Gå till innehåll

NLT - Rätt eller fel, all-in med KK?


C

Recommended Posts

Bakgrundsfakta:

 

Min Playcheck strular så jag får återskapa från mitt huvud. Summorna kan skilja ngn $ hit eller dit.

 

Nivån är 2.50/5 shorthanded, Ladbrokes är bolaget.

 

Bordsstämning

 

Dom flesta spelarna vid bordet har jag hyffsad koll på sedan tidigare utan spelaren denna hand handlar om, vi kan kalla honom fi ;). Det jag märkt är att han verkar vara något av en callingstation som har svårt att släppa "hyffsade" händer.

 

Spelare

 

Som sagt min Playcheck strular. Men ungefär detta var läget mellan mig och fi.

 

C ($ 930 på knappen)

fi ($1000 på bb)

 

Bordet var fullt men eftersom jag inte kommer i håg till 100% vilka dessa var så lämnar vi dom utanför. Vi var i alla fall ett fullt sh-bord.

 

Hålkort

 

C was dealt Kh Ks

 

OpeningBetRound

 

Jag sitter på knappen och alla foldar fram till mig.

 

C bet 25

 

sb foldar medans bb(fi) callar

 

 

Flop

 

4c - 4s - 5h

(Pot = ca 52 )

 

Helt ok flop, jag har svårt att sätta honom på en 4:a, igentligen är det väl bara set i 5:or samt AA jag har att frukta.

 

fi Check

C bet 50

fi raise 110

C all-in 855

fi calls..

 

Hoppades på att min lilla read jag hade fått på honom skulle stämma. Dvs att han satt på typ 88-QQ och han inte skulle kunna släppa handen, Hade han AA tycker jag att han borde reraisat pre-flop. Sitter han på set i 5:or får jag bita i det sura äpplet. Visst kan han spelat 34s,45s alt A4s men det kändes inte så troligt.

 

Ge mig eran dom.

 

Showdown

 

Kommer inom kort..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar inte ens nära de penganivåer du håller till på, men jag skulle misstänka starkt att han sitter på en hand som är bättre än din när han checkraisar. Annars har jag svårt att se varför han skulle checkraisa, och höjningen är sådär lagom mycket för att man ska kunna tycka att det är värt att syna. Min tolkning är att han har en riktigt bra hand, kanske till och med fyrtal, och försöker få ut så mycket pengar som möjligt av handen. Hans spel preflopp kan ju tyda på pp4 eller pp5, alternatuvt 45s

 

Nu verkar ju du ha bra read på spelaren, men jag skulle ändå inte kört en all-in, utan istället lagt mig. Jag tror han försöker få ut så mycket stålar som möjligt av en monsterhand.

Om jag trodde att min hand var bättre, så hade jag spelat som du, dvs all-in.

 

För övrigt:

Underbar signatur, törs man hoppas på att den kan hålla i sig några år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att slänga in över 150bb med ett överpar utan att ha nån bra read på fi, tackar jag nej till alla dagar i veckan.

 

Jag hade reraisat honom och foldat vid omslag. vid syn hade jag hoppats på att få ett frikort på turn och kanske callat river. Om han bettar ut på turn så foldar eller reraisar jag beroende på vad jag kan få för information ur bettet på turn och lägger därefter inte ett öre till i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger mig där. Mini check-raisen på floppen är en varningssignal att ta på allvar. Dåliga spelare försöker ofta få in mer pengar i potten genom att spela på det sättet. För mig indikerar det styrka mer än något annat.

 

Sen har ju ni väldig djupa stackar nästan 200bb och det känns inte alltför hett att riskera allt på ett överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger mig där. Mini check-raisen på floppen är en varningssignal att ta på allvar. Dåliga spelare försöker ofta få in mer pengar i potten genom att spela på det sättet. För mig indikerar det styrka mer än något annat.

 

Om jag hade vart fi, hade jag nog gjort en minireraise på den floppen med "any 2" och vid syn beroende på motståndare bettat ut på turn. Att lägga sig direkt på floppen känns otroligt vekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger mig där. Mini check-raisen på floppen är en varningssignal att ta på allvar. Dåliga spelare försöker ofta få in mer pengar i potten genom att spela på det sättet. För mig indikerar det styrka mer än något annat.

 

Om jag hade vart fi, hade jag nog gjort en minireraise på den floppen med "any 2" och vid syn beroende på motståndare bettat ut på turn. Att lägga sig direkt på floppen känns otroligt vekt.

 

Oj! När jag skrev mitt svar fick jag för mig att det var fi som ställde in. Självklart har du rätt, att lägga sig för ett miniraise på floppen är ju otroligt vekt. Skulle nog re-re-raisat floppen och lagt mig för ytterligare ett omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hela slutade lyckligt för min del, fi satt på QQ. Dessutom kom en K till på turnen.

 

Håller med om att det var lite vågat. Att reraisa hans checkraise och foldat vid omslag är nog det bästa i detta läget.

 

Kan inte säga att jag hade 100% read på honom men det syntes ganska snabbt på hans spel att han inte gärna släpper en i hans ögon ok hand, så som ett overpair i detta fallet.

 

I detta fallet läste jag honom rätt, men som sagt, kanske inte rätt att "riskera" en så djup stack i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...