Gå till innehåll

Vilka stats använder ni på HM-huden!?


bigdwarf

Recommended Posts

hahaha har nog alldeles för mycket men jag kollar ofta ganska många av siffrorna. Spelar shorthanded NL, 3-4 bord åt gången......

 

--------New Line--------

VP$IP

Pre-flop raise

Steal

3-bet

fold to 3-bet

--------New Line--------

Post-Flop aggression

Agg Freq

Continuation bet

Fold to donk bet

--------New Line--------

Fold BB to Steal

Fold SB to Steal

Limp-call

Check-raise

Went to SD

--------New Line--------

Fold to flop bet

Fold to turn bet

Fold to river bet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Intressant tråd för en som precis börjat med Holdem Manager. Det jag använder mest är VP$IP och aggression. Men aggressions mätaren tycker jag funkar väldigt bra ibland och andra gånger ligger den helt fel. Som tidigare postare undrar jag hur den funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka skjuta sig själv i foten och spela med typ 15 olika stats.. De tar ju bara fokus från vad som egentligen är viktigt att tänka på.. Själv tycker jag att postflopstats är helt onödiga då gameflow, brädan och situationen i allmänhet är så sjukt varierande att inga stats kan säga åt dig vad du ska göra.. De enda stats jag skulle tänka mig använda (använder inga atm) är preflopstats som vpip, pfr, stel, 3-bet, fold to 3bet.

 

Sen tror jag att många som spelar med stats lägger allt för stor vikt vid dessa och missar andra viktiga aspekter. Sen börjar folk dra slutsatser efter allt för litet sample händer. Ser ofta i hhs att folk nämner att killen spelat 30/25/8 efter 250 händer, det spelar liksom ingen roll.. För att kunna applicera statsen på ett bra sätt så måste man väl ha ett sample på enligt mig minst 1k händer. Och det tar ganska så lång tid att samla på sig dessa händer om det inte är någon man spelar med regelbundet. Och om det är någon man spelar med regelbundet så borde man faktiskt ha bildat sig en ganska bra bild av spelaren själv.

 

Bara mina tankar.. Säger inte åt någon att sluta spela med stats då det säkert funkar fint för många. För mig blir förmodligen spelet lidande dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...