Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PokerStars Spel #25557537201: Turnering #145078496, $3.00+$0.40 Holdem No limit - Omgång IV (50/100) - 2009-03-03 16:49:33 CET [2009-03-03 10:49:33 ET]

Bord '145078496 1' 10-max Plats #9 har knappen

Plats 2: thecrow999 (2020 i marker)

Plats 3: larric (6000 i marker)

Plats 5: Fruktovitch (1175 i marker)

Plats 8: morolto75 (3285 i marker)

Plats 9: MorphAH (2520 i marker)

thecrow999: lägger lilla mörken 50

larric: lägger stora mörken 100

*** HÅLKORT ***

Utdelat till larric [Qs Ac]

Fruktovitch: lägger sig

morolto75 är ansluten

morolto75: lägger sig

MorphAH: lägger sig

thecrow999: höjer 1920 till 2020 och är all-in

larric: ??

Känns lite konstigt att överbetta så hårt om man bluffar bara 1 spelare? Känns som att han har något riktigt bra men vet inte, vad ska man göra i ett sånt läge? Han har spelat tight hela vägen och han har dubblat två gånger nyligen genom att re-raisa all in med AK respektive 1010.

Postad

SnG japp! Ser man bara så här ser det ju ut som en självklar syn men de enda händerna jag leder stort mot är A-x (x<Q) och Q-x.

Inte många av de händerna jag tror han ställer med. AK, AQ, KK, QQ, JJ, TT, 99 och lite andra händer känns mest troliga.

Bestämde mig med 1 sek av tidsbank att syna och fick titta in i AK. Blev berg & dalbanepoker för alla sen men vann till slut:)

Postad

Denna ICM-sida bekräftar och rekommenderar syn med 99+ och AQ+ (även offsuit) Men den utgår från en matematiskt optimerad pushing range från motståndarens sida:

99+ A2s+ ATo+ KTs+ KJo+ QTs+ JTs

Tror vi inte att de flesta spelare på denna nivå där jag också lirar en del har en betydligt tightare range i det här läget av turneringen och med det här stackdjupet? Sätter de verkligen sin stack på spel mot din skräckinjagande markerhög med A3s exempelvis? Om rangen är tightare eller t.o.m. betydligt tightare så kommer synhänderna i marginalen för dig inte att löna sig. Och du sätter ju honom själv på en en sån tightare range i ditt resonemang.

Jag är eg. bara i början av att försöka sätta mig in i ICM-konceptet på ett djupare plan. Rent "intuitivt" skulle jag dock knappast ens överväga syn här. Mitt läge i turneringen är så bra ändå att jag inte ser poängen med att riskera nästan halva stacken för något som förmodligen är en coinflip eller värre. Mörkarna är låga jämfört med stacken så det finns gott om tid att vänta på bättre lägen, inte minst för att själv stöta mot medelstackar som är rädda att åka ut innan pengarna. Folda.