Gå till innehåll

SLBG & Nkvist |


simonlofberg

Recommended Posts

skoltrött nordkvist? låter ju riktigt schyst med costa rica 2mån fast de är ju farligt värre i sydamerika har man hört8-)

 

yes, ska bara göra klart sista två sakerna så är det över för den här gången. Costa Rica är nog det lugnaste du hittar och ligger i Latinamerika. ;)

 

 

 

Swooongs idag, kunde nästan ana det. Fixade ihop ett miniplus på mängder med händer utspritt över Svs, Ipoker och Ongame. Låg väl $4.4k back efter nästan 2k händer. Lyckades rätta upp det till sist och om jag skulle räkna med rbn så vore det en rätt schysst timpenning. =)

 

 

Resultat oktober

 

1/10 1330 händer $2235 Ongame, 1545 händer 19705 kr Ipoker, 208 händer 4173 kr Svs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelat en session nu på Ongame. Mötte ett superspeew i PLO100 HU. Började med att hitta 500$ hålet men lyckades sakta men säkert jobba in ett + på 176$:)

 

Pheeew. Lyckades även med konsten att vinna en 550bb pott med par i 6or:D

 

OMAHA_HI, POT_LIMIT, R5-5858702-206

played at "Puntarenas" for USD RM from 2009-10-02 05:13 until 2009-10-02 05:13

 

 

 

Seat 3: tmqss ($502.20 in chips)

Seat 8: Hero ($305.70 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

tmqss posts blind ($1), Hero posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

tmqss raises to $3, Hero raises to $9, tmqss raises to $27, Hero raises to $81, tmqss calls $81.

 

FLOP [board cards: 4 of Spades,2 of Diamonds,7 of Diamonds ]

Hero bets $121.50, tmqss bets $421.20 and is all-in, Hero calls $224.70 and is all-in.

 

TURN [board cards: 4 of Spades,2 of Diamonds,7 of Diamonds,2 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 4 of Spades,2 of Diamonds,7 of Diamonds,2 of Spades,9 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

tmqss shows [ 10 of Hearts,9 of Diamonds,3 of Hearts,6 of Diamonds ]

Hero shows [ 7 of Hearts,Ace of Diamonds,Ace of Hearts,Ace of Spades ]

Hero wins $610.40.

 

 

 

SUMMARY

Dealer: tmqss

Pot: $611.40, (including rake: $1)

tmqss, loses $305.70

Hero, bets $305.70, collects $610.40, net $304.70

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nordkvist, ska du hoppa skolan eller ta uppehåll?

 

Hoppa, om jag vill så kan jag ju börja tvåan till nästa år igen om jag vill men känns väldigt avlägset. Får bli komvux om jag känner för någon vidareutbildning senare. Vill ta min egen väg. Just nu är jag sugen på lite resor och så till att börja med. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppa, om jag vill så kan jag ju börja tvåan till nästa år igen om jag vill men känns väldigt avlägset. Får bli komvux om jag känner för någon vidareutbildning senare. Vill ta min egen väg. Just nu är jag sugen på lite resor och så till att börja med. =)

 

Vill inte låta som nån moralkärring nu, men om du pluggar komvux kommer du hamna i en speciellt urvalsgrupp om du ska söka vidare till högskola/universitet. Kommer införas vid nyår. Kommer bli svårare att komma in med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var svinnära att droppa gymnasiet i tvåan men fick tokbra feedback från både syo och en jätteshyst mattelärare (som trots allt gav mig en 1a i betyg den terminen.. men var en grymt bra lärare för det. Inte hans fel att jag spydde på skolan :D). Jag bet ihop och tog mig igenom skiten. Visst, jag fick sämst betyg men jag tog mig igenom. Klämde 2 sabbatsår direkt efter med fest, resor, arbetslöshet, småjobb, resor, fest, fest.. sen insåg jag att det som passade mig var att plugga vidare för att kunna söka de roligare jobben.

 

Mitt tips, bit ihop! Jag ångrar inte en sekund att jag tog mig i kragen den tiden då det begav sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt med lite aktivitet här. Har fått svara på en del frågor efter mitt beslut. =) Tack för visat engagemang!

