Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Sänder San Remo matchen då =) ^^... de sänder säkert Lyon mot Barca =/

En kompis säger dom sänder inter-united matchen så får hoppas han har koll på läget :)

Nu blir det återigen spel efter ett antal dötimmar som jag inte gjort ett piss på. Återkommer med update innan jag drar till pizzan för champions league.

EDIT:

Fan huden är åt helvete inställd eller nått. Statsen är mitt på FOLD CALL o RAISE knapparna om ni förstår. Hur fixat jag det här?

• Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Før att det ær -Ev.

Du gör det ganska så enkelt för dig att bara svar så utan att utveckla det hela.

Med andra ord så påstår du att det är EV+ att syna med AK oberoende vilken FI är och i vilken position du sitter i och det håller jag inte med om.

Men tydligen är många av den uppfattningen att det finns en färdig mall hur man ska spela AK utan hänsyn till FI och position.

Postad
En kompis säger dom sänder inter-united matchen så får hoppas han har koll på läget :)

Nu blir det återigen spel efter ett antal dötimmar som jag inte gjort ett piss på. Återkommer med update innan jag drar till pizzan för champions league.

EDIT:

Fan huden är åt helvete inställd eller nått. Statsen är mitt på FOLD CALL o RAISE knapparna om ni förstår. Hur fixat jag det här?

Vad hör du med för program?

Är det PT3 så är det bara att högerklicka på statsen och dra dom dit du vill ha.

Och sen högerklicka på den lilla PT3 iconen som finns på varje bord och välja save layout.

Starta om live tracker.

Postad

Piss session nyss. Är helt okoncentrad o spelar inte bra. Sätter ingentning och förlorar väldigt många småpotter. Får ett läge att rädda upp sessionen lite med KK då jag floppar setet på K98 bräda. Jag betar, han höjer tillbaka, jag ställer. Han har 10-9 i hjärter och sätter runnerrunnerfärgen:shock:

dagens kalas på NL50 slutar på ca $100 minus. Jaja CL nu. Spel igen imorgon då jag ska va hemma från skolan pga jag känner mig dålig.

Postad
Vad hör du med för program?

Är det PT3 så är det bara att högerklicka på statsen och dra dom dit du vill ha.

Och sen högerklicka på den lilla PT3 iconen som finns på varje bord och välja save layout.

Starta om live tracker.

hehe jag kom på att jag kanske skulle skriva det :) Japp pt3 så tack för svaret!

Postad
Du gör det ganska så enkelt för dig att bara svar så utan att utveckla det hela.

Med andra ord så påstår du att det är EV+ att syna med AK oberoende vilken FI är och i vilken position du sitter i och det håller jag inte med om.

Men tydligen är många av den uppfattningen att det finns en färdig mall hur man ska spela AK utan hänsyn till FI och position.

lol.

Jag svarade på detta inlægg, om du kollar længst upp på sidan så ser du att jag till o me citerar den:

Jag tycker inte alls om att spela AK och helst inte i 3 betad pott utan träff.

Och träffar man med sin K så får man inte betalt om Fi sitter på AQ,QQ utan förlorar bara en stor pott om Fi har AA.

AK slänger jag många gånger pre efter en 3-bet mot mig om jag sitter ur position.Finns bättre lägen att få in pengarna tycker jag.

Ser frekvent att många går all in pre med AK men jag gillar inte det spelet.

Antingen är det en coin flip mot lägre par eller stor underdog mot AA eller KK.

Bara mina tankar :)

Dær står det inget om vad før spelare du møter. Att slænga AK efter en 3-bet ur position ær sjukt mycket -Ev. Ok, om en spelare som spelar 40/0/1 går all in så kan jag førstå dig, men jag svarade på din førsta inlægg, inte det du har lagt till senare.

Hur tænkte du nær du sæger att

Och träffar man med sin K så får man inte betalt om Fi sitter på AQ,QQ utan förlorar bara en stor pott om Fi har AA.

?

Det ær inte meningen att framstå som kaxig, hade bara lite ont om tid førut så dærfør skrev jag så kort som jag gjorde, men tycker att det du sæger ær så fel som det kan bli.

