Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Första veckan under det kinesiska nyåret har börjat och Shenzhenbor är på väg hem till sina hemstäder. Det + det trista vädret at the moment gör måndagseftermiddagen lite deppig här borta. Kommer bli lite grind iaf, innan det bär av till lou hu igen för lite shoppinghets med pherlo som ska hooka skjortor.

Det verkar som att Caroline87 kommer ner om ca en vecka, vilket kommer bli riktigt nice. Léon här på pf kommer ner i början av Mars för macau och 2 veckor senare bär det av till bangkok! Det kommer bli en fin vår!!!

• Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Så kör vi igen...

"Satt dig på AK" får jag höra i chatten...

***** Hand History for Game 1239017767 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, February 8, 07:12:02 ET 2010

Table Diana 27 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: benjamin_b ( $692.46 )

Seat 2: Orrarah ( $595 )

Seat 4: Harpunen ( $1002.5 )

Seat 5: IMOGTO ( $1771.06 )

Orrarah posts small blind [$2.5].

Harpunen posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Orrarah [ :Kd::Kh: ]

IMOGTO raises [$17.5].

benjamin_b folds.

Orrarah raises [$62.5].

Harpunen folds.

IMOGTO calls [$47.5].

** Dealing Flop ** [ :5h:, :Jc:, :7h: ]

Orrarah bets [$90].

IMOGTO calls [$90].

** Dealing Turn ** [ :4c: ]

Orrarah bets [$190].

IMOGTO raises [$885].

Orrarah is all-In [$250]

** Dealing River ** [ :Ac: ]

IMOGTO shows [ :4h:, :4d: ] three of a kind, fours.

IMOGTO wins $445 from side pot#1 with three of a kind, fours.

IMOGTO wins $1180 from the main pot with three of a kind, fours.

Postad

2425 :- för sessionen. Känns fantastiskt.

Haha, denna handen är så jävla tiltande... Har haft som vana att checka turn i dessa lägen för att sedan beta ut river. Haft för mig att man lättare får syn av svagare händer då, istället för om man betar ut turn. En duktig spelare borde väl dock ha samma synrange på turn och river? Iaf... slutsats: Beta turn. Party skrev att han tänkte checkraisa KK på turn :-(

***** Hand History for Game 1239024729 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, February 8, 08:15:36 ET 2010

Table Diana 18 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Poker_king ( $593.57 )

Seat 2: Partyjack ( $1009.76 )

Seat 3: Hakim1337 ( $1048.28 )

Seat 4: Orrarah ( $841.32 )

Seat 5: MJA ( $510.23 )

MJA posts small blind [$2.5].

Poker_king posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Orrarah [ Qh Qc ]

Partyjack raises [$17.5].

Hakim1337 folds.

Orrarah calls [$17.5].

MJA folds.

Poker_king folds.

** Dealing Flop ** [ Qd, 7h, 8s ]

Partyjack bets [$31.87].

Orrarah calls [$31.87].

** Dealing Turn ** [ 2s ]

Partyjack checks.

Orrarah checks.

** Dealing River ** [ Js ]

Partyjack bets [$80].

Orrarah raises [$170].

Partyjack folds.

Orrarah does not show cards.

Orrarah wins $349.59

Postad

1525 :- för kvällen, vilket ger 3950 :- för dagen! 1 o 5 back för månaden ungefär, så det är snart gröna siffror!!! Kommer vara dåligt väder här i mer än en vecka så det gäller att hitta på inomhusaktiviteter... Imorn är United spikat kvart i 4!

Postad
Det ska vara en lökig stad, kom till Shenzhen istället ;-) Vad ska du göra där?

Har nog inte tid eller rad. Skulle egentligen stanna i Sanya, men nar priset pa hotell 10-dubblas over en natt (pga spring festival) lamnar jag on lite tidigare an planerat...

Postad
Har nog inte tid eller rad. Skulle egentligen stanna i Sanya, men nar priset pa hotell 10-dubblas over en natt (pga spring festival) lamnar jag on lite tidigare an planerat...

Okej, Sanya ligger på hainan aight? Har faktiskt aldrig varit Guangzhou, så har inget roligt att tipsa om. Kanske ska dit om några veckor och träffa ett par kompisar vi träffat här nere. Så det får bli du som får tipsa mig.

Postad

Tog fel på dag på Unitedmatchen. Blir att stanna uppe i natt istället! Trodde även vädret skulle vara kasst i dagarna, men det har faktiskt varit riktigt bra, med 25-26 grader. Kommer försämras snart dock. Imorn kommer fridsjö o hans polare ner hit för prakti...chillande i 3 veckor. Ska bli riktigt kul. Efter det, macau följt av Thai... Sweeeeeeet.

Har cashat ut allt från stars. Går inte att vinna. Back 2k för månaden tyyp. Men men...

Postad
helt rätt beslut där, go united. Grinda på nu lööök ;)

Haha, välkommen till pf gubben.

