Gå till innehåll

Jakten på den försvunna brödrosten


kurtan

Recommended Posts

Jag kommer ihåg att det fanns en brödrost som var försedd men en manick som kollade färgen och du ställde alltså in hur pass mörkrostat du ville ha ditt bröd.

 

Det medförde ju att du utan att behöva ändra inställningen kunde få liknande rostning oavsett om brödet var färskt, gammalt och torrt eller fryst.

 

Jag kommer tyvärr inte ihåg vilket märke det var på detta underverk.

 

Jag har kollat i en massa affärer här i Frankrike, men ingen har haft eller hört talas om en sådan brödrost. :-(

 

Är det möjligen en modell som inte tillverkas längre eller ett märke som finns i Sverige men inte i Frankrike?

 

Är det någon här som kan hjälpa mig att hitta den här brödrosten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för det! Det här verkar vara något. 8-)

 

Electrolux säljer inte så mycket sådana små apparater här, (mest större vitvaror under märket Arthur Martin), men jag ska nog hitta den någonstans för brödrosten finns ju på http://www.electrolux.fr också.

 

Den finns på några franska internetbutiker, men jag vill kolla in den i verkligheten först för det framgår inte riktigt tydligt vad sensorerna kollar; färg eller annat; men det ser ju klart lovande ut.

 

Jakten fortsätter på den försvunna brödrosten fortsätter, men jag tror inte det kan bli några butiksbesök innan helgen.

 

Tack så mycket för hjälpen! Jag återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...