 

 

 

Jag tar på mig rollen som gammal, vis och lite gråmossig. Don't do it! Håll ut i ett eller två år eller vad det är. Du kommer troligen att svära långa bullor åt ditt yngre jag om några år annars. Det funkar att spela poker samtidigt som man pluggar.

 

Det är väl och sen länge genomtänkt och jag känner mig väldigt nöjd med mitt beslut. Jag finner ingen motivation till utbildning då jag vill ta min egen väg, är inte direkt den anställda människan som den absolut största majoriteten trivs med att vara. Poker har fungerat bra som kombination så det är inte direkt det.

Får ta smällen om jag mot förmodan som person skulle vilja ta en vidareutbildning, två år på Komvux isf.

 

plugga och fixa en gymnasiegrund , dra in 100 studiebidrag per månad och stek sedan på klassfesterna...

 

Det blir till att plugga på mitt eget sätt och det jag ser som nyttigt framöver. =)

Håller med här nordqvist :-) fixa gymnasiegrunden. Det är viktigare än vad du tror.

Fixa G i ett gäng ämnen och chilla på lektionerna är bra om växling för pokern.

 

Du tkr om att jävlas med stavningen. ;)

Det finns många vägar att gå i livet och självklart är det viktigt för dom flesta med en gymnasiegrund då dom inte kommer längre på egen hand. Betygen är inga problem om man känner sig för att engagera sig i det skriftliga arbetena, min skola har ganska höga krav i engagemang f.ö. Jag har nästan två års heltidsstudier kvar och jag känner att jag kan göra nyttigare saker av den tiden, inte poker direkt heller.

 

fuck school man.. bra val.. gör som du vill... orka med att följa alla tomtar..

 

Känns så, varför följa strömmen? Världen är stor och erbjuder mkt speciellt om man är skärpt och gärna duktig verbalt. =)

 

Jag var svinnära att droppa gymnasiet i tvåan men fick tokbra feedback från både syo och en jätteshyst mattelärare (som trots allt gav mig en 1a i betyg den terminen.. men var en grymt bra lärare för det. Inte hans fel att jag spydde på skolan :D). Jag bet ihop och tog mig igenom skiten. Visst, jag fick sämst betyg men jag tog mig igenom. Klämde 2 sabbatsår direkt efter med fest, resor, arbetslöshet, småjobb, resor, fest, fest.. sen insåg jag att det som passade mig var att plugga vidare för att kunna söka de roligare jobben.

 

Mitt tips, bit ihop! Jag ångrar inte en sekund att jag tog mig i kragen den tiden då det begav sig.

 

Jag har också riktigt bra feedback från mina lärare, är väldigt duktig verbalt som skriftligt och har ett väldigt räknehuvud. Skulle kunna vara "bäst" i de allra flesta kurserna om jag engagera mig någorlunda. Har masat mig igenom några år redan nu. Mina betyg har varit spridda med något ig, vgn och mvgn för det mesta vilket kan ge en liten bild av hur det ser ut.

Jag är inte den anställda personen som individ, det blir den "svåra" vägen och jag är säker på att jag kommer att lyckas. Jag litar på mig själv, med min verbala grund och säljarinstinkt så har jag säljarjobb att luta mig tillbaka på iaf. Annars Komvux även om det inte bör vara nödvändigt. :)

 

 

 

En mönstermedborgare är jag då inte. (;

 

 

 

Jag kan tänka mig att svaren och texten inte blev så jättebra ibland och att missförstånd kan ske så fråga gärna vidare om något är oklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pheew, Grindade PLO100 HU på FTP idag. Baktanken var att grinda in 3-4 inköp för att täcka alla inköp till turrar imorgon. Gick inte riktigt som jag hade tänkt mig och efter 1h grind var man ner 1350$:(

 

Tog en paus med mat för att sen med stenhård jobba tillbaka allt och sluta +48$.:D

 

Får se om det grindas något inatt. Har "för normal" dygnsrythm för klara av spela turrar imorgon så får nog sitta upp ett tag :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det är lugnt, är ingen junkie. =)

Här har jag ju bara uttryckt mig skriftligt och kanske inte alltid särskilt bra men har bättrat mig iaf. :P

 

Finns dock en sak jag tycker är värd att nämna i skoldebatten. Du påstår att du är smart och duktig och det kan vara sant. Problemet är att majoriteten kan få bra betyg i skolan om de vill men majoriteten får det inte. Så att vara smart tar dig ingen vart. Du måste också jobba för vad du vill!

