Gå till innehåll

Vika turn med AA?


Recommended Posts

HEro sitting in seat 1 with $98.50

Annanaz sitting in seat 2 with $170.00

JockScott sitting in seat 3 with $95.41[Dealer]

Hekanderi sitting in seat 4 with $125.63

TP80BHT sitting in seat 5 with $106.28

ICE1986 sitting in seat 6 with $42.37

Hekanderi posted the small blind - $0.50

TP80BHT posted the big blind - $1.00

 

** Dealing cards to Hero: Ah, Ad

ICE1986 folded

HEro raised to $3.50

Annanaz folded

JockScott called - $3.50

Hekanderi folded

TP80BHT folded

 

** Dealing the flop: 10c, 5s, 7h

HEro bet - $6.00

JockScott called - $6.00

 

** Dealing the turn: 4h

Hero bet - $14.50

JockScott raised to $44.00

Hero????

 

 

Känns som jag borde hitta viket här på nästan alla bra spelare men fi har jag aldrig sett förr och har precis satt mig på bordet så de kan likaväl vara en randomfisk...

Hade vikt handen direkt om inte färgdraget lägger sig på turn, men det är push eller fold som gäller.

Vad förespråkar panelen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du kan springa på en himla massa par+drag combosar här så jag vill inte släppa. Behöver inte finnas många sådana för att det ska bli +EV att dega/syna.

 

Det måste ju finnas en och annan tomte kvar även på NL100 ?

 

Japp finns en hel del tomtar imo men såg nästan direkt efter handen att han satt på 4 av mina bord. Kanske ny grinder vad vet jag?

 

Jag stackade iaf av och åkte på att mot ett set, hade med all sannolikhet vikt om inte färgdraget hade funnits. Stovade aldrig de men hans range ser helt okej ut och då kanske var ev+ ändå (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Board: Tc 5s 7h 4h

 

Hand 0: 63.247% { AdAh }

Hand 1: 36.753% { KK-TT, 77, 55-44, ATs, KTs, QhTh, JhTh, Th9h, Th8h, T7s, 9h8h, 86s, 76s, 64s+, 54s, ATo, KTo }

Tycker du ger fi en groteskt bred hd. Tror i själva verket att det är väldigt close här och vi gör inget stort misstag oavsett men lutar marginellt åt vik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ger fi en groteskt bred hd. Tror i själva verket att det är väldigt close här och vi gör inget stort misstag oavsett men lutar marginellt åt vik.

 

Håller med. Eller nja. Rangen är nog helt ok men problemet med ranges är att man tillskriver alla händer samma sannolikhet. Spelare på den här nivån set minar alltid och slår nästan alltid om med set på turn på den här brädan medan det är betydligt större variation i hur spelare spelar sina suited connectors. Exempelvis tror jag de flesta bara synar turn med ett combodrag. Skulle handen utspela sig på 2/4+ så är det nog helt rätt (i längden) att dega men på 0,5/1 tror jag vi tjänar på att släppa här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ger fi en groteskt bred hd. Tror i själva verket att det är väldigt close här och vi gör inget stort misstag oavsett men lutar marginellt åt vik.

 

Håller med. Eller nja. Rangen är nog helt ok men problemet med ranges är att man tillskriver alla händer samma sannolikhet. Spelare på den här nivån set minar alltid och slår nästan alltid om med set på turn på den här brädan medan det är betydligt större variation i hur spelare spelar sina suited connectors. Exempelvis tror jag de flesta bara synar turn med ett combodrag. Skulle handen utspela sig på 2/4+ så är det nog helt rätt (i längden) att dega men på 0,5/1 tror jag vi tjänar på att släppa här.

 

Ni är inte friska.

 

Ni ser att vi har >60% equity med nuvarande range. Den kanske är vid eller lite felviktad, men den innehåller heller inga händer utan equity som nästan helt säkert någon fi går ballistic med någon gång. Och några ggr har han slagit om med sina set på floppen.

 

Om det nu inte vore nog med argument så har vi redan stoppat in mer än 25% av vår stack så vi behöver inte ens komma upp i 50%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag foldar alltid turn. fattar inte varför du synar? asso nl100 folk stackar inte av så lätt. hans range är polariserad till set och 2par. vad tänkte du när du synade?

 

ojojoj var ska jag börja:

1. jag synade inte

2 jag foldar 99 för 4beten ofta..

3. kanske är för vek, ner på nl10 och försöka göra om göra rätt?

4. Lära sig lägga JJ pre mot två superfiskar?

 

Får nog tänka om i livet..... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard läge, brukar vika om jag möter okänd reg men möter jag en fisk åker degen in alla dagar. Grejjen är den att en standard reg har en range som har AA krossad, combodrag osv som shovear finns på NL200 och uppåt, inte NL100.

 

Du slår dock bluffen och eventuell tilt/fisk med AT. Finns inget rätt eller fel imo, du kunde lika gärna vunnit handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...