Gå till innehåll

NL - Några andra som bara spelar ett bord i taget?


Incognito

Recommended Posts

Jag lirar bara ett bord i taget, flera grejar jag inte har jag märkt m.a.o. så tappar jag koncentrationen och gör misstag som jag sedan får ångra.

 

jag lirar nästan enbart $2/4, vilket inte är så jättehögt men om jag lirar 2 bord samtidigt så gör jag dåliga drag, bettar på fel bord t ex.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant fråga. Jag har också undrat om det är fler som bara lirar ett bord, känns som de flesta kör hur många bord som helst. Jag brukar enbart lira ett 1/2NL bord. Har testat att lira flera men det funkar inte för mig då jag inte hinner ha koll på hur dom andra spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör bara ett bord också... förutom i undantagsfall. Jag spelar mycket bättre på ett bord, men samtidigt vill jag lära mig och strävar efter att försöka tjäna mer på poker, och då är flera bord ett enkelt knep som jag testar ibland utan större framgång.

 

Men så kör jag väldigt mycket shorthanded (3-4 pers), och en hel del HU. Då är det ödesdigert för mig att lira fler bord har det visat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar 4 st (ibland 5) 0.1/0.2 bord. Har precis börjat gå upp till 0.25/0.50 NL och lirar 3 eller 4 där nu ibörjan. På denna nivå så är det inte så viktigt och "läsa" spelarna speciellt mycket, bara att köra mekaniskt. Känner mig otroligt utråkad när jag bara kör 2. Det går mycket fint med 4 bord på expekts miniview för mig, men utan det så blir det riktigt jobbigt och lira fler än 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar 5 st 0.50-1 NL, fullring. Att spela bara 1 bord i taget tror jag aldrig att jag skulle klara. Inte utan att läsa, fika, stryka, tvätta och surfa porr samtidigt. Men visst är det så att att readen försvinner. Det är väl max 1-2 spelare man lägger märke till som är överaggressiva, bluffar mycket och i dom fallen kan man väl mer "spela spelaren". Men finns även många som man spelar mot dagligen och dom har man ju någon slags översiktsread på i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar 5 st 0.50-1 NL, fullring. Att spela bara 1 bord i taget tror jag aldrig att jag skulle klara. Inte utan att läsa, fika, stryka, tvätta och surfa porr samtidigt. Men visst är det så att att readen försvinner. Det är väl max 1-2 spelare man lägger märke till som är överaggressiva, bluffar mycket och i dom fallen kan man väl mer "spela spelaren". Men finns även många som man spelar mot dagligen och dom har man ju någon slags översiktsread på i alla fall.

 

dito.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Expekt är ju bra när man vill spela flera bord då man kan minska fönsterna.

 

Spelar nästan bara på expekt, har testat multipoker, partypoker m.fl men de tycks inte ha den funktionen där man minska ( rätta mig om jag har fel)

 

Kan någon tipsa om en site förutom expekt som har denna funktion

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar finnas två ytterligheter. Spela många bord för att undvika bli rastlös och spela dåligt pga det, eller spela ett bord för att man inte skall spela okoncentrerat.

 

Jag hör nog till första kategorin... jag spelar flera bord för annars blir jag såå jäävla rastlös, dessutom brukar jag surfa och/eller läsa en bok samtidigt som jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, spelar oftast tre eller fyra bord NL .25/.50. Spelar jag bara på ett bord blir jag alldeles för lös och bluffig och börjar med en massa "fancy moves". Skulle jag spela på ett bord skulle jag ändå inte orka hålla koll på hur varenda jävel spelade, utan sitta och surfa istället. Det funkar att spela vinnande poker utan reads, även om det naturligtvis med stor sannolikhet skulle förbättra mitt spel om jag lärde mig det ordentligt. Jag håller med ovanstående talare som pratade om att man märker av en eller ett par Laggs som man kan sätta upp en fin fälla mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar 5 st 0.50-1 NL, fullring. Att spela bara 1 bord i taget tror jag aldrig att jag skulle klara. Inte utan att läsa, fika, stryka, tvätta och surfa porr samtidigt. Men visst är det så att att readen försvinner. Det är väl max 1-2 spelare man lägger märke till som är överaggressiva, bluffar mycket och i dom fallen kan man väl mer "spela spelaren". Men finns även många som man spelar mot dagligen och dom har man ju någon slags översiktsread på i alla fall.

