Gå till innehåll

Orrarah önskar PF Gott Nytt År

Orrarah

Recommended Posts

• Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev helt klart förvånad av den offensiva uppställning som SAF valde idag, men som vanligt tänkte jag inte ens tanken på att ifrågasätta den. Sir Alex är Sir Alex. Fantastisk match idag och detta tappar vi väl inte?

Har även haft en fin nattsession. Började med 3 bi i baken ganska tidigt, men har jobbats upp till 7 bi plus och sammanlagt 94$ för dagen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hmm, A eller bluff. A betar han..."

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.25(BB) Poker Stars

SB ($25.10)

BB ($37.83)

UTG ($25)

UTG+1 ($52.61)

Hero ($27.87)

BTN ($25)

Dealt to Hero 8:spade: 8:heart:

fold, fold, Hero raises to $0.75, BTN raises to $2.25, fold, fold, Hero calls $1.50

FLOP ($4.85) 8:diamond: A:spade: 5:heart:

Hero checks, BTN bets $3, Hero calls $3

TURN ($10.85) 8:diamond: A:spade: 5:heart: 2:diamond:

Hero checks, BTN checks

RIVER ($10.85) 8:diamond: A:spade: 5:heart: 2:diamond: 7:heart:

Hero checks, BTN checks

Hero shows 8:spade: 8:heart:

(Pre 54%, Flop 98.4%, Turn 100.0%)

BTN shows A:club: K:spade:

(Pre 46%, Flop 1.6%, Turn 0.0%)

Hero wins $10.32

Länk till kommentar

Sönderlevlad...

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.25(BB) Poker Stars

Hero ($37.93)

BB ($26.08)

UTG ($33.67)

UTG+1 ($30.92)

CO ($15.01)

BTN ($25.75)

Dealt to Hero 6:club: K:heart:

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $1, BB calls $0.75

FLOP ($2) 8:club: 5:club: K:diamond:

Hero checks, BB bets $1.33, Hero calls $1.33

TURN ($4.66) 8:club: 5:club: K:diamond: 5:spade:

Hero checks, BB bets $3.10, Hero calls $3.10

RIVER ($10.86) 8:club: 5:club: K:diamond: 5:spade: 8:heart:

Hero checks, BB bets $20.65 (AI), Hero calls $20.65

Hero shows 6:club: K:heart:

(Pre 29%, Flop 14.0%, Turn 23.9%)

BB shows K:club: 9:club:

(Pre 71%, Flop 86.0%, Turn 76.1%)

BB wins $50.16

Länk till kommentar

Tar du CC så tycker jag att du ska donka turn på alla kort förutom A. Hur tänkte du när du checka flop och turn?

C/C turn är väl std om man checkar flopp? Iof så synar de cbets med lite vad som helst och man kan bli passiv på turn istället, men vilka brädor ska man då ta en passivare linje på? Nu är ju inte nl25 den aggressivaste nivån kanske, men inte så roligt att bli höjd på denna brädan.

Och sluta whina C87, mer synd om mig.

Länk till kommentar

C/C turn är väl std om man checkar flopp? Iof så synar de cbets med lite vad som helst och man kan bli passiv på turn istället, men vilka brädor ska man då ta en passivare linje på? Nu är ju inte nl25 den aggressivaste nivån kanske, men inte så roligt att bli höjd på denna brädan.

Och sluta whina C87, mer synd om mig.

Om jag nån gång CC flopp så skulle jag donka turn. Men jag CB typ 100% där.

Ang din andra fråga så har jag inget svar, dela me dig lite mer info om fi. Man spelar ju olika mot olika fi.

Länk till kommentar

Tar du CC så tycker jag att du ska donka turn på alla kort förutom A. Hur tänkte du när du checka flop och turn?

Hur mycket tänker du donka turn med? har du ngt kvar i din turn c/c range? hur många combos Kx slår vi?

C/c flop och turn, viker obv river. Tack å hej.

edit: 100% cbet på den brädan är inte ev+.

Länk till kommentar

Hur mycket tänker du donka turn med? har du ngt kvar i din turn c/c range? hur många combos Kx slår vi?

C/c flop och turn, viker obv river. Tack å hej.

edit: 100% cbet på den brädan är inte ev+.