 

Annars kan du lätt hamna på nattskiftet körandes taxi som så många misslyckade gamblers 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns dock en sak jag tycker är värd att nämna i skoldebatten. Du påstår att du är smart och duktig och det kan vara sant. Problemet är att majoriteten kan få bra betyg i skolan om de vill men majoriteten får det inte. Så att vara smart tar dig ingen vart. Du måste också jobba för vad du vill!

 

Annars kan du lätt hamna på nattskiftet körandes taxi som så många misslyckade gamblers 8-)

 

Du har visst missuppfattat det lite, jag säger att skolan är den enkla vägen (alla kan plugga sig till något) och många kan inte göra något annat än att gå i skolan för att lyckas på något sätt (i dagens samhälle). Jag känner för att ta en annan väg då skolan absolut inte är den enda som många svenssons verkar tro. Att vara "smart" inte skulle ta någon någonstans är väldigt fel, lite kreativitet, ett skarpt sinne och ett stabilt psyke tar dig långt. Anställning är inte min grej och det är ju främst vad skolan förbereder dig för, hoppas att ingen tar upp eget företagande nu för där har vi andra vägar också.

En verksamhet i Sverige och ett heltidsbosätte här är inte aktuellt, allmänt trött på detta samhälle och de flesta invånarna, allra främst mentaliteten.

 

 

Jag är absolut ingen gambler då jag hatar att spela på den "rena turen", lotter och annat skit ger mig ingen som helst kick utan gör mig mest trött, värdelöst dvs. Och jag har inte tänkt spela poker hela livet. :P

 

 

haha, det bör säga något iaf. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har visst missuppfattat det lite, jag säger att skolan är den enkla vägen (alla kan plugga sig till något) och många kan inte göra något annat än att gå i skolan för att lyckas på något sätt (i dagens samhälle). Jag känner för att ta en annan väg då skolan absolut inte är den enda som många svenssons verkar tro.

 

Nej, det uppfattade jag. Och jag har heller inga synpunkter på det.

 

 

Att vara "smart" inte skulle ta någon någonstans är väldigt fel, lite kreativitet, ett skarpt sinne och ett stabilt psyke tar dig långt.

 

Där håller jag dock verkligen inte med. Jag menar att du kommer ingen vart på att bara vara smart utan du måste jobba för att komma någon vart. Då underlättar det att vara smart. Men sätter man inte sin intelligens i arbete så blir man lätt kvar på perrongen när livets tåg går.

 

Anställning är inte min grej och det är ju främst vad skolan förbereder dig för, hoppas att ingen tar upp eget företagande nu för där har vi andra vägar också.

 

Hur som hur förbereder dig skolan på en massa saker. Att du sen inte vill gå i skolan är ju ditt beslut.

 

En verksamhet i Sverige och ett heltidsbosätte här är inte aktuellt, allmänt trött på detta samhälle och de flesta invånarna, allra främst mentaliteten.

 

Vanligt att folk tänker så i din ålder och det brukar gå över. Men du får gärna utveckla vad för mentalitet du är less på för det vore kul att höra =)

 

 

Jag är absolut ingen gambler då jag hatar att spela på den "rena turen", lotter och annat skit ger mig ingen som helst kick utan gör mig mest trött, värdelöst dvs.

 

Annars kan du lätt hamna på nattskiftet körandes taxi som så många misslyckade pokerspelare 8-)

 

Bytte ut ett ord för din skull :)

 

Och jag har inte tänkt spela poker hela livet. :P

 

Om jag var lika vass som dig på poker skulle jag nästan kunna överväga det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där håller jag dock verkligen inte med. Jag menar att du kommer ingen vart på att bara vara smart utan du måste jobba för att komma någon vart. Då underlättar det att vara smart. Men sätter man inte sin intelligens i arbete så blir man lätt kvar på perrongen när livets tåg går.

 

Liet skillnad på smart och intelligent imo. Kreativiteten anser jag bör räknas med till att vara "smart" och på det sättet så hjälper det oerhört. =)

 

Hur som hur förbereder dig skolan på en massa saker. Att du sen inte vill gå i skolan är ju ditt beslut.