Och vad menar du med att det finns bættre læge att få in pengarna. Detta ær ingen turnering, vi snackar CG hær. Om du får flippa dær du ær 51% favorit, tackar du nej då med motiveringen att det finns bættre læget att få? Så længe du leder mor Fi`s HD så ær det bara att få in så mycket som møjligt, sen att dom ibland har AA ær det inte mycket man kan gøra åt.

Postad
hehe jag kom på att jag kanske skulle skriva det :) Japp pt3 så tack för svaret!

Hoppas det löste sig.

Ursäkta nudie att vi klottrar ner din dagbok men nu pratar vi ju om en fråga du ställde :)

Jag tycker inte du är kaxig bara lite arrogant ;)

Nä då allvarligt men alla har vi olika spelstilar och man kan inte säga att nån är felaktig om man går vinnande ur dom.

Varför jag skrev hitta ett bättre läge så tänkte jag på en Cardrunnersfilm jag såg med Taylor Gaby.

Han satt på ett 6-manna bord med en tiltande kille till vänster om sig som nyss förlorat en stor pott.Gaby fick AKoff och höjde varvid killen till vänster rerasiade.Gaby valde att lägga handen för att några händer senare floppa ett set i sjuor och lät killen bluffa bort alla sina marker.

Postad
Hoppas det löste sig.

Ursäkta nudie att vi klottrar ner din dagbok men nu pratar vi ju om en fråga du ställde :)

Jag tycker inte du är kaxig bara lite arrogant ;)

Nä då allvarligt men alla har vi olika spelstilar och man kan inte säga att nån är felaktig om man går vinnande ur dom.

Varför jag skrev hitta ett bättre läge så tänkte jag på en Cardrunnersfilm jag såg med Taylor Gaby.

Han satt på ett 6-manna bord med en tiltande kille till vänster om sig som nyss förlorat en stor pott.Gaby fick AKoff och höjde varvid killen till vänster rerasiade.Gaby valde att lägga handen för att några händer senare floppa ett set i sjuor och lät killen bluffa bort alla sina marker.

Inga problem , underbart med lite folk som skriver :) Keep it up!

Postad

Tjabba. Har varit uppe kört en liten morgonsession. Fortsätter att backa rakt ut på NL50. Som tur var så "fuskade" jag lite och hade två NL20 bord igång också. Där plussade jag en $40 men med ett minus på $28 på NL50 så stannar jag på lillpluss. Skillnaden ska väll inte vara så stor igentligen på nivåerna, fortfarande ABC poker som gäller ju i princip. Tror dock det är så att jag inte vågar spela ut ordentligt i och med att det är mer pengar det handlar om. Har ett perfekt exempel från en hand som visar det:

Här hade jag raisat både flop o river om det varit på NL20 och inte varit blyg att fått det till en shove på floppen iaf. Men bara för det är en nivå högre spelar jag den såhär:shock:

Hand #1456679679 begins at 2009/02/25

Dealing down cards

Dealt to Birathus [Ac 5c]

Bezfanatizma posts the small blind of $0.25

Birathus posts the big blind of $0.50

IeverbeenaLOOSER folds.

DogJohnson folds.

mickefisken folds.

Bezfanatizma raises to $1.50.

Birathus calls $1.

Dealing Flop [Qc 2h Tc]

Bezfanatizma bets $1.50.

Birathus calls $1.50.

Dealing Turn [4d]

Bezfanatizma bets $3.

Birathus calls $3.

Dealing River [8s]

Bezfanatizma checks.

Birathus bets $10.

Bezfanatizma calls $10.

Bezfanatizma shows [Kd 8h]

Bezfanatizma has One Pair, Eights

Bezfanatizma shows [Kd 8h]

Bezfanatizma has One Pair, Eights

Jaja, ska ut med hunden en sväng. Sen blir det mera spel och ett nytt försök att spela bra på den nya nivån:)

Edit: Måste posta den här handen också. Hur ska jag spela den egentligen? Jag tycker väll själv att jag antingen borde slått om mycket hårdare på turn, var ju en riktigt töntig reraise. Vilket ju också skulle gjort han mer commitad på rivern kanske? I annat fall strunta i reraisa och bara syna o sen hoppas på CRAI river?

