är inte alltid så jäkla tuffa. Det är inte alla som har förmågan att uttrycka sig väl i skrift. Fan, jag är en av dom som ibland får kämpa för att göra mig förstådd. Och vi (eller jag) visste ju inte. Vad hände bakom lyckta dörrar egentligen? Satt de fast i ett kontrakt som förbjöd dem att uttrycka sig kritiskt om T6? Vilken slags information gavs till dom? Ve vet inte. Visst, vi kan alla tycka att de bara kunde ha läst på forumen men är det så lätt då? Tror inte det. Äsch, jag vet inte (har skrivit det ett par ggr nu :-D )

 

Vad skulle jag vilja se av M&A? Ja, var det ett smart drag att i aftonbladet se till att man kunde läsa att ni faktiskt också förlorade pengar på det hela? Inte speciellt. Var det ett smart drag att påpeka att ni bara var sajtspelare och inga investerare Inte speciellt.

 

Om, och jag säger om, att det nu var på det sättet att A&M faktiskt själva blev bedragna så hade det väl vart sju resor smartare att säga något i stil med "Jag förstår att folk är upprörda. Det kanske inte är mycket att komma med nu men jag är uppriktigt ledsen över att mitt namn har medverkat till att folk har blivit blåsta på sitt investerade kapital. Jag har förståelse för att folk upplever att jag sålde mitt namn för mammon men vi blev också förda bakom ljuset. Jag kan bara säga att jag är ledsen för det som varit."

 

Milsvidd skillnad.

 

Äsch, jag vet inte. Texten känns, så här i efterhand, som löst sammanhållet raljerande. Vet knappt om jag tagit ställning för eller emot A&M. Förhoppningsvis kanske något slags förvirrat mellanting. Ta det för vad det är. Nu måste jag sova, guddamnit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, vadå lägga skulden på någon annan ansvarig, inte så att Mats var vice vd och jag försöker skylla på VDn. Mats ingick i ett team på 20(?) personer och har inget ansvar i mina ögon. HAN har ju inte scammat någon. (=

 

Om jag inte missminner mig deltog åtminstone nån av dem vid nåt värvarmöte, och om inte annat så har deras namn figurerat och gett trovärdiget till herrarna Torben och vilka det var mer som stod bakom. De var ju ett ansikte åt sajten långt efter det var uppenbart att det var en scam. Så om det inte har en riktigt bra ursäkt varför de inte tagit avstånd från T6 kan de DRA ÅT HELVETE...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte missminner mig deltog åtminstone nån av dem vid nåt värvarmöte, och om inte annat så har deras namn figurerat och gett trovärdiget till herrarna Torben och vilka det var mer som stod bakom. De var ju ett ansikte åt sajten långt efter det var uppenbart att det var en scam. Så om det inte har en riktigt bra ursäkt varför de inte tagit avstånd från T6 kan de DRA ÅT HELVETE...

 

+1

 

Ska inte Unibet passa på att värva Ken Lenaard som pokersäkerhetsansvarig när dom ändå håller på knyta massa suspekta individer till företaget :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

" – I slutänden visade det sig att kritikerna på forumen fick rätt, att det var någon sorts blåsning. "

 

Dessa killar är levande bevis på att man kan vara j*vligt korkad och ändå tjäna pengar på poker.

 

Personligen tror jag inte ett dugg på "jävligt korkad".

"Tjäna pengar" skriver jag under på direkt.:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, vadå lägga skulden på någon annan ansvarig, inte så att Mats var vice vd och jag försöker skylla på VDn. Mats ingick i ett team på 20(?) personer och har inget ansvar i mina ögon. HAN har ju inte scammat någon.

 

På er låter det ju som om dom byggt upp företaget, hit n runnat folk på flera miljoner o flyttat till Panama. Nej, det är det den här Torben eller Torsten som gjort, så det enda jag säger är att man ska skylla på dom som faktiskt bär ansvaret o inte på en sajtspelare.

 

 

Ska iväg nu så hinner inte avsluta o svara på allt men kommer tbx inatt (=

 

Men sluta nu, killarna hjälpte till att lura folk långt efter att en femåring skulle ha insett vad som faktiskt pågick. Genom sin medverkan gick de i god för Torben och T6. Självklart är de ansvariga.

 

Och som sagt, vad tror du att sponsring är egentligen? Tror du att sponsrade spelare får något helt gratis av sajterna? Nej, det är en ren affärstransaktion och som jag skrev tar man som sponsrad spelare risken att ens rykte blir totaltrashat, det är det som är risk-delen i risk-reward här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om, och jag säger om, osv

 

Hur mycket eller lite pengar de förlorade i det här projektet är ganska irrelevant för en ursäkt tycker jag. Ett -"Ursäkta oss för att vi deltog i det här och bidrog till att folk blev lurade på pengar. Vi visste inte men kan nu i efterhand se att vi gjorde fel." Det är någonstans där man borde börja.

 

Varför vill man framställa sig som ett offer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text!

 

Jag startade T6 tråden 1/12-08 när jag fick erbjudandet att kliva på "tåget".

Jag kan/kunde inget om pokersiter, och mkt lite om mlm.

Men även jag förstod att det var för bra för att vara sant.

Så jag blev kvar på perrongen

 

Dom gav f-n i att det var en scam, dom blev ju sponsrade!!

Dom "körde så långt det gick"

Det är ju uppenbart, alla som ville såg! Dom "ville" inte. Enkelt

Sen är det upp till var och en och "förlåta" eller inte. Men först efter man ställt sig frågan, "skulle jag gjort likadant?"