 

En oftast ineffektiv institution som förbereder dig inför det svenska samhället och dess ideal.

 

Vanligt att folk tänker så i din ålder och det brukar gå över. Men du får gärna utveckla vad för mentalitet du är less på för det vore kul att höra =)

 

Ser mig inte direkt som särskilt ung på det sättet och jag tror inte att det påverkar mitt perspektiv.

Den allmänt svenska (nästan värre här i Gävle än i resterande delar av landet). Man vågar inte säga till eller ifrågasätta utan går direkt till överheten. Det som är förbjudet är alltid förbjudet av en "bra" orsak. Brist på nytänkande och eget initiativ.

Det var väl det lite kortfattat

 

Om jag var lika vass som dig på poker skulle jag nästan kunna överväga det :)

 

Hmmm, inte alltför vass och jag vill absolut inte göra det i resten av mitt liv, slitsamt.

 

 

. Fråga på om någonting står oklart. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liet skillnad på smart och intelligent imo. Kreativiteten anser jag bör räknas med till att vara "smart" och på det sättet så hjälper det oerhört. =)

 

Allt jag ville ha sagt är att "smarthet" eller intelligens inte tar någon någonvart utan arbete. Och just det håller du väl med om?

 

Ser mig inte direkt som särskilt ung på det sättet och jag tror inte att det påverkar mitt perspektiv.

 

Ok, så kan det vara. Själv har jag märkt hur jag ser annorlunda på saker genom åren och så kan det också bli för dig. Fast det återstår ju att se.

 

Den allmänt svenska (nästan värre här i Gävle än i resterande delar av landet). Man vågar inte säga till eller ifrågasätta utan går direkt till överheten. Det som är förbjudet är alltid förbjudet av en "bra" orsak.

Brist på nytänkande och eget initiativ.

 

Ta initiativ och tänk nytt då! Sen är det förstås alltid en förmån att få sig om i världen och samla nya intryck osv. Jag skulle gärna själv studera eller jobba utomlands en längre period!

 

I övrigt är det typiskt svenskt att gnälla på den svenska mentaliteten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt jag ville ha sagt är att "smarthet" eller intelligens inte tar någon någonvart utan arbete. Och just det håller du väl med om?

 

Arbete på något sätt självklart men det här kapitlet verkar du ha uppfattat fel från början. Om jag säger så här, om man är "dum" så klarar man sig troligtvis inte utan en utbildning men om man är "smart" nog så kan man göra det mycket enklare.

 

Ok, så kan det vara. Själv har jag märkt hur jag ser annorlunda på saker genom åren och så kan det också bli för dig. Fast det återstår ju att se.

 

Erfarenheter som för alla andra, inte alltid klokare.

 

Ta initiativ och tänk nytt då! Sen är det förstås alltid en förmån att få sig om i världen och samla nya intryck osv. Jag skulle gärna själv studera eller jobba utomlands en längre period!

 

Haha, rätt mainstream med utbildning.

 

Jag har ingen nationalism i mig, jag bryr mig inte om nationalitet, t.ex. så bryr jag inte det minsta om Sverige inte går vidare till VM i fotboll längre trots att jag är väldigt sportintresserad och uppfödd med det. Så, jag vill inte direkt se det som utomlands på det sättet många gör. Sverige känns inte riktigt som ett hem jag tänkt stanna kvar i, man ska vara en världsmedborgare! =)

 

I övrigt är det typiskt svenskt att gnälla på den svenska mentaliteten :)

 

Njaa, typiskt svenskt är att hålla inne med det.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arbete på något sätt självklart

 

Bra, då är vi överens.

 

men det här kapitlet verkar du ha uppfattat fel från början.

 

Nej.

 

Sverige känns inte riktigt som ett hem jag tänkt stanna kvar i, man ska vara en världsmedborgare! =)

 

GL, HF.

 

Njaa, typiskt svenskt är att hålla inne med det.

 

Det håller jag verkligen inte med om. Men orkar inte argumentera för det så vi får vara överens om att vi inte är överens på den punkten =)

 

Men har du tänkt på att det i Sverige anses som något positivt att vara osvensk till sättet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...