Gå till innehåll

Bluff långt in i turren- vem gör mest fel.


Donorb

Recommended Posts

Vad reppar du för hand?

 

Vad reppar han för hand iyo?

 

Varför checkraisar du floppen?

 

Varför gör du honom commitad när du har en hand helt utan showdownvärde.

 

På flopp har du två val, har han träffat spelar det ingen roll vad du gör du kommer torska. Checkraise gör honom semicommited men du får mer i potten de gånger han klarar vika. Raise allin kommer ofta få honom att vika om han är tom.

 

Oavsett gillar jag inget i handen, vik pre eller ställ pre är både överlägsna ditt spel

 

Ja, vad fan reppar jag för hand, det har jag ärligt talat inget bra svar på pre...med checkraisen reppar jag Kx (vem är så jävla dum att han vill få in deg i potten och semicomitta fi och sen AI-bluffa med liten stack i det läget i turren, tänkte jag att han tänkte)

 

Han blir ju svår att sätta på en hand eftersom han miniraisat ett par gånger innan...men svagare än AJ. I princip ATC.

 

Checkraisen var sprungen ur stunden, hade inte planerat den, men eftersom jag var "säker" på att jag kunde vinna en fin pott på AI då jag inte trodde han hade en hand öht, och självklart ångrar jag den nu.

 

Har jag verkligen comittad honom? Möjligen matematiskt men inte baserat på turneringsläge?!

 

Sista kommentaren är jag helt med på och det är ju utgångspunkten :oops: Men intressantare att diskutera misstag än badbeats.

 

Tack för åsikter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...