Det skulle säkert inte många gjort, men dom som skulle, vågar knappast väl erkänna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Det hissades stora varningsflaggor när vi hoppade på tåget, men det struntade vi i

- Ägaren är tydligen en känd scammer

- Ägaren säger att T6 inte är scam, så vi tror honom

- Vi är sajtens ansikte utåt och lockar in människor och deras pengar

- Oooops, ägaren ljög visst, vem hade kunnat ana

 

citat från aftonbladet:

"– Varken jag eller Anders hade investerat någonting, vi förlorade däremot en massa pengar som låg kvar på sajten. Men det går inte att göra något åt och är inget att älta."

"– Men jag vill inte sitta och gråta ut här. Jag mådde dåligt när det hände och mådde dåligt hela året, i princip. Det var jättejobbigt att förlora alla de här pengarna."

 

De vill inte gråta ut i pressen? Nähä...

De vill inte älta i det här och försöka få tillbaka sina pengar? Förstår det.

Det var jättejobbigt att förlora alla de där pengarna? Stackars horor.

 

Bryr de sig över att de lurat människor? Uppenbarligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att man inte har något ansvar om man marknadsför en pokersajt (i media, på forum och värvarmöten osv.) fast man vet att det med all säkerhet är en scam?

 

Nu var det ju så att dom inte visste det så nej det är inte alls i närheten av något jag sagt. Det är nåt du hittade på själv nyss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ju så att dom inte visste det så nej det är inte alls i närheten av något jag sagt. Det är nåt du hittade på själv nyss.

 

Att du ens försöker påstå det gör att jag kräks lite i munnen. Alla som klarar att gå på muggen utan assistans visste att det var en scam. I bästa fall vägrade de att lyssna när halva Sverige försökte förklara hur det låg till och guess what, det får de ta på sig. I värsta fall visste de hur det låg till och körde vidare ändå. Either way så har de faktiskt frivilligt varit delaktiga i en svindelhärva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du ens försöker påstå det gör att jag kräks lite i munnen. Alla som klarar att gå på muggen utan assistans visste att det var en scam. I bästa fall vägrade de att lyssna när halva Sverige försökte förklara hur det låg till och guess what, det får de ta på sig. I värsta fall visste de hur det låg till och körde vidare ändå. Either way så har de faktiskt frivilligt varit delaktiga i en svindelhärva.

 

Jag beklagar dina kräk-känningar såhär sent på natten.

 

Tydligen visste ju inte alla som kunde gå på muggen utan assistans att det var en scam, annars hade inte så jävla många investerat i det eller hur?

 

Kalla han hjärndöd, kalla han åsna, retarded, whatever. Men han är ingen scammer. Om jag var det minsta osäker på detta hade jag inte försvarat honom.

 

Om han var det minsta delaktig i det hade han ju fått ut sina egna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beklagar dina kräk-känningar såhär sent på natten.

 

Tydligen visste ju inte alla som kunde gå på muggen utan assistans att det var en scam, annars hade inte så jävla många investerat i det eller hur?

 

Kalla han hjärndöd, kalla han åsna, retarded, whatever. Men han är ingen scammer. Om jag var det minsta osäker på detta hade jag inte försvarat honom.

 

Om han var det minsta delaktig i det hade han ju fått ut sina egna pengar.

 

Alltså, det är ju inte så att någon vill klämma åt duon bara för att det är roligt, men jag förstår uppriktigt inte hur man kan tro att de ska kunna klara sig helskinnade ur det här.

 

Faktum är ju att det inte spelar någon roll om de insåg att det var en scam eller ej. De måste ju ha varit medvetna om att en sponsringsdeal alltid medför vissa risker, inte sant? Inte för att låta som en trasig skiva, men sponsring handlar inte om att man får något gratis. Det är en ren affärtransaktion och nu får de stå sitt kast.

 

Vad gäller att de ska ha förlorat pengar är åtminstone jag väldigt skeptisk till att de har förlorat något som de själva har pungat ut med. Visst kan de ha blivit av med "pengar" som de fått eller spelat in på sajten, men återigen, typ hela Sverige visste att det bara var siffror på en skärm och inte några riktiga pengar.

 

Jag kan förstå att det känns jobbigt för dem nu, och även för dig som uppenbarligen är polare med dem, men när man ställer till det för sig själv som de har gjort är det jävligt dåligt att ducka för allt ansvar och skylla ifrån sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om, och jag säger om, att det nu var på det sättet att A&M faktiskt själva blev bedragna så hade det väl vart sju resor smartare att säga något i stil med "Jag förstår att folk är upprörda. Det kanske inte är mycket att komma med nu men jag är uppriktigt ledsen över att mitt namn har medverkat till att folk har blivit blåsta på sitt investerade kapital. Jag har förståelse för att folk upplever att jag sålde mitt namn för mammon men vi blev också förda bakom ljuset. Jag kan bara säga att jag är ledsen för det som varit."

 

 

Detta håller jag med om, och det var därför bland de första jag skrev var att om dom vill få tbx nåt sorts förtroende så MÅSTE dom ge e förklaring till den stora massan, det är nästan en skyldighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju iaf konstatera att Rahmn och Henriksson fortfarande har gott om polare, både bland pokerbossar och proffs.

 

Att grabbarna säger sig ha förlorat låtsaspengar på sina T6-konton är rätt ointressant. Däremot har de ju haft inte obetydligt ekonomisk vinning av scammen genom att få inköp osv till ett antal större turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...