Gå till innehåll

PT3 HUD PFR färg fråga


AA-MRPoker

Recommended Posts

hallå

 

Håller på att fixa min hud med olika färger för VP$IPn och PFR. Har delat in det i 6 färger men lite osäker på hur jag ska lägga upp det.

 

Så ser det ut nu med VP$IPn

 

ljusgul 0-14

ljusgrön14-18

turkos 18-21

råsa 21-24

röd 24-29

brun röd 29+

 

hur tycker ni det såg ut ?

 

hur skulle ni lägga up det med PFR 6 färger dom färgerna över hur skulle det se ut ?

 

sen har jag en till fråg PFR är väll när alla foldat och du har tex knappen och höjer? Eller är PFR också när någon limpar i tex co och du höjer på knappen?

 

AF och AFq skillnaden där ?

 

 

 

övriga tips och trix är mycket välkommna :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PFR räknas varje gång man höjer preflop när man agerar för första gången på rundan.

T ex, det foldas fram till dig och du höjer. Flera personer limpar och du höjer. En person höjer och du kontrahöjer (3bettar).

Det räknas inte om du t ex limpar, någon höjer och du av någon anledning väljer att höja tillbaks mot honom.

 

Varje gång du höjer preflop när du gör ditt första val preflop skulle man kunna säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första tycker jag du har onödigt mycket färg. Räcker väl med Grön,Orange,Röd. Ser inte riktigt meningen till varför du ska så pass mycket olika färger. Du ser ju fortfarnade siffran.

 

Skillanden på AF(aggr.factor) och AFq(aggr.frequency). AFq är mer hur ofta de är aggressiva på respektive gata, Med vilken frekvens de betar och höjer om jag kommer ihåg helt rätt. Jag använder mig dock enbart at AF. Känns som den ger betydligt bättre information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...