Gå till innehåll

SLBG & Nkvist |


simonlofberg

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Paychecken vill jag inte gå in på för det var träningsmatch 2*35 min;) Men ska dömma seriepremiären som AD div 3 damer och där tror jag det är 470 kr som gäller vilket är rätt soft:D

 

Somna redan vid 12 inatt, måste vara årsbästa i att somna tidigt för mig. Vaknade råpigg vid 7 på morgonen trodde jag och somnade om... Försov mig som vanligt och missa första lektionen som var ind val. Hade missat att vi hade råstort musikprov idag och kom helt oförberedd även fast det är svårt att komma förberedd då man är tondöv och har nollkoll på noter etc. Klarade det hyffsat endå.

 

PF grinda lite nu fram tills jag ska dömma kl 19. Blir GRIND med ludvvig och FISH efter det:D Lär dock avverka någon H efter på stan/ något matställe då ludde inte är kontaktbar förän kl 22. Ska väll steeka någon brud som vanligt:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg visst att svs hade en HU ture 32 max nu om 3 min 50kr som jag inte kunde missa. Försöka jobba in Klonk i den skulle vara skönt.

 

 

Edit: första runda gick fint och vidare på andra nivån med Js 10s på 9s 8k 3s vs 7h 6h. As turn så vare klart:D

 

Kvart nu snart. gjorde en kall syn med 3 par och hålstege vs färgdrag som fick stå. :D

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT mera.......................

 

KK vs 64s han hittar färgen, borde anat han hade den på hans miniraise turn och smart som man var 4 bets pushade jag när jag misstänkte färgen. dubblade direkt efter Q5 vs j3 för sen åka på Q7s vs 107 (pott om typ 10 bb:P)

 

" farligt att slowspela" fick man i chatten, vet inte hur jag ska tolka det med 2,5 bb pre och 3/4 pott flopp:D(Y)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft fint medrigg här i dagarna och fick under den här sessionen t.o.m. döda AA med min KK ai pre, K turn. (potten landade på 440bb om jag inte missminner mig)

 

Nästan en timmes spel och 840 händer spelade resulterade i ett plus på $290, väldigt fint. =)

 

Har under den här veckan 8-tablat NL50 vilket jag trivs alldeles utmärkt med. Härnäst ska jag käka, tack och hej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade nu och såg att jag är upp ca 6k kr för april och har även rakeat in mer än 3k kr därtill. =)

Har inget speciellt mål för resten av månaden förutom att få in iaf minst 500 händer var dag. Får se om jag bryter det där redan imorgon då jag ska till Malmö och inte vet vad som väntar på kvällskvisten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Käkade riktigt schysst idag. :) Blev en vegetarisk aubergine- och mozzarellagratäng hos en nyöppnad krog här på Ven, en okänd tjeckisk öl (d.v.s. inte staropramen) till det och då vart det riktigt fint faktiskt. Efter maten så blev det även kaffe och morotskaka, gott.

Jag, min farbror och hans fru fick även sällskap av ett par yngre bekanta till dom och deras bebis vid maten.

Efter maten så blev jag, farbror och den bekanta karln sugna på Yatzi då vi såg att det fanns på krogen. Jag slog en mirakelrunda och spelade in 335 poäng av 372 möjliga, paret var Yatzikunniga och tala om för mig hur stört många poäng det är. =)

Efter detta så stack vi förbi deras lya och umgicks. Vi kikade in en del youtubeklipp och då vart jag tvungen att visa dom Susan Boyle, grymt imponerande tant. Det är ännu läskigare att 43 miljoner har sett på youtubeklippet sen den 11 april i år. Trevlig kväll allt som allt. =)

 

Jaja, ska till Malmö imorgon bitti med min grävkompis. Ska bli roligt. :)

 

 

 

 

Ska inte säga att det är min musiksmak men helt klart värt att se. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat halva natten och backat....... slutade på -500 kr till slut efter lite trashtalk i chatten med en kille som ansåg mig som sämst, ( som jag så klart var.)

 

Utmanade han på 1/2 hu 100 bb där jag styckade honom och hittade 230 kr på han. tog halva hans stack andra handen med kåk 33355 och avslutade med AJ vs Aq på AJ1077 bräda:D

 

HAHAH ludde ska upp om 3 h så orkade inte sova kvar. gick mot bussen som så klart åkte förbi framför näsan på mig. VAD GÖR MAN?

 

Drar upp laptopen och hitta så klart ett oskyddat trådlöst nätverk. KLONK!

 

Sitter nu och steker på PF i en busskur och väntar på bussen. Nötigt värre:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAH ludde ska upp om 3 h så orkade inte sova kvar. gick mot bussen som så klart åkte förbi framför näsan på mig. VAD GÖR MAN?

 

Drar upp laptopen och hitta så klart ett oskyddat trådlöst nätverk. KLONK!

 

Sitter nu och steker på PF i en busskur och väntar på bussen. Nötigt värre:D

 

Haha, vad är det för nätverk där egentligen, borgis eller privatperson? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna och höja turnbet eller söka information på det här sättet?

Hand #1

Full Tilt Poker $0.25/$0.50 No Limit Hold'em - 6 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

etak01 (BB): $33.60

turrich (UTG): $64.25

Dr_Gabalis (MP): $50.95

paolaimo (CO): $51.00

Hero (BTN): $50.00

nomoreleft (SB): $50.00

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with Q:diamond: Q:spade:

1 fold, Dr_Gabalis raises to $1.75, 1 fold, Hero raises to $6, 2 folds, Dr_Gabalis calls $4.25

 

Flop: ($12.75) 8:heart: 3:diamond: J:heart: (2 players)

Dr_Gabalis bets $12.75, Hero requests TIME, Hero raises to $25.50, Dr_Gabalis requests TIME, Dr_Gabalis folds

 

Final Pot: $38.25

Hero wins $36.35

(Rake: $1.90)

 

Fel att checka bakom turn för att få fram den här bluffen? Finns shove för värde på kartan på NL50?

Hand #2

Full Tilt Poker $0.25/$0.50 No Limit Hold'em - 6 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

Ace Asylum (UTG): $53.60

pireslousa (MP): $16.60

hoang_de (CO): $50.75

Hero (BTN): $56.25

ghostRYD (SB): $49.50

AddorEbby (BB): $27.75

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with K:club: A:heart:

Ace Asylum raises to $1.50, 2 folds, Hero raises to $5.25, 2 folds, Ace Asylum calls $3.75

 

Flop: ($11.25) 9:diamond: K:spade: 5:heart: (2 players)

Ace Asylum checks, Hero bets $7, Ace Asylum calls $7

 

Turn: ($25.25) 6:diamond: (2 players)

Ace Asylum checks, Hero checks

 

River: ($25.25) 9:spade: (2 players)

Ace Asylum bets $19, Hero calls $19

 

Final Pot: $63.25

Ace Asylum shows J:diamond: Q:spade: (a pair of Nines)

Hero shows K:club: A:heart: (two pair, Kings and Nines)

Hero wins $60.25

(Rake: $3.00)

 

Nöjd med att jag hittade synen mot stordonken. Hade precis plockat av honom en del i en hand innan då han pottbeta river i pos med andrapar efter att ha synat ner flopp och turnbet.

Hand #3

Full Tilt Poker $0.25/$0.50 No Limit Hold'em - 6 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

4home (CO): $50.00

White Portion (BTN): $50.00

silkyatl (SB): $92.45

roxyy13 (BB): $23.60

I fly so high (UTG): $60.20

Hero (MP): $101.00

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is MP with A:diamond: A:spade:

I fly so high raises to $1.50, Hero raises to $5.25, 2 folds, silkyatl calls $5, 2 folds

 

Flop: ($12.50) Q:heart: J:diamond: 7:heart: (2 players)

silkyatl bets $0.50, Hero raises to $10, silkyatl calls $9.50

 

Turn: ($32.50) 5:spade: (2 players)

silkyatl bets $77.20 all in, Hero requests TIME, Hero calls $77.20

 

River: ($186.90) 2:club: (2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $186.90

silkyatl shows K:heart: J:club: (a pair of Jacks)

Hero shows A:diamond: A:spade: (a pair of Aces)

Hero wins $183.90

(Rake: $3.00)

 

Inte svårt att spela rungood. =)

Hand #4

Full Tilt Poker $0.25/$0.50 No Limit Hold'em - 6 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

usetheforce82 (MP): $91.00

temple7 (CO): $75.25

massi dib (BTN): $55.50

LiVinCraZ7 (SB): $34.60

LochNessYeti (BB): $58.45

Hero (UTG): $74.95

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is UTG with K:club: A:spade:

Hero raises to $1.75, usetheforce82 raises to $6, 4 folds, Hero raises to $14, usetheforce82 calls $8

 

Flop: ($28.75) T:diamond: Q:heart: J:diamond: (2 players)

Hero bets $15, usetheforce82 calls $15

 

Turn: ($58.75) 7:spade: (2 players)

Hero bets $45.95 all in, usetheforce82 calls $45.95

 

River: ($150.65) 4:spade: (2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $150.65

usetheforce82 shows A:diamond: A:heart: (a pair of Aces)

Hero shows K:club: A:spade: (a straight, Ace high)

Hero wins $147.65

(Rake: $3.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina resultat nordkvist:D

 

Liveslasket idag gick skit. 100 kr rebuy där jag mest satt och bluffade, skönaste handen var när jag 4betsbluffade all in med K9 på Q43 bräda mot en relativt duktig spelare. Han sa direkt " du bluffar " och slängde upp 46s för mittenparet med backdoor stege/färg, Turn 5 river...............K:D

 

hamnade inte i pengarna så blev till att åka hem vid 1 tiden. Satt mig för att hämta igen gårdagens resultat vilket jag gjorde ganska precis. Blev ybertiltad när jag såg jag inte hade inställdt turneringslimit på svs och missade Duellen 50 kr och texas 5m 50 kr 02.00, Satt och spelade nitigt som faan hela sessionen men självklart skulle någon kritisera ens spel vilket snabbt resulterade i HU 1/2 100 bb:D

 

Plockade han rätt styckt där och gick från bordet med +240 kr.( han gjorde en smygreload) :P Orkade inte fortsätta spela mer efter matchen trots att en ivrig speltorsk satt och tjata vid andra sidan tangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker suger atm, utdragen i allt när jag väl träffar....

 

HU idag, mötte en idiot som openpusha 100 bb lite när som helst. Fick till slut QQ och syna ner, att han skulle sitta på 44 och på K984J brädan var inte alls oväntat. Alpf

 

Blir nog lite turar ikv men först dömma. Gulningen är snart ett faktum vilket suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer

 

Hand 1. Jag hade bara shovat rätt av, du har väl ganska exakt en pottbet kvar. Shove ser inte lika starkt ut som en min-raise så du kan nog få syn av lite mer marginella händer särskilt med FD ute.

 

Hand 2. WP! snygg check bakom och river är snipetisnap-syn.

 

Hand 3. Nice call

 

Hand 4. Haha inte mkt att säga, skumt att han betalar av på den flopen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestämt mig för att ta poker paus under en tid nu. Vet inte hur länge det blir, kanske 1 v bara beroende på hur jag känner kan bli mycket längre också.....

 

Anledning är självklart för jag är så jävla runningbad+ gör alldeles för dåliga spel med ologiska förklaringar. Blir rätt psykiskt att tappa 5-6 bi ena dagen för ta ikapp andra och ner igen tredje....

 

Avslutar iaf ikv med en jävla massa microturar på svs!:D ONE TIME! Går in med mycket av vad jag har kvar i rulle.....

 

Schemat:

 

17.00 texas snabbis 100 kr? Kanske beroende på käk.

17.30 texas 20 kr.

18.30 texas PL 50 kr.

19.05 tripp 20 kr Rebuy

19.10 texas x-snabb 20 kr.

19.15 trull 5m 20 kr.

19.30 duell texas 20 kr.

20.00 Selma 20 kr.

20.30 texas snabbis 50 kr.

21.00 Texas 100 kr. Kanske

21.30 Duellen 100 kr.

22.00 kvällskvisten 20 kr.

22.30 Texas 5m 50 kr.

23.30 Texas snabbis 50 kr.

 

02.00 GUUL ;)

 

Någon kan gå bort eller läggas till beroende på hur det går.

 

Önska mig all lycka till. Om ni inte vill slippa en whinande lowmicro grinder:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1. Jag hade bara shovat rätt av, du har väl ganska exakt en pottbet kvar. Shove ser inte lika starkt ut som en min-raise så du kan nog få syn av lite mer marginella händer särskilt med FD ute.

 

Hand 2. WP! snygg check bakom och river är snipetisnap-syn.

 

Hand 3. Nice call

 

Hand 4. Haha inte mkt att säga, skumt att han betalar av på den flopen.

 

Tack för responsen! :)

 

Hand1

 

Helt klart sant. Vart mest förvirrad över hans donk. :P

Hand2

 

Ty! Jag är väldigt förtjust i den här linjen och snapcall it is :)

Hand3

 

Ty sir!

Hand4

 

Den enda handen han slår är ju KK men skönt är det när det betalas av. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till Simon! =)

 

 

Thx

 

dock bustat första med AQ vs AA alpf sen blev jag precis short i PL turen efter KQ vs AA på KJJ bräda där jag var lite väl aggro.

 

 

Edit: turnad där med 109s på 1087 bräda al vs AQ och turn var nog inte Q:P

 

 

 

 

Whine Whine... Bust ur selma slår upp lite under 3 bb med AK syn från BB AQ2 flopp han checkpushar och har ofc A2.. Får gjärna ta slut nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RÅ bubbla i Sverigerankingen nu 25/31 med 30 itm, plockade upp dagens första AA på bb precis innan paus. fick så klart roundfold.

 

Halv sb sitter han som är rank 31 så itm ska jag klara. är dock short så vill gjärna hitta en hand:)

 

Jobba jobba!

 

Edit: Grymt dålig utbetaltning första nivån ger bara tbx insatsen:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...