Gå till innehåll

Orrarah önskar PF Gott Nytt År

Orrarah

Recommended Posts

Spanjorerna är överlag inga större filmare. I gårdagens match tröttnade de på holländarnas överdrivet brutala spel vilket borde gett Holland en eller två utvisningar innan paus (De Jongs karatespark på Alonso och Van Bommels tackling på Iniesta). Därför trillade de nog lättare än vanligt. Men både Robben, Van Bommel och Van Persie är filmare av det värre slaget, speciellt Robben. Summa summarum är att rätt lag vann VM-finalen. Skönt att slippa se Hollands brutala fotboll lyckas och extra fint att de var så sjukt gnälliga efter slutsignalen. Många spelare gjorde bort sig ordentligt. Snacka om dåliga förlorare :mrgreen:

tack för skrattet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Orkar inte lägga mig i fotbollsdiskussionen, men måste ju självklart ändå! Tycker det är mycket mer underhållande att kolla på när Xavi och Iniesta m.fl leker kvadrat, än när Holland slår långbollar på Robben som ska göra allt själv. Lite överdrivet men ni fattar...

Man spelar under sina förutsättningar och Holland klarar inte av att föra eget spel emot Spanien och därför måste man kötta ner dom och spela rugbyfotboll för att ha en chans att vinna matchen. Tror alla här på forumet hade gjort likadant om man spelat en VM-final under Hollands förutsättningar.

Sedan ett vansinnigt snack om vem som filmar mest osv. Tror faktiskt ALLA spelare i båda lagen skulle lägga sig för att få en billig frispark och det är en del av fotbollen i dagens läge. Men när man ligger och har ont på ett ställe som inte ens fått kontakt (Robben emot Brasilien, Busquets i Champions League) tycker jag att det har gått för långt. Att sedan dra in Villa, Xavi, Cesc och Iniesta m.fl i kategorin "FILMARE" för att de ibland lägger sig billigt är ju också helt galet.

Länk till kommentar

Orkar inte lägga mig i fotbollsdiskussionen, men måste ju självklart ändå! Tycker det är mycket mer underhållande att kolla på när Xavi och Iniesta m.fl leker kvadrat, än när Holland slår långbollar på Robben som ska göra allt själv. Lite överdrivet men ni fattar...

+1

Holland spelade inte fotboll i första halvlek, de lekte skogshuggare och förtjänade två röda kort. Tufft spel? Ja, men över gränsen. Det var inte rugby eller kickboxning det var final i utan nu handlade det om annan sport. Taktiskt korrekt? Tja, kanske det men inte så taktiskt om de åkt på röda kort.

Fotbollsvärdet förstörs ju helt och hållet när ett lag tillåts spela så fult. Holland borde som sagt fått minst en utvisning men domaren sitter i en svår sits i.o.m att det är VM-final (domaren skötte sig väldigt bra överlag). Hur underhållande är det när det blåses av varannan minut och hälften av spelarna är på gränsen att få benen avsparkade?

Länk till kommentar

Orkar inte ge mig in i diskussionen, men håller med i det erras skriver att det är inte så underhållande att se Iniesta och Xavi stå o spela kvadraten i 5 min innan bollen slås... edit. Amutu trollar som vanligt, så skit i honom =)

Haha, Amutu är en av mina bättre vänner och jag trackade sönder honom när han sa att han trodde på Argentina och jag trodde stenhårt på Tyskland :)

Vi har haft en mängd goa diskussioner under VM som alla säkert skulle finna intresse i :)

Länk till kommentar

Alla är 800$ djupa.

Jag checkar på J108floppen, reg leder ut. jag och fisken synar. Turn A.

Jag check, reg check, fisk bet, jag cr upp till 300$, reg foldar, fisken synar.

Skjuter in det sista på en blank river, fisken instasynar, muckar och lämnar därefter bordet.

1200$pott Ja tack.

haha hur är det med matten? :-P

Länk till kommentar