Du verkar ha det jävligt fint! Du grindar alltså NL50 nu eller? Och klarar av utgifter och resor på det? Eller har du backup? Och är du ensam nu? Många frågor..8-)

Ae, spelade det förut, men har helt gått över till svs nu. 2/4-2.5/5, atm. Här borta i Kina, så lever jag helt klart billigare än vad jag gjorde hemma i Sverige, när jag bodde själv. Mest flyget som kostar. Kommer ju gå lite mer pengar nu, med thai och allt, men det ska inte vara några problem. Skulle det knipa, så finns det lite backup.

Bor med Pherlo, som också brukade grinda förut, men har mer eller mindre lagt ner.

Hopp, blev ingen United igår heller, då jag lyckades hitta min egen bortamatch. Innan dess blev det guitarrhero, lite wii, öl... standardkväll helt enkelt. När vi var på väg från en krog till en annan så får brassarna för sig att ta en brasiliansk flagga. De lyckas inte få bort den, men jag river sönder fanskapet och obv kommer det en jävla vakt springandes och börjar jiddra. Inom 10 min så har det blivit världens folksamling med hälften västerlänningar och hälften kinesvakter.

Vakterna vill ha 300 spänn i deposition för flagghelvetet, som vi då ska få tillbaka idag. Jag pallar inte förstöra kvällen för alla, så jag erbjuder mig att betala, men alla säger emot och fortsätter snacka med vakterna. I fronten står 3 feta jänkare, som kommit i från ingenstans och tjatar. Även nära att en aggressiv britt började motta slag, men jag putta bort honom. Slutade i alla fall med att brassarna betalade 200 spänn i deposition och ska fixa den i dag. Jag själv höll mig 20m bort med en tsingtao.

GHSDJfEpc.jpg

Postad
Bortamatch mot Kina eller mot västerland? ;) Är kinesdamerna lika glada för västerlänningar som thailändskor?

haha, västerland... Vet inte hur thaidamerna är, men man ser rätt många horor/semihoror på klubbarna, så man orkar inte slösa energi på kinesfrämlingar, som ingen känner, då risken är stor att man börjat ragga på nåt semiskank.

Postad

Tagit en 5hunka under eftermiddags-grinden och är nu bara back 1k på svs för månaden. Jobba BE...

***** Hand History for Game 1241403324 *****

$400 NL Texas Hold'em - Thursday, February 11, 09:57:53 ET 2010

Table Cleopatra 41 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: larvig ( $637.67 )

Seat 2: Orrarah ( $783.71 )

Seat 3: PLUPP_5 ( $386 )

Seat 4: G_F_V ( $259.11 )

Seat 5: HARREN2 ( $342.84 )

PLUPP_5 posts small blind [$2].

G_F_V posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Orrarah [ :Ah::9c: ]

HARREN2 calls [$4].

larvig calls [$4].

Orrarah raises [$22].

PLUPP_5 folds.

G_F_V folds.

HARREN2 calls [$18].

larvig folds.

** Dealing Flop ** [ :Qs:, :Ks:, :5c: ]

HARREN2 checks.

Orrarah bets [$36].

HARREN2 calls [$36].

** Dealing Turn ** [ :6h: ]

HARREN2 checks.

Orrarah bets [$76].

HARREN2 calls [$76].

** Dealing River ** [ :Td: ]

HARREN2 checks.

Orrarah checks.

Orrarah shows [ :Ah:, :9c: ] high card ace.

HARREN2 shows [ :As:, :2s: ] high card ace.

Orrarah wins $271.06 from the main pot with high card ace.

Postad

Orkar man ens beta river här? Måste ju folda mot shoven iaf..FIIIIIITTA

***** Hand History for Game 1241468687 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, February 11, 12:53:54 ET 2010

Table Diana 1 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: pokermand ( $2926.91 )

Seat 2: R9 ( $497.5 )

Seat 3: Orrarah ( $804.09 )

Seat 4: NewIngron ( $1109.06 )

Seat 5: Liraren#54 ( $987.5 )

R9 posts small blind [$2.5].

Orrarah posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Orrarah [ Qs Js ]

NewIngron folds.

Liraren#54 folds.

pokermand folds.

R9 raises [$12.5].

Orrarah calls [$10].

** Dealing Flop ** [ Qd, 7s, Jc ]

R9 bets [$22.5].

Orrarah calls [$22.5].

** Dealing Turn ** [ 6h ]

R9 bets [$60].

Orrarah raises [$135].

R9 calls [$75].

** Dealing River ** [ Ad ]

R9 checks.

Orrarah bets [$145].

R9 is all-In [$325]

Orrarah calls [$177.5].

R9 shows [ Kd, Th ] a straight, ten to ace.

R9 wins $2.5 from side pot#1 with a straight, ten to ace.

R9 wins $975 from the main pot with a straight, ten to ace.

Finns 2 händer som slår mig här... Svår att dodga imo

***** Hand History for Game 1241464364 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, February 11, 12:44:07 ET 2010

Table Diana 1 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Ankansson ( $1156.54 )

Seat 3: Orrarah ( $1257.65 )

Seat 4: NewIngron ( $461.06 )

Seat 5: Liraren#54 ( $1043.9 )

Ankansson posts small blind [$2.5].

Orrarah posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Orrarah [ Qs As ]

NewIngron calls [$5].

Liraren#54 folds.

Ankansson calls [$2.5].

Orrarah raises [$20].

NewIngron calls [$20].

Ankansson calls [$20].

** Dealing Flop ** [ Qc, Tc, 5h ]

Ankansson bets [$37.5].

Orrarah calls [$37.5].

NewIngron calls [$37.5].

** Dealing Turn ** [ 4d ]

Ankansson bets [$93.75].

Orrarah calls [$93.75].

NewIngron is all-In [$398.56]

Ankansson folds.

Orrarah calls [$304.81].

** Dealing River ** [ 4c ]

NewIngron shows [ Td, Qd ] two pairs, queens and tens.

NewIngron wins $1063.37 from the main pot with two pairs, queens and tens.

Postad
Okej, Sanya ligger på hainan aight? Har faktiskt aldrig varit Guangzhou, så har inget roligt att tipsa om. Kanske ska dit om några veckor och träffa ett par kompisar vi träffat här nere. Så det får bli du som får tipsa mig.

Tror Shenzhen och Guangzhou r ratt lika. Billigare shopping i Guangzhou, men nog ingen jatteskillnad.

Postad
Tror Shenzhen och Guangzhou r ratt lika. Billigare shopping i Guangzhou, men nog ingen jatteskillnad.

Okok, Jo, shenzhen ska ju vara dyrast i hela Kina.

Fridsjö o hans polare skulle ha anlänt igår, men vi har fortfarande inte hört av dom. Dumma som vi är tog vi inte deras nr, utan de tog bara våras. Antar att de antingen missat flyget eller så sover de bara riktigt länge.

Trots det, blev det utgång igår igen och ikväll kör vi igen. Kan bli bowling, vilket var riktigt lyckat sist. Pherlo gick precis upp och jag frågar om han har spytt. Får svaret: Njae.. bara 2 gånger, Ska vi dra ut o köpa bärs? 8-)

Nu kööööööööööör vi

Postad
fyp

mjo... orkar inte diskutera handen, har precis vaknat. Igår kväll kom Fridsjö och hans polare Göransson till stan och ska vara här i 3 veckor och praktisera på ett företag. Anledningen till att de var försenade 24h var att de hade missat 2 flyget, men de fick en gratis natt på Hilton i Zurich, så de klagade inte.

Vi började iaf med några obligatoriska grillspätt och tsingtao på gatan, följt bar-->klubb. Allt är lite suddigt nu, men vi hade jävligt trevligt och det kommer bli riktigt fina veckor det här. Det sista som hände på klubben var att vår polare kom i bråk med några killar, så vi hörde skulle vara med i kinesiska maffian (LOL). Jag lyckades dock släpa bort honom därifrån och kasta in honom i en taxi, hem.

Ikväll blir det tepanyaki och ut efter det. 4 kvällen i rad SHIP IT!

Postad

Blev ingen tepanyaki igår pga gay-öppettider. Kompenserades med lite grind och South park hemma hos oss istället. Dom har börjat smälla av raketer som fan i vårt område. Får se hur det blir ikväll, då det är deras nyårsafton, om jag har förstått det rätt. Vår svenska vän Herman var i Shanghai förra året under nyåret och han sa att det var helt galet, så vi har höga förväntningar! Tyvärr har det gått o blivit skitväder igen med regn och 15 grader, vilket suger. Tepanyaki at 9pm iaf, ship iiiiit

Fanns i princip inte ett enda svsbord uppe när jag skulle börja grinda, så dega in några hundringar på stars för nl10slask. 3488 händer spelade är jag dryga 14 inköp upp och det är bara att konstatera att jag springer bra på fel nivåer i februari! Nu bär det nog av till Starbucks, där Pherlo sitter o lökar! Simma lugnt alla micros!

Postad

Nu har det kassa vädret kommit, vilket innebär regn och temperatur runt 10-13 grader. Mycket grind sas... Emanuel har dragit iväg på roadtrip med vår tyska polare Johan och 2 kinessnubbar som han känner. 60 mil till randomstad, där det komemr vara ännu kallare än vad det är här. Förstod inte riktigt meningen resan...

Fridsjö o hans polare, som hade hoppats på mycket chill får jobba mycket och ligger i mellan 10 på morgonen till 7 på kvällen. Mycket grind sas... Fridsjö har redan hookat upp med ett evenuellt livecg imorn kväll, genom jänkaren de jobbar hos. Klockan är 20 i 3 och jag försöker hålla mig vaken till Unitedmatchen, som ska ses via stream. Får se hur det går med det... Simma lugnt micros