Hand #1456695629 begins at 2009/02/25

Dealing down cards

Dealt to Birathus [As Ac]

UEAPRO posts the small blind of $0.25

DonKCallCountry posts the big blind of $0.50

Birathus raises to $2.

controlman13 calls $2.

flexbaron folds.

UEAPRO folds.

DonKCallCountry folds.

Dealing Flop [Td Ah 9s]

Birathus checks.

controlman13 checks.

Dealing Turn [Ts]

Birathus bets $2.50.

controlman13 raises to $5.

Birathus raises to $12.50.

controlman13 calls $7.50.

Dealing River [8h]

Birathus bets $29.75.

controlman13 folds.

Birathus wins $28.30

Postad

hur många händer måste man ha på någon för att statsen ska vara någorlunda korrekt?

EDIT:

Tar på mig turtröjan som jag såklart glömde igår och sen ett par strumpor jag fått av en pokerpolare, toppat med lady gaga-poker face. Vinner inom 5 minuter min första 200bb pot på nivån, wiii:). Vidskepelse FTW ^^

Postad

Wiho äntligen släppte spelet lite iallafall. Efter att ha tagit på mig turtröjan som jag såklart glömde ta på mig igår och imorse så vinner jag inom max 5minuter min första >200bb pot,Vidskepelse FTW!:-DFörlora inte lika mycket skitpotter som tidigare imorse och igår, utan lyckdes värdebeta i rätt lägen och så. Sessionen slutar på ca $45+. Får jag vara nöjd över då jag började med att tappa $40. Hinner itne posta några händer , blir att åka in till flickvännen nu och bussen går om 20 minuter.

På återseende!;-)

Postad

Hej!

Vi spelar på samma nætverk och samma nivå =)

Har søkt efter dig i databasen men vi har ej spelat mot varandra æn.

Ang A5s handen så berør det på vad det ær før spelade på sb som højer. Ibland 3 bettar jag och ibland synar jag. Går att folda också. Men på floppen så tycker jag att du ska høja. Om inget annat så før gratiskort på turn och river. Sen så har du en bra hand, du har inget emot att gå all in med den på floppen.

Ang AA så vete fan :P

Tycker att du ska betta flopp så klart. Men som spelat så tycker jag att du ska betta 15 på river.

Skulle vara roligt om du skrev hur stor stack spelarna har, nu antar jag att dom har 100bb. Sen lite read om du har skulle inte skada.

Lycka till så ses vi vid bordet, jag har också startat en dagbok hær.

Postad
hur många händer måste man ha på någon för att statsen ska vara någorlunda korrekt?

Berør på vilka stats du menar. bb/100 kan ta några hundra tusen hænder på en och samma nivå medans VPIP% kan ta några hundra hænder.

Postad
Hej!

Vi spelar på samma nætverk och samma nivå =)

Har søkt efter dig i databasen men vi har ej spelat mot varandra æn.

Ang A5s handen så berør det på vad det ær før spelade på sb som højer. Ibland 3 bettar jag och ibland synar jag. Går att folda också. Men på floppen så tycker jag att du ska høja. Om inget annat så før gratiskort på turn och river. Sen så har du en bra hand, du har inget emot att gå all in med den på floppen.

Ang AA så vete fan :P

Tycker att du ska betta flopp så klart. Men som spelat så tycker jag att du ska betta 15 på river.

Skulle vara roligt om du skrev hur stor stack spelarna har, nu antar jag att dom har 100bb. Sen lite read om du har skulle inte skada.

Lycka till så ses vi vid bordet, jag har också startat en dagbok hær.

Vad trevligt :). Japp jag instämmer helt med A5 handen men är som sagt inte helt bekväm på nivån än ska försöka bättra mig.

Ses på borden, lycka till ;)

Postad
Berør på vilka stats du menar. bb/100 kan ta några hundra tusen hænder på en och samma nivå medans VPIP% kan ta några hundra hænder.

tänkte på vpip/pr/af eller vad det heter :)

Postad

Tjabba. Har blivit lite lir här på kvällskvisten. Körde upp 3 stycken bord och började med att backa lite. Sedan vinner jag en 200bb pot o småplusssar på de andra 2 borden. Går riktigt stabilt och känner at jag har koll på borden. Tror jag lyckats lite bättre med table selection idag än igår o förrgår. Men tyvärr så losar jag sen en sur pot med KK mot AK all in. Plus minus noll slutar jag på. Ska kika lite tv o chilla nu blir nog mer lir senare då jag har sovmorgon imorn.

