Gå till innehåll

Lägga tre damer på river?


Recommended Posts

Killen är lite spew. Dubblade upp honom ett tag innan när han rivrade stege mot bådas floppade triss. Sen så stackade jag nästan av när jag rivrade färg och han synade stort riverbet mot hans färdiga stege. Så lite hämndaction kanske. Men den här handen gör mig konfunderad.

 

Han spelar 59/16/0.67 över 75 händer.

€0.25/€0.5 No Limit Holdem

4 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

CO FirstCourt (€38.90)

BTN Hero (€82.52)

SB ritch1 (€17.66)

BB woody_2b (€53.22)

 

Pre-flop: (€0.75, 4 players) Hero is BTN Q:spade: Q:diamond:

1 fold, Hero raises to €2, 1 fold, woody_2b calls €1.50

 

Flop: Q:heart: K:heart: 5:heart: (€4.25, 2 players)

woody_2b checks, Hero bets €2.12, woody_2b calls €2.12

 

Turn: 8:club: (€8.49, 2 players)

woody_2b bets €3.50, Hero raises to €9, woody_2b raises to €19.49, Hero calls €10.49

 

River: 7:spade: (€47.47, 2 players)

woody_2b goes all-in €29.61, Hero folds

 

Final Pot: €77.08

 

woody_2b wins €74.71 ( won +€21.49 )

Hero lost -€23.61

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ja vet inte. Kändes bara helt fel när han började trycka som en galning med den AF:en...jag kände mig slagen. Fast, han kan ju ha haft ett set han också, eller två par. Men ja vet inte, fegade ur. Detta var i slutet av sessionen så jag valde att folda.

 

Hade det varit i början av sessionen hade jag nog stället turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ja vet inte, fegade ur. Detta var i slutet av sessionen så jag valde att folda.

 

Hade det varit i början av sessionen hade jag nog stället turn.

 

Det spelar ingen roll om det var i början av en session eller i slutet av en session. Ditt beslut skall vara baserat på EV och därmed basta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll om det var i början av en session eller i slutet av en session. Ditt beslut skall vara baserat på EV och därmed basta ;)

 

Jag vet, det är väl det som är problemet. jag låster känslan styra lite väl mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You are on to somefhthing!

 

Haha ja märker det. Fegade helt enkelt ur. Hade just hämtat in ett 6 inköpsback och kände att jag inte vill tappa ytterligare men det finns väl knappast enklare pengar att tjäna än att pusha turn eller syna river som spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tryckt all in på turn. Jag tror att han satt me A h o drog mot högsta färgen eventuellt AK. Helt klart fel val att syna ner på turn. Enligt ditt spel så hade då endast synat efter river om du fått en par bildning på bordet dvs full house alternativt en dam till för fyrtal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...