 

dito.

 

 

typ, fast max 4 (0,1/0,25) än så länge. Det e dock e jävla blinkande på multipoker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl mest i FL folk multitablar som tokiga. NL tror jag de allra flesta spelar högst två bord.

 

Jag spelar endast NL .25 .5 och .5 1 8-manna och tycker jag tiltar rejält om jag spelar färre än sex bord. Ett i varje hörn på skärmarna brukar va lagom alternativt 7 bord och ett hörn till surfing eller postning i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rubrik: NL- några andra som bara spelar ett bord i taget?

 

Svaren: Jag spelar 8 i taget, jag spelar 24 och jag 36!

 

Jag kan förstå att man kan tycka det går långsamt med ett bord, men av många svaren kan man läsa att det är folk som egentligen inte tycker om att spela poker utan gör det av en annan orsak (läs pengar). Den absolut bästa "pokerupplevelsen" får man om man spelar ett bord, inte om man spelar 7 bord+gökar+tvättar+stryker.

 

Grundinställningen för mig är att spela ett bord i taget (SH behöver det inte bli långtråkigt). MEN, det händer såklart också att jag multitablar. Jag spelar mest NL cashgame och när jag kryddar det med multis då syndar även jag. Multis är dels oftast fullring, samt att det "roliga" händer i slutet av turneringen (om man kommer dit...). Här börjar jag alltså med att multitabla för att sedan endast koncentrera mig på turneringen om det går bra.

 

Nu blev det här lite av ett "besserwisser" inlägg, ni får självklart multitabla hur mycket ni vill, men jag tycker att de mest extrema varianterna av multitabling som man gör för att det blir för "långtråkigt" klankar ner på spelet/sporten jag älskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nog mesigast i detta detta gäng för jag lirar sällan mer än ett bord i taget. Det är viktigt för utvecklingen tror jag att få med alla aspekter av spelet. Relativ position mot olika typer av spelare, starthandskrav i förhållande till bordet, vilka typer av spelare finns det osv osv.

 

Jag tycker det blir för svårt att "kunna" fatta rätt beslut hela tiden om man spelar mer än ett bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också det är kul att spela.

Men vad gör du när d får J3o 14 ggr i rad? Sitter och väntar på nästa, och nästa, och nästa...?

Med tre bord SH brukar det bli ganska lagom med spelbara händer tycker jag. När jag blir delad något vettigt på bord ett vill jag ändå folda på bord två och tre. Det blir liksom spel hela tiden.

Men readen, den blir sämre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl mest i FL folk multitablar som tokiga. NL tror jag de allra flesta spelar högst två bord.

 

Jag spelar endast NL .25 .5 och .5 1 8-manna och tycker jag tiltar rejält om jag spelar färre än sex bord. Ett i varje hörn på skärmarna brukar va lagom alternativt 7 bord och ett hörn till surfing eller postning i denna tråd.

 

Hur går detta till egentligen? När jag bonushorar kör jag 4 bord samtidigt. För det första är det stressigt att hinna fatta beslut och dessutom hinna med att trycka på ett bord samtidigt som ett annat blinkar och pockar på uppmärksamhet och så. Ok, jag plussar nätt och jämnt men inte så mycket.

Det är stor skillnad när jag kör det vanliga spelet 1 eller 2 bord på 2/4. Då vinner jag mer.

 

Hur hinner du tänka egentligen? Gör du det eller kör du liksom bara nutsen? Kan du inte berätta lite hur det går till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...