FI har varit tight och verkar vara en stabil grinder, inte mycket historik mot. Borde foldat redan på turn känner jag, eller?

Hand #1459674391 begins at 2009/02/26

Dealing down cards

Dealt to Birathus [Kc Qc]

CosTino33 posts the small blind of $0.25

Eight2Roxy posts the big blind of $0.50

rurapente folds.

N4vyGirl raises to $2.

Birathus calls $2.

ghetton folds.

CosTino33 folds.

Eight2Roxy folds.

Dealing Flop [7d Qd 2c]

N4vyGirl bets $3.

Birathus calls $3.

Dealing Turn [8s]

N4vyGirl bets $9.

Birathus calls $9.

Dealing River [5h]

N4vyGirl bets $24.

Birathus folds.

N4vyGirl wins $27.32

ovärt o posta sånna här händer men lite wajn får det väl vara8-)

Hand #1459611800 begins at 2009/02/26

Dealing down cards

Dealt to Birathus [Kc Kd]

Birathus posts the small blind of $0.25

ghetton posts the big blind of $0.50

CosTino33 folds.

Eight2Roxy folds.

MstrAnchous folds.

nickvld calls $0.50.

Birathus raises to $2.50.

ghetton raises to $8.

nickvld folds.

Birathus raises to $25.

ghetton raises to $56.39, and is all-in.

Birathus calls $31.39.

Dealing Flop [Ah Td Jd]

Dealing Turn [8c]

Dealing River [Jh]

ghetton shows [Kh As]

ghetton has Two Pair, Aces and Jacks

ghetton wins $110.28

Postad
räcker med 100 händer... det kommer inte diffa så väldigt mycket efter det

Snälla snälla svara inte om du inte vet svaret.

Visst kan dom siffrorna skillja rejält efter 100,1000,10000 händer.

Allt beror på vilka händer du/dom får och beroende på dynamiken på bordet.

Vissa bord kanske jag ser 35% av händerna och andra bara 18% allt beronde på vilka kort jag får och hur tight eller lösa dom andra är.

Postad
Well, du får ju ett hum om han är aggro eller passiv, vilket räcker IMO. En snubbe med AF på 1,5 kommer ju inte ha en AF på 4 efter 100 händer ofta iaf å vice versa.

Nej det stæmmer inte.

Om du har HM så kan du stælla in den så att den bara visar dina egna stats. Jag brukar lira långa sesioner oftats 150-200 hænder per bord innan jag stænger ner och den visar olika oftast. Ibland har jag 5 i AF ibland 1 (efter 150-200 hænder).

Testa sjælv så får du se.

Jag håller mig till mitt gamla svar och sæger ca. 1000 hænder.

Postad

Okej, tack för svaren :).

Fredageftermiddag ofta en tid fylld av lugn och gjädje då skolveckan är över osv. Men inte den här. Var hemma sjuk i måndags,tisdag och onsdags. Vilket har visat sig medfört att jag missat en del verkar det som. Fick idag reda på att vi har två inlämningar som har deadline ikväll kl 23.59:shock:. Blir att jobba hårt här nu för att få klart iaf den första. Den andra har jag förhoppnignar om att köpa loss från en i klassen och kunna skriva om hans arbete. Blir nog ingen poker idag som jag hade hoppats:cry:. Men får se man prioriterar ju sådant som är viktigast8-) kanske hinner smyga in några händer senare, hoppas på det.

Postad
Snälla snälla svara inte om du inte vet svaret.

Visst kan dom siffrorna skillja rejält efter 100,1000,10000 händer.

Allt beror på vilka händer du/dom får och beroende på dynamiken på bordet.

Vissa bord kanske jag ser 35% av händerna och andra bara 18% allt beronde på vilka kort jag får och hur tight eller lösa dom andra är.

Asså är du helt vrickad eller...

