Myssion Postad 16 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2009 Men hur får jag senaste versionen? På http://www.tourneymanager.net/Download.htm så kan man ladda ner version 1.38, men senaste är 1.46: http://www.holdemmanager.net/forum/showthread.php?t=6724 Men det är ju bara en .exe-fil, den uppdaterar inte min nuvarande version. När jag kör filen så säger den bara "no or blank database, please reinstall tourney manager"... (vilket jag gör men det funkar ändå inte) Citera
eurythmech Postad 16 Mars , 2009 Rapport Postad 16 Mars , 2009 Vet inte hur det är med just den versionen, men jag uppdaterade till 1.43 i höstas nån gång, och då letade jag upp den nånstans på hemsidan (det stod inget om den på förstasidan) och sen var det en fil eller två som jag skrev över mina gamla med. Citera
Myssion Postad 16 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2009 Fick det att funka. Var ju förstås bara att kopiera in den nya .exe-filen över den gamla i TM-mappen... Citera
Mogge13 Postad 18 Mars , 2009 Rapport Postad 18 Mars , 2009 Gillar din avatar myssion.. Sjukt bra serie det där! Citera
Myssion Postad 19 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2009 En av de bästa serierna jag har sett! Synd att det bara blev två säsonger... Citera
Myssion Postad 9 April , 2009 Författare Rapport Postad 9 April , 2009 Ibland får man oväntat besök. Den här gången var det Döden. Min fru såg genom köksfönstret att hennes föräldrar var på ingång, oannonserade. Hon förstod genast att något hade hänt. Måste vara mormor som är död! Nej, det var det inte. Det var hennes bror som hade omkommit i en motorcykelolycka. Han var på väg hem till sin fästmö och 10 månader gamla dotter efter att ha utsett sin best man till bröllopet som de planerar. Jag skrev visst "planerar", inte "planerade"... visar väl hur overkligt det känns, man vill inte att det ska vara verklighet. Men döden är verklig. Brutalt verklig. Men ändå känns allt så surrealistiskt. Så slumpmässigt. Döden kan vara sådan, chansartad men likväl så obeveklig. Citera
Jennez Postad 9 April , 2009 Rapport Postad 9 April , 2009 Har själv fått tunga besked i veckan. Lider med dig broder. Citera
Myssion Postad 11 April , 2009 Författare Rapport Postad 11 April , 2009 Somnade sent igår, var svårt att skingra tankarna. Vaknar 6 på morgonen av att vår 1-åriga son tycker att det är dags att gå upp. Han är glad som en lärka, leker vovve i sängen och säger "dunk dunk" (det betyder att han vill höra Stay the Night med Alcazar!). Går upp med honom. Tittar på honom när han leker i vardagsrummet i sin bamsepyjamas. Han är helt ovetande om vad som har hänt och fungerar som en katalysator. För oss alla. Han skrattar och flirtar och får oss att glömma och tänka på annat för en stund. Så även den här morgonen. Går och hämtar tidningen för att bläddra lite, men då slår snart verkligheten en i ansiktet igen. Hinner inte bläddra många sidor innan jag har läst om en 37-årig pappa med sina två söner som frontalkrockade med en buss utanför Staffanstorp (alla tre dog), svenska soldater som blir utsatta för ett eldöverfall i Afghanistan, och en 15-årig flicka som har begått självmord efter en våldtäkt. Känslorna kommer tillbaka. Vad är det för fel på världen? Citera
jkkman Postad 11 April , 2009 Rapport Postad 11 April , 2009 Jättetråkigt att höra. Lider med dig. Citera
Opteron Postad 11 April , 2009 Rapport Postad 11 April , 2009 Vad är det för fel på världen? Människor? Men utan smärta går det ändå inte riktigt att uppskatta motsatsen. Citera
Jennez Postad 11 April , 2009 Rapport Postad 11 April , 2009 Vad är det för fel på världen? Jag funderar ofta på det... Men mänskligheten är inte rakt igenom rutten har jag fått erfara. Har själv varit nere de senaste dagarna pga mer än ett tungt besked (går inte in på detaljer) men en helt oväntad person har verkligen lyft upp mig. Det är någon som jag egentligen inte känner som pejlade läget direkt och gav mig annat att tänka på. Det är sånt som får en att orka. Att folk tar sig tid, att folk bryr sig och att de flesta faktiskt sträcker ut en hand. Fy fan vilket sentimentalt svammel men det är så det är. Människor får en att vilja skita i allt och människor får en också att orka. Så är det bara. Citera
Recommended Posts