Hjort Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Vi behöver bara folda runt 35% av alla häder vi öppnar med för att han skall kunna pusha atc proffitabelt härDet är fler än två spelare vid bordet. Citera
Sparven Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 Det är fler än två spelare vid bordet. Stämmer, låt oss säga 45% istället Citera
Gäst Postad 21 Februari , 2009 Rapport Postad 21 Februari , 2009 Om det är en jättestandard syn, vad är vår synrange i det här läget? Utan att räkna på det typ: 44+, ATo+, A9s+, KQs+, JTs, T9s. Kan vara lite galet men bör inte ligga särskilt fel. Möjligen att A9s är gränspuck. Citera
grebgokz Postad 21 Februari , 2009 Rapport Postad 21 Februari , 2009 Kan bara konstatera (återigen) att jag är fööör tight. Nåväl Men de ranges ni pratar om förutsätter väl att man har en ganska aggresivt image. Om man som jag spelar tight och blir 3B pushad förändrar inte det saken (om man antar att fi vet att jag är tight). För om fi ska kunna pusha lönsamt med tanken om att hero ska folda ca 40% så måste han utgå från att hero höjer ganska löst pre. Citera
Gäst Postad 21 Februari , 2009 Rapport Postad 21 Februari , 2009 Men de ranges ni pratar om förutsätter väl att man har en ganska aggresivt image. Om man som jag spelar tight och blir 3B pushad förändrar inte det saken (om man antar att fi vet att jag är tight). För om fi ska kunna pusha lönsamt med tanken om att hero ska folda ca 40% så måste han utgå från att hero höjer ganska löst pre. Lägg inte för mkt vikt vid din image. Bara för att du är tight innebär det inte att folk alltid uppfattar dig som tight. Citera
mirked Postad 21 Februari , 2009 Rapport Postad 21 Februari , 2009 Jag hade faktiskt foldat. När jag är nära pengarna så blir jag dirket tight, tror jag blir alldeles för tight för att vara ärlig. Jag hade först bara synat, och höjer ahn all in så blir det troligen en fold. Citera
MJ Postad 21 Februari , 2009 Rapport Postad 21 Februari , 2009 Jag hade faktiskt foldat. När jag är nära pengarna så blir jag dirket tight, tror jag blir alldeles för tight för att vara ärlig. Jag hade först bara synat, och höjer ahn all in så blir det troligen en fold.[/QUOT Läs hh en gång till. Citera
Hero86 Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Det är väldigt sällan som jag skulle raise folda med AQ med så här pass låga stackar, endast om det är mot en super nit. i EV calculationerna som har gjorts så känns det som att ni har missat att ta med en del saker. 1. Om du vinner den här potten så har du mycket större chans att vinna allt ihop. 2. Hur har han sett dig som? har du höjt mycket? det kan göra hans range mycket större(Även om du inte har reads på honom så kan han ha det på dig.) 3. Du måste ALLTID räkna med att det finns en viss bluff procent från honom. Citera
Rette Postad 25 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2009 Utan att räkna på det typ: 44+, ATo+, A9s+, KQs+, JTs, T9s. Kan vara lite galet men bör inte ligga särskilt fel. Möjligen att A9s är gränspuck. Då har jag tydligen en jättelucka i mitt spel här, jag synade iofs med AQ i denna handen men jag gillade det inte. 44-77 hade jag nog lagt samt även AT, AJ, JTs, T9s. För att syna med din range, vad sätter du FI på för range här? Har du tips på tråd eller artikel som behandlar detta ämnet så att jag förhoppninigvis kan täppa till Citera
Thorn- Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Då har jag tydligen en jättelucka i mitt spel här, jag synade iofs med AQ i denna handen men jag gillade det inte. 44-77 hade jag nog lagt samt även AT, AJ, JTs, T9s. För att syna med din range, vad sätter du FI på för range här? Har du tips på tråd eller artikel som behandlar detta ämnet så att jag förhoppninigvis kan täppa till du får ju äckliga potodds Citera
Recommended Posts