Gå till innehåll

Myssion får besök av Döden...


Myssion

Recommended Posts

Fråga:

 

Effektiva stackar 75bb, okänd/random motståndare. Vi har knappen.

 

- Vad är vår öppningsrange?

- Limpar vi någonsin? Om ja, med vilken range och varför?

 

Bakgrunden till frågan är att KRANTZ förespråkar följande öppningsrange i 100bb CG från knappen:

 

22+, A2+, K8s+, 54s+, 64s+, 98o+, J9o+, K9+, and all broadways

 

Jag tycker det är lite tajt jag. Jag spelar t.ex. väldigt gärna K2o, 74s eller Jxs etc i position som grundstrategi, utan reads.

 

Är jag en lagfisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 89
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bakgrunden till frågan är att KRANTZ förespråkar följande öppningsrange i 100bb CG från knappen:

 

22+, A2+, K8s+, 54s+, 64s+, 98o+, J9o+, K9+, and all broadways

 

Jag tycker det är lite tajt jag. Jag spelar t.ex. väldigt gärna K2o, 74s eller Jxs etc i position som grundstrategi, utan reads.

 

Är jag en lagfisk?

Det suger rätt mycket att spela så tajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, jag tänkte att jag kanske blivit fiskig över 1.5-2 års uppehåll, sen har jag inte spelat så mycket HU förut, men ni kan se hans chart här:

 

http://www.deucescracked.com/videos/161-Episode-One

 

Jag tittar på filmen och han pratar om att position = power, use it and use it hard, brutalize the button, raise, raise, raise, put pressure on your oppenent blabla. Jo det där var väl inget nytt direkt, men sen fortsätter han med att räkna upp de här händerna...

 

Jag får det till 36.7% i pokerstove.

 

Utan att ha gjort någon vansinnigt nogrann analys av mitt spel eller vad som egentligen är vettigt så skulle jag påstå att jag spelar så här nånting:

 

range.jpg

 

Kanske är på tok för mycket åt andra hållet dock. :oops:

 

Nu är det dock en jämviktsstrategi som åsyftas så min range är väl lite för lös för det, jag måste ju vika mot 3 bet med en rätt stor del av min range tror jag. Men även med det i åtanke så känns KRANTZ range lagom tajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är vissa röda och vissa gråa?

 

Själv spelar jag lite tajtare än vad du säger, dock mycket lösare än det du skrev innan. Händer som J6o och Q4o viker jag exempelvis. Även typ T3s viker jag nog även om det är ganska close, spelar mycket hellre 42s då som du ej markerat. Är det fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röda är suited och gråa är offsuit, det ser ut så i pstove helt enkelt. Gula händer är de jag spelar, men det framgick nog. :)

 

Kan nog mycket väl tänka mig att spela 42s om andan faller på, T2s tror jag dock jag spelar nästan alltid. Vet att jag även spelat J2o ibland, sen har jag säkerligen slängt J6o ibland också vid andra tillfällen.

 

Är det christopher walken i din avatar, Bluwajt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Today, my parents gave me a shirt from Banana Republic for my birthday. It looked like one I had bought for myself a couple of days earlier but I thanked them and went to hang it in my closet. An empty hanger hung where I placed the shirt I had purchased. They gave me my shirt for my birthday. FML

 

fmylife

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, borde jag kanske skrivit. :)

 

Edit: Eller ja om det är CG eller SnG spelar väl ingen roll? Men HU är det iaf.

 

Jag tycker man kan limpa.

 

Med övre delen av sin range mot en typ av spelare, nämligen han som:

-ALLTID väljer aggression om man limpar, gärna överbet all-in

-eller är tiltad och med hög sannolikhet väljer samma linje

-har svårt att backa när han väl har valt aggression

 

...i avsikt att få in hela klabbet.

 

Eller att man limpar med svaga händer för att förvandla fi till spelaren i det övre exemplet så att man längre fram kan limpa med en stark hand och klippa honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller strategispel så har jag dock uppgraderat från Powermonger till:

 

etw.jpg

 

 

 

Riktigt bra, om än inte riktigt färdigt i mångas ögon. Men det spelar mig mindre roll eftersom det finns ett grymt duktigt modcommunity som garanterat kommer att fixa till AIn, uniformerna etc så småningom.

 

Hej hej, poppade in i din dagbok lite snabbt.

 

Ville bara bekänna min kärlek för Total War spelen. Satans bra allihopa. Finns ju en del problem med Empire, framförallt att när man väl börjar bli stor så finns det inte så mycket som stoppar en. Men som sagt, mods kommer väl. Absolut något av det bättre jag spelat även i orginalutförande.

 

Edit: Close Combat 3 och 5 är riktigt bra. Har nog båda installerade på datorn just nu fast har nog inte spelat på ett år eller så. Tänkte ta upp sånt kul som du tar upp i min dagbok men ingen verkade nappa så jag la ner det. Kul att nån annan tar upp det och får respons iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vafan... Jag har skaffat Hold'em Manager och försöker lista ut hur jag ser mina turre-resultat...

 

hmbild.th.jpg

 

I manualen så står det ju att det ska finnas ett "tourney results filter" till vänster men jag har ju inget sånt. Antingen är jag dum eller är jag blind (eller lite av varje...).

 

1-0 idag iaf, +$22. Ska kliva upp på $50-nivån och försöka få in lite mer volym när jag har fått ordning på HM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Close Combat 3 och 5 är riktigt bra. Har nog båda installerade på datorn just nu fast har nog inte spelat på ett år eller så. Tänkte ta upp sånt kul som du tar upp i min dagbok men ingen verkade nappa så jag la ner det. Kul att nån annan tar upp det och får respons iaf!

 

Upptäckte att Cross of Iron är en re-make av CC3 och Wacht am Rhein är en re-make av CC4/Battle of the Bulge. Får nog skaffa 5:an också för jag har hört att det ska vara den bästa versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...