Det e ju du som tomtar omkring och ger folk helt omriligt dåliga jävla råd lite här och var. Du är ju helt talanglös men envisas med att ge folk råd om hur dem ska spela. För nån dag sen skrev du väl att du tyckte att det var ett smart drag att vika AK mot 3bet ur position, och motiverade med att du hade din egen stil. Jag har hört folk säga så tidigare, alla har varit förlorande.

Jag ger sällan råd till folk men kommenterar ibland om jag antingen a) känner att jag får utbyte och kan skapa en diskussion där jag lär mig något (2+2, MSN) eller b) för att puckon som du kommer in och ger folk råd som skadar dem. Jag vinner inget på att utbilda folk som är sämre än mig, well de jag coachar gör jag ju det men de betalar för det.

Han ville veta vad som räckte för att få någorlunda tillförlitliga stats på sina motståndare gällande vip,pfr,af

Givetvis kan det skilja men det ger ABSOLUT en indikation där man kan gruppera in en spelare efter TAG LAP osv.

Du kör ofta anaysen att, på de senaste 120 händerna (20 varv) så har han höjt knappen 50 procent men eftersom det förmodligen var värsta niten i bb så är han nog tight egentligen och jag försvara mina blinds ofta så jag viker min QKs.

Det kan skilja rejält mellan 10000 och 100000 händer också, folk utvecklar och förändrar sitt spel.

Folk som du borde instabannas och få munkavle till allt va fan poker heter.

Postad
Asså är du helt vrickad eller...

Det e ju du som tomtar omkring och ger folk helt omriligt dåliga jävla råd lite här och var. Du är ju helt talanglös men envisas med att ge folk råd om hur dem ska spela. För nån dag sen skrev du väl att du tyckte att det var ett smart drag att vika AK mot 3bet ur position, och motiverade med att du hade din egen stil. Jag har hört folk säga så tidigare, alla har varit förlorande.

Jag ger sällan råd till folk men kommenterar ibland om jag antingen a) känner att jag får utbyte och kan skapa en diskussion där jag lär mig något (2+2, MSN) eller b) för att puckon som du kommer in och ger folk råd som skadar dem. Jag vinner inget på att utbilda folk som är sämre än mig, well de jag coachar gör jag ju det men de betalar för det.

Han ville veta vad som räckte för att få någorlunda tillförlitliga stats på sina motståndare gällande vip,pfr,af

Givetvis kan det skilja men det ger ABSOLUT en indikation där man kan gruppera in en spelare efter TAG LAP osv.

Du kör ofta anaysen att, på de senaste 120 händerna (20 varv) så har han höjt knappen 50 procent men eftersom det förmodligen var värsta niten i bb så är han nog tight egentligen och jag försvara mina blinds ofta så jag viker min QKs.

Det kan skilja rejält mellan 10000 och 100000 händer också, folk utvecklar och förändrar sitt spel.

Folk som du borde instabannas och få munkavle till allt va fan poker heter.

Ja det är din uppfattning och den får stå för dig och jag tänker inte starta nått ordkrig men nån som uppenbarligen inte är riktigt stabil i psyket.

Angående AK handen så står jag fast i min uppfattning att den inte är bra att spela den hårt ur position beroende på spelare du möter.

För vad ska du göra om du inte träffar med din AK och är först att aggera?

Beta ut och folda mot push,checka och folda mot bet,eller pusha rakt av på floppen.

Upplys oss med din oerhörda visdom tomte.

Vet inte hur många gånger jag mött spelare som jag bedömt efter bara 100-200 händer som varit helt fel.

För sen när man spelat 500-1000 händer så har det ändrats rejält och jag har fått ändra min spelstil mot dom

Jag har aldrig påstått att jag är nån mästare på poker och det är du inte heller.

Det enda vi gör är att ge råd efter våra kunskaper och olika spelstilar och om dom är olika så olika råd.

Men du ska inte komma och påstå att man ska spela alla händer efter en förutbestämd mall.

Jag är här för att lära mig mer om poker och jag lyssnar på dom som tydligen vet mer och är trevliga.

Men du är bara en otrevlig tölp so borde lära dig lite folkvett.

Ursäkta nudie och jag hoppas det går bra för dig med pokern

Så enligt herr sombrero ska du inte lyssna på mina råd nått mer