sammejao Postad 11 Maj , 2011 Rapport Postad 11 Maj , 2011 Ingen aning.. vad hände med ompas klubb egentligen? Snackade med mig att ny lokal mitt i centrum i princip var klart och sedan försvann han bara. ompa blev skyldig folk pengar etc, inte ultimat för en klubbägare. Jag har iaf hört att en klubb är g, men det har varit snack länge Citera
Orrarah Postad 11 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2011 Peace and love bokat. Vi ses där. Citera
Orrarah Postad 11 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2011 2 bi upp på 5 timmar. Seg dag. Blä. Citera
Antisk Postad 12 Maj , 2011 Rapport Postad 12 Maj , 2011 Haha, gubben känns lite som We shall overcome-politikern när han kommer in med sitt skålande där. C87: Nå insidertips på hur man får lgh i Uppsala? 50/50 att man börjar plugga där snart, så rekat bostadsläget å verkar ju deprimerande hopplöst att få bostad utan 1 miljon ködagar... insidertips är att söka bostäder tidigt typ från och med nu och vara beredd på att flytta in snabbt. Tidigt till mitten av sommaren släpps generellt massor av lägenheter med direktinflytt där det krävs en bråkdel va antalet ködagar man behöver i vanliga fall. Fick en trea på kantorn (90 kvadrat) med under 500 ködagar för något år sedan där det annars brukar krävas runt 1500. Sökte en måndag och fyttade in på torsdagen. Kan inte garantera att det funkar likadant sen dombron tog över dock =/ Citera
León Postad 12 Maj , 2011 Rapport Postad 12 Maj , 2011 insidertips är att söka bostäder tidigt typ från och med nu och vara beredd på att flytta in snabbt. Tidigt till mitten av sommaren släpps generellt massor av lägenheter med direktinflytt där det krävs en bråkdel va antalet ködagar man behöver i vanliga fall. Fick en trea på kantorn (90 kvadrat) med under 500 ködagar för något år sedan där det annars brukar krävas runt 1500. Sökte en måndag och fyttade in på torsdagen. Kan inte garantera att det funkar likadant sen dombron tog över dock =/ Det som suger för mig är att jag inte ens vet om jag tar mig in. Så kmr först ca tre veckor innan ev studiestart få veta om man tar sig in. Å på tre veckors varsel är det nog svårt att fixa lgh i stad utan bostadsbrist, tänka sig Uppsala då... Men tack för tipset, man kanske tar sig råd att gambla. =) Du kanske kan reka campingområdet åt mig var det är bäst att planka, orrarah. Känner mig för snål att slanta upp för en biljett i denna grindmisär när det enda bandet som ens lockar lite på peace är en Bob Dylan som idag låter som Krusty the clown... Citera
sqzsumsleep Postad 12 Maj , 2011 Rapport Postad 12 Maj , 2011 Klubb fanns i boländerna ett tag, men lades ner. Ompa har mycket riktigt gått upp i rök sen typ slutet av februari Nästan imponerande. Citera
Mr_Tight Postad 12 Maj , 2011 Rapport Postad 12 Maj , 2011 C87: Nå insidertips på hur man får lgh i Uppsala? 50/50 att man börjar plugga där snart, så rekat bostadsläget å verkar ju deprimerande hopplöst att få bostad utan 1 miljon ködagar... Prova Antisks grej, låter vettigt om det funkar. Hur som helst är efterfrågan sjukt mycket mindre nu än strax innan terminsstart. Prova även att slänga ut en "önskas hyra" på blocket och/eller i UNT. Gärna bild (inte din profilbild på PF;)) och fördelaktik beskrivning typ "Skötsam, rökfri, god ekonomi, inga problem betala deposition vid behov, studerar till läkare etc. etc". Kolla även blockets/UNTs uthyrningsannonser och hugg direkt. Någon av oss i Uppsala kan säkert förhandskolla evetuellt objekt åt dig och/eller ge råd om områden. Gl Citera
Starfitter Postad 12 Maj , 2011 Rapport Postad 12 Maj , 2011 Peace and love bokat. Vi ses där. Citera
Orrarah Postad 12 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2011 Vad ska du plugga för nåt Léon? Citera
León Postad 12 Maj , 2011 Rapport Postad 12 Maj , 2011 Ty för tipsen, mr tight. Jurist är det. Men är ett lotteri, med mitt HP-resultat tog 40% av de sökande in sig ifjol. Synd Uppsala tagit bort inkvoteringen av utlänningar, hade man suttit säkert då. Citera
Orrarah Postad 13 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2011 D Du kanske kan reka campingområdet åt mig var det är bäst att planka, orrarah. Känner mig för snål att slanta upp för en biljett i denna grindmisär när det enda bandet som ens lockar lite på peace är en Bob Dylan som idag låter som Krusty the clown... Kan garantera att jag är fattigast på hela pf atm, men valde att kirra en biljett ändå, då alla balla ska dit. Bara köra! Men klart jag kan rekka lite om det är så... Börjar bli riktigt taggad och det är redan "fåtal" som visas på ticnet. 4 i vårt gäng som har bokat hittills. Får se om Pherlo + en irlare får tummen ur röven, så att det blir ett fint camp. Varit på många festivaler senaste 4-5 åren men tror nästan årets upplaga av Peace and Love har mest spelningar som lockar från campingstolen. Prioriterade spelningar: M.I.A The strokes Håkan The Sounds Kings of Leon Maskinen Veronica Maggio Daniel Adams-Ray Om man är i närheten: Mando diao Timbuktu Petter Rebecca & Fiona Soilwork Oskar Linnros Movits! Bob Dylan Citera
exxent Postad 13 Maj , 2011 Rapport Postad 13 Maj , 2011 Volbeat / 30 Seconds to Mars / Social Distortion, riktigt grymma band man inte bör missa Om man gillar rock/metal dvs Citera
wahlen1 Postad 13 Maj , 2011 Rapport Postad 13 Maj , 2011 bob dylan borde ju vara högst prio 1 ffs. Han dör ju snart gubben måste ju se han. Även om man inte hör vilka låtar han spelar och sjunger så ser man ju att det är han Citera
Starfitter Postad 13 Maj , 2011 Rapport Postad 13 Maj , 2011 Ni glömde: Bad religion All time low Bob hund Looptroop kapten röd Nationalteatern För många bra band i år typ Citera
Orrarah Postad 13 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2011 Dylan är ingen jag har lyssnat och är inte den som går dit och kollar bara för att kunna säga att man har sett honom. Sen vet jag inte om jag orkar lyssna in mig på fler band då det skulle reducera campingtiden. Och det vill man ju inte... Citera
Orrarah Postad 13 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2011 Camping är ju bara nuts efter midnatt ändå.. men är nästan lite för många episka band i år, kommer må dåligt när det krockar och man har beslutsångest om vilket man måste välja bort. Ska slänga ihop en spotifylista vid tillfälle också så man kan tagga ordentligt. bob hund, haha. Haha, din Rookie... Ang Dylan är ju jag såklart en sopa som inte har bättre koll, så kan ta skit för det. Har kollat upp Volbeat och gillar tyvärr inte alls den typen av Rock, så hoppar dom. 30 seconds to mars igång på spotify atm. Låter bra. Av tidigare festivaler tror jag nog förra årets Way Out West står sig bäst bandmässigt. M.I.A, Axwell och så fick Håkan dra igenom sitt första album. Hur stort som helst. Campingmässigt är Arvika 07 överlägset. Vi var ca 15 pers i campet och blev snabbt kända som dom mest dryga och dräggiga på lilla campingen och det är ju så det ska vara! 06 Hultsfred och Peace and Love 07 Hultsfred och Arvika 08 Way Out West, Funktioner på Where the action is i Sthlm. 09 Hultsfred 10 Way Out West Citera
Orrarah Postad 13 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2011 Precis varit på systemet och köpt 5-6 olika burköl för att provsmaka, vad som passar bäst till P&L. 30 seconds to mars låter ju riktigt bra! Nu dunkas Dying to say this to you med The Sounds! Citera
Nebo Postad 13 Maj , 2011 Rapport Postad 13 Maj , 2011 antar det är Arboga 10.2 % som gäller ute på landet Citera
Mecklenburgare Postad 13 Maj , 2011 Rapport Postad 13 Maj , 2011 Precis varit på systemet och köpt 5-6 olika burköl för att provsmaka, vad som passar bäst till P&L. 30 seconds to mars låter ju riktigt bra! Nu dunkas Dying to say this to you med The Sounds! Måste jag dricka burköl finns det bara ett alternativ för mig, Stockholm Festival. Visst där finns godare så som t.ex. Staropramen men vägrar förstöra ett gott öl genom att dricka det ur burk. Citera
Recommended Posts