Incrediboy Postad 20 April , 2005 Rapport Postad 20 April , 2005 Känns som om jag kanske missade en hel del bets här, men i vanlig ordning läste jag spelaren fel. Hur kunde jag läst och spelat bättre? Stämningen var väl sådär lagom loose, dock inga större reads på nån spelare. Party Poker 0.5/1 Hold'em (9 handed) converter Preflop: Hero is SB with A:club:, K:diamond:. 1 fold, UTG+1 calls, 1 fold, MP2 calls, 2 folds, Button calls, Hero raises, 1 fold, UTG+1 calls, MP2 3-bets, Button calls, Hero calls, UTG+1 calls. Enkel raise, men när jag blir 3-bettad väljer jag att bara calla. Gör jag misstag 1 här? Känns som om jag kanske borde cappat preflop. Flop: (13 SB) 2:diamond:, A:diamond:, 6:diamond: (4 players) Hero bets, UTG+1 folds, MP2 calls, Button folds. Här träffar jag ju en kanonflopp. Top-par och nut-flushdrag. Jag bettar ut och bara MP2 callar. Här känns det definitivt som jag är ahead Turn: (7.50 BB) 3:club: (2 players) Hero bets, MP2 raises, Hero calls. Ett kort som iaf inte borde ha försämrat min hand. Jag bettar och blir raisad, genast blir jag rädd för flush, KK eller AA. Min erfaranhet är att en check/call på floppen som sen blir en check/raise när det blir dyrare oftast betyder en mycket bra hand. Genast börjar jag tyvärr ana monster. Borde jag fortsatt vara aggro här och 3-bettat eller gjorde jag rätt? River: (11.50 BB) K:spade: (2 players) Hero checks, MP2 checks. Tja, eftersom jag inte trodde på min hand innan lär ju knappast K ha gjort min hand till en vinnare även om det är ett bra kort. Bestämmer mig för att check/calla. Med tanke på mitt spel på Turn känns det som jag gör rätt i detta läget. Men det är väl snarare kombinationen av de två gatorna som det känns som om jag spelade helt fel. Eller? Final Pot: 11.50 BB Results in white below: MP2 has Qc As (one pair, aces). Hero has Ac Kd (two pair, aces and kings). Outcome: Hero wins 11.50 BB. Citera
greywolf Postad 20 April , 2005 Rapport Postad 20 April , 2005 men du får ju högre två par på river ifall han höjde dig på turn med två par. annars tycker jag du skulle trebettat turn och också river. om du hade AK med kungen utan så hade det vart en annan sak. Citera
Gyre Postad 21 April , 2005 Rapport Postad 21 April , 2005 men du får ju högre två par på river ifall han höjde dig på turn med två par. annars tycker jag du skulle trebettat turn och också river. om du hade AK med kungen utan så hade det vart en annan sak. Pre-flopp så tycker jag inte det är fel att bara syna sista betet eftersom du sitter i så dålig position. Dock hade jag valt en check-rais på floppen just eftersom du bara synade pre-flopp. På turn hade jag förmodligen blivit lika rädd som dig för färgen och synat ner hela vägen precis som du gjorde. Tycker du spelade handen helt ok. Citera
david Postad 21 April , 2005 Rapport Postad 21 April , 2005 Nja, jag håller inte riktigt med. Preflop tycker jag det är ok att calla en trebet med AK eftersom du sitter ur position. (men jag hade nog cappat preflop) Att leda ut floppen är också rätt. Däremot turnen känns helt fel! Ok, säg såhär, vilken hand sätter du honom på om han trebettar dig preflop? Antingen PP eller AXs, eller hur? Alltså i detta läget kan du enbart ligga efter om han har PP: KK eller AA. Har han KK så har han ju inte K i rutern och AA så har han ej heller A i rutern. Med andra ord hävdar jag att han med YTTERST liten chans sitter på färg här (eftersom både AX, KX i ruter går bort). ENda chansen skulle vara om han satt med typ Q10 i ruter eller QJ, men det är frågan om han trebettar med en sådan hand. Jag tror Fi resonerar snarare att DU höjde preflop med PP: KK-99 och därför vill testa av genom en raise på turn (mindre chans att du sitter med A eftersom det är tre på brädan). Men OM du skulle sitta på A blir det lika billigt att syna ner en "svag" spelare som att calla turn/rivern FAST med extra chans att vinna om du lägger dig. Med din hand skulle jag trebettat turnen för att se om han cappade turnen. I så fall skulle jag köra en check-call på rivern. Om han bara callade ditt trebet på turnen skulle jag leda ut rivern. //David Citera
Incrediboy Postad 21 April , 2005 Författare Rapport Postad 21 April , 2005 Vad säger ni om hans limp/3-bet preflop då? Det gjorde mig verkligen fundersam? Citera
Bubbla Postad 21 April , 2005 Rapport Postad 21 April , 2005 Vad säger ni om hans limp/3-bet preflop då? Det gjorde mig verkligen fundersam? Det betyder oftast en bra hand typ AA KK AK AQ eller J5o om du spelar mot en nolla Cappa preflopp så gör du det svårare för din motståndare att sätta dig på en hand. Raise call betyder oftast AK AQ KQ QQ JJ Citera
Recommended Posts