Gå till innehåll

Är du diagnotiserad med en neuropsykiatrisk diagnos?(eller misstänker att du kan bli)

hUR MÅNGA HAR DAMPEN?  

89 medlemmar har röstat

1. 1. hUR MÅNGA HAR DAMPEN?

• JA
      14
    • NEJ
      56
    • ANTAGLIGEN
      19

Recommended Posts

Postad

Många pokerspelare beter sig jävligt udda tycker jag. Speciellt i det här forumet så jag startar en omröstning.

Alltså "neuropsykiatriska diagnoser", som autism,adhd,asperger,tourettess osv

Observera att omröstningen är sluten. Ingen (förutom admin tror jag) kan se vem som röstat på vad.

Postad
Skulle väldigt gärna vilja rösta men har lite svårt att välja vad jag ska välja så att säga... :-D

Frågan är ju ställd så att man ska sortera ut och bara få rätt folk att svara på frågan. Jag tror för en del så är det ju självklart vad man ska svara...

Postad

Lite kryptiskt var det nog, egentligen så tror jag att de flesta som uppfyller kriterierna för de neuropsykiatriska diagnoser som finns, ej är medvetna om "det" s.a.s. MEN jag försökte få med att alla ska kunna svara, annars hade jag inte tagit med alternativet 3 i omröstningen.

Postad
Läs hur du formulerat frågan och svarsalternativen igen, det är helt oförståeligt. Eller så har jag damp eller nått..

Mvh

Ändrat i posten nu men inte i omröstningen. Där det står: "har du dampen" gick inte att ändra tyvärr.
Postad
Aspergers ar val noten som pokerspelare?

Tvärtom. Utmärkande för asperger är ju att inte kunna läsa sin omgivning psykologiskt/socialt.

I bästa fall kan väl däremot en aspergare vara vass på att räkna odds.

Postad
Tvärtom. Utmärkande för asperger är ju att inte kunna läsa sin omgivning psykologiskt/socialt.

Vid onlinepoker så behövs inte det. Informationen är så filtrerad. Vid live njaa. Tror många live spelare är ganska kassa på att läsa folk.

Dessutom så kan en del nog läsa omgivningen men har svårt för det eller bryr sig inte nämvärt. Det är aldrig fråga om homogena grupper.

Postad
Många pokerspelare beter sig jävligt udda tycker jag. Speciellt i det här forumet så jag startar en omröstning.

Alltså "neuropsykiatriska diagnoser", som autism,adhd,asperger,tourettess osv

Observera att omröstningen är sluten. Ingen (förutom admin tror jag) kan se vem som röstat på vad.

På vilket sätt är folk här udda jämfört med andra forum?

Postad

Gah. :-(

Tror jag skulle kunna diagnostiseras med nagot.

• 2 weeks later...
Postad
På vilket sätt är folk här udda jämfört med andra forum?
Det är "lite" mer damp här än på andra forum, om du förstår vad jag menar.

:-P

(lol @ det krävs medfödda (?)sociala färdigheter vid pokerbordet)

Postad
Verkar vara en dyslektiker som skrivit frågan och svarsalternativen. Räknas dyslexi in i dina "neurosjukdomar"?

Det är mycket som verkar i din värld va?, kolla wiki för definition.