$3 verkar bra. Då donkar jag alla turn typ.

Beror på fi, men visst har man händer kvar om man väljer att CC flopp.

Inga.

100%cb med den handen på den bärdan, allså TP SB vs BB på dragig bräda.

Men som sagt, det beror på ganska mkt vem som är fi. Men väljer jag att raisa K6 och träffar TP på den brädan så CB jag mot alla.

Länk till kommentar

$3 verkar bra. Då donkar jag alla turn typ.

Beror på fi, men visst har man händer kvar om man väljer att CC flopp.

Inga.

100%cb med den handen på den bärdan, allså TP SB vs BB på dragig bräda.

Men som sagt, det beror på ganska mkt vem som är fi. Men väljer jag att raisa K6 och träffar TP på den brädan så CB jag mot alla.

Tänkte mer på hur stor del av din range du vill donka turna med.

Vilka händer c/c du turn med(eller donkar/checkfoldar du enbart?)? Varför är donk bättre än c/c om vi inte slår många värdecombos?

När du säger 100% cbet på flop så antog jag att du menade hela din range, inte någon specifik handtyp. Om du cbettar flop, vad gör du om du blir raisad? alternativt synad och turn blankar.

Länk till kommentar

Tänkte mer på hur stor del av din range du vill donka turna med.

Vilka händer c/c du turn med(eller donkar/checkfoldar du enbart?)? Varför är donk bättre än c/c om vi inte slår många värdecombos?

När du säger 100% cbet på flop så antog jag att du menade hela din range, inte någon specifik handtyp. Om du cbettar flop, vad gör du om du blir raisad? alternativt synad och turn blankar.

wow va många frågor :D

Kan svara kort, som sagt, jag sätter mig inte i den situationen för jag cb flopp. Nej nej, klart jag inte CB 100%.

Allså tänkte svara på dina frågor, men vet inte hur jag ska göra. Jag spelar olika mot olika Fi, så svaret blir annorlunda på varje fråga beroende på vem som är i BB.

Men mot en random så brukar jag va passiv, bettar flop, blir jag raisad så synar jag nog bara och c/f turn när 5 kommer.

Länk till kommentar

wow va många frågor :D

Kan svara kort, som sagt, jag sätter mig inte i den situationen för jag cb flopp. Nej nej, klart jag inte CB 100%.

Allså tänkte svara på dina frågor, men vet inte hur jag ska göra. Jag spelar olika mot olika Fi, så svaret blir annorlunda på varje fråga beroende på vem som är i BB.

Men mot en random så brukar jag va passiv, bettar flop, blir jag raisad så synar jag nog bara och c/f turn när 5 kommer.

Försökte mer bygga diskussion, eller bara fråga de saker jag inte förstår. Det som fick mig fundersam var ditt förslag till att donka turn, och du får gärna berätta varför du tycker så. Om du inte ens själv c/c flop, hur kan du då kommentera turnlinjen?

Länk till kommentar

Försökte mer bygga diskussion, eller bara fråga de saker jag inte förstår. Det som fick mig fundersam var ditt förslag till att donka turn, och du får gärna berätta varför du tycker så. Om du inte ens själv c/c flop, hur kan du då kommentera turnlinjen?

Ju förstår.

Jag skrev ju ifall jag hade spelat så (missclick eller whatever) så hade jag donkat turn.

Anledningen till att jag själv hade donkat turn på alla turnkort utom A är för att jag tror att jag leder och vill ha betalt. när nån donkar ur pos så brukar dom oftast ha drag/skithand så då försöker jag representera det. Sen så vill jag inte att han ska checka bakom på turn och få en gratiskort, har han nåt så får han betala för att se riverkortet, har han mig slagen så är det inte mkt att göra åt.

Så går mina tankar typ.

Sen så spelar jag ganska lågt, så behöver ej tänka så mkt när jag spelar, försöker mest få betalt när jag träffar.

Känns inte som vi får bästa värde av att checkasyna.

Länk till kommentar

Jag tror vi alla förstår varandra. Är väl mer inne på Kenans linje på lägre nivåer, men tror att det är lättare att bli bortdribblad på högre nivåer om man spelar likadant.

73$ över 3 timmars spel. Nu iväg för att se United tåga vidare mot en ny ligatitel! Laterz

